  • 1. Data: 2004-06-17 09:13:09
    Temat: Chcę wynająć mieszkanie
    Od: Ewa<e...@k...pl>

    Jakie zagrożenia niesie wynajęcie komuś mieszkania?
    Co zrobic aby uniknąć wtopy? Czy muszę meldować najemców? Mają
    małe dziecko! Szukam rady doświadczonych tej materii.
    Pozdrawiam.Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-06-17 09:19:32
    Temat: Re: Chcę wynająć mieszkanie
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    przede wszystkim najlepiej zawrzeć umowę na piśmie i zarejestrować w US
    (chociaż w tej chwili nie ma obowiązku i podatku od zawarcia takiej umowy)
    ale ty jako najemca musisz płacic podatek od wynajmu. w tej chwili można
    rozliczać się w formie zryczałtowanej tzn comiesięcznie 8,5% od kwoty
    płacisz, w takiej sytuacji wychodzi taniej. Zameldować ich możesz na pobyt
    czasowy. Precyzyjnie zawrzeć klauzule wypowiedzenia stosunku najmu itd.

    pozdrawiam
    b.

  • 3. Data: 2004-06-17 11:36:50
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > Jakie zagrożenia niesie wynajęcie komuś mieszkania?
    > Co zrobic aby uniknąć wtopy? Czy muszę meldować najemców? Mają
    > małe dziecko! Szukam rady doświadczonych  tej materii.
    > Pozdrawiam.Ewa

    Ja co prawda mam wieksze doswiadczenie w najmowaniu mieszkania, ale z tego
    m.in. tytulu wiem co nieco na temat samej um. najmu.

    Polecam, tak jak w poprzedniej odpowiedzi na tego posta, zawarcie umowy na
    pismie. Oraz przyznaje koniecznosc precyzyjnego okreslenia warunkow
    wypowiedzenia umowy. Jest to kluczowe. Przypominam jednak ze nie moze byc to
    ustalony w sposob calkiem swobodny - istnieje okreslajaca to regulacja (kc
    oraz ust. o ochronie lokatorow). Najbardziej - moim zdaniem - korzystna z
    punktu widzenia wynajmujacego jest umowa na czas nieokreslony. mozna bowiem ja
    wypowiedziec bez jakiejs konkretnej przyczyny (oczywiscie przy zachowaniu
    terminu wypowiedzenia). Natomiast w przypadku umowy na czas okreslony -
    wypowiedzenie moze nastapic tylko z przyczyn - nazwijmy to - dramatycznych,
    tj. gdy np. najemca bedzie demolowal mieszkanie.

  • 4. Data: 2004-06-18 05:46:00
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...] zwaz jednak autorze watku, ze mimo iz zastosujesz sie do rad to jezeli
    lokator bedzie upierdliwy to
    gdy juz bedziesz chcial rozwiazac stosunek najmu a lokator bedzie upierdliwy
    (przez co chec rozwiazania najmu z twojej strony moze sie przyspieszyc) to
    wasza sprawa bedzie toczyc sie latami - Ustawa o ochronie lokatorow chroni w
    tym kraju darmozjadow

    Jezeli juz musisz wynajmowac to bez maldunku! i przemysl wczesniej jak sie
    obronic przed ewentualnymi donosami lokatora np w przypadku gdy ten zechce
    byc zameldowany mimo twojej woli

    Sam przezylem 4 sprawy w sadzie i 2 prokuratorskie z jednym lokatorem -
    oczywiscie powodem zawsze byl lokator - teraz juz sie wynios i mam swiety
    spokoj

    TB