  • 31. Data: 2018-06-06 13:49:42
    Temat: Re: Mądre. Nie dały się utopić.
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 06.06.2018 o 10:13, RadoslawF pisze:

    > Uważasz że jak czegoś nie wiesz to to coś nie istnieje?

    Tak trudno w takim razie podać przepis, o którym tu mówisz? Skoro to
    niby takie oczywiste i tak świetnie się na tym znasz...
    Ja wiem, o jakim przepisie narosła taka legenda, zadałam sobie ten trud
    i sprawdziłam. I zapewniam - nie ma tam uznania ślimaka za rybę. Jeśli
    ty wiesz, że jest, to zacytuj, wszak to Ty się tutaj powołałeś na
    rzekomy unijny absurd.

    > Ty ponoć też wiesz co wynika z twojej wypowiedzi więc spadaj
    > na drzewo.

    O, wraz z brakiem konkretów i merytorycznych podstaw zaczyna także
    brakować kultury. Normalka. :)

    Ewa

  • 32. Data: 2018-06-06 18:51:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-06 o 13:49, FEniks pisze:

> [...]
    > i sprawdziłam. I zapewniam - nie ma tam uznania ślimaka za rybę. Jeśli
    > ty wiesz, że jest, to zacytuj, wszak to Ty się tutaj powołałeś na

    Komuś kto dyskusje zaczął od stwierdzenia ze opisuje legendę tak
    trudno ze wręcz niemożliwe.
    Ale skoro jak piszesz że znasz to zacytuj.

    > O, wraz z brakiem konkretów i merytorycznych podstaw zaczyna także
    > brakować kultury. Normalka. :)

    Twoich konkretów jeszcze nie czytałem, podasz jakieś czy jednak
    spadasz na to drzewo?

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2018-06-07 00:04:54
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 06.06.2018 o 18:51, RadoslawF pisze:

    > Komuś kto dyskusje zaczął od stwierdzenia ze opisuje legendę tak
    > trudno ze wręcz niemożliwe.
    > Ale skoro jak piszesz że znasz to zacytuj.

    DYREKTYWA RADY 2006/88/WE

    z dnia 24 października 2006 r.

    w sprawie wymogów w zakresie zdrowia zwierząt akwakultury i produktów
    akwakultury oraz zapobiegania niektórym chorobom zwierząt wodnych i
    zwalczania tych chorób

    (1)

    Zwierzęta i produkty akwakultury objęte są zakresem załącznika I do
    traktatu jako żywe zwierzęta, ryby, mięczaki i skorupiaki. Chów,
    hodowanie i wprowadzanie do obrotu zwierząt akwakultury i ich produktów
    stanowi ważne źródło dochodu osób zatrudnionych w tym sektorze.

    (...)

    Artykuł 3

    Definicje

    1.   Do celów niniejszej dyrektywy stosuje się następujące definicje:
    (...)
    e)

    ,,zwierzęta wodne" oznaczają:

    i)

    ryby należące do nadgromady bezżuchwowców (Agnatha) oraz do gromad ryb
    chrzęstnych (Chondrichthytes) i ryb kostnych (Osteichthyes);

    ii)

    mięczaki należące do typu Mollusca;

    iii)

    skorupiaki należące do podtypu Crustacea;

    > Twoich konkretów jeszcze nie czytałem, podasz jakieś czy jednak
    > spadasz na to drzewo?

    I dałeś radę przeczytać ze zrozumieniem, czy jednak z tego drzewa nie
    zszedłeś tylko spadłeś?

    Ewa

  • 34. Data: 2018-06-07 01:42:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Jun 2018 00:04:54 +0200, FEniks napisał(a):

> [...]
    >
    > w sprawie wymogów w zakresie zdrowia zwierząt akwakultury i produktów
    > akwakultury oraz zapobiegania niektórym chorobom zwierząt wodnych i

    To juz jednak nie jest legenda

    "do celów niniejszej dyrektywy, za owoce uważa się pomidory, jadalne
    części łodyg rabarbaru, marchew, słodkie ziemniaki, ogórki, dynie,
    melony i arbuzy,"

    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/
    ?uri=CELEX:32001L0113&from=PL

    Tylko ... dzieki temu jest to
    "Dyrektywa Rady 2001/113/WE
    z dnia 20 grudnia 2001 r.
    odnosząca się do dżemów owocowych, galaretek i marmolady oraz
    słodzonego purée z kasztanów przeznaczonych do spożycia przez ludzi"

    a nie "odnosząca się do dżemów, galaretek i marmolady z owocow lub z
    marchwi, pomidorow, ogorkow, dynii" - i tak za kazdym razem gdy sa w
    tekscie wymienione.

    J.

  • 35. Data: 2018-06-07 07:46:26
    Od: Kviat

    W dniu 2018-06-07 o 01:42, J.F. pisze:

    > To juz jednak nie jest legenda
    >
    > "do celów niniejszej dyrektywy, za owoce uważa się pomidory, jadalne
    > części łodyg rabarbaru, marchew, słodkie ziemniaki, ogórki, dynie,
    > melony i arbuzy,"

    To zwykła "gównoburza" celowo nagłośniona (i nadal rozpowszechniana)
    przez przeciwników UE. Zrobią wszystko, byle się do czegoś przyczepić.
    Nie ważne czy to ma sens czy nie.
    W potocznym i kulinarnym znaczeniu podział na warzywa i owoce jest
    czysto UMOWNY. Zależny od smaku, sposobu przyrządzania, przeznaczenia do
    przetworzenia itd.
    W sensie naukowym pomidor, ogórek, dynia, arbuz, melon, to owoce.

    A skoro na potrzeby kulinarne można umówić się, że pomidor czy ogórek to
    warzywo (i jakoś przeciwnicy UE nie mają z tym problemu i nie widzą
    potrzeby z tego się naśmiewać), to nie ma żadnych przeciwwskazań aby
    umówić się, że w przypadku dżemu z marchwi, marchew była nazywana owocem.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 36. Data: 2018-06-07 12:53:02
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 07.06.2018 o 01:42, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > "do celów niniejszej dyrektywy, za owoce uważa się pomidory, jadalne
    > części łodyg rabarbaru, marchew, słodkie ziemniaki, ogórki, dynie,

    A cóż dziwnego w tym, że pomidory, dynie oraz ogórki uważa się za owoce?
    I dlaczego dla nas to są warzywa? He he
    Kwestia zasadza się na tym, że podział na owoce i warzywa w spożywce
    jest czysto umowny, więc trzeba to było jakoś uregulować dla potrzeb
    dyrektywy.

    Ewa

  • 37. Data: 2018-06-07 21:06:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Jun 2018 12:53:02 +0200, FEniks napisał(a):

    ?uri=CELEX:32001L0113&from=PL

    > A cóż dziwnego w tym, że pomidory, dynie oraz ogórki uważa się za owoce?
    > I dlaczego dla nas to są warzywa? He he

    Ale marchew i rabarbar to czemu pominelas ?

    > Kwestia zasadza się na tym, że podział na owoce i warzywa w spożywce
    > jest czysto umowny, więc trzeba to było jakoś uregulować dla potrzeb
    > dyrektywy.

    Ale jakos nie rozszerzaja umowy na kapuste, pietruszke czy buraki.

    J.

  • 38. Data: 2018-06-07 21:47:07
    Od: Kviat

    W dniu 2018-06-07 o 21:06, J.F. pisze:

    > Ale marchew i rabarbar to czemu pominelas ?

    Bo potocznie i w kulinariach to kwestia umowna.

    > Ale jakos nie rozszerzaja umowy na kapuste, pietruszke czy buraki.

    Bo potocznie i w kulinariach to kwestia umowna.
    Widocznie nie było takiej potrzeby.
    Warzywa można było rozszerzyć na ogórki i pomidory, ale jakoś nie
    rozszerzyli na jabłka, gruszki czy śliwki.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 39. Data: 2018-06-07 22:17:30
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 07.06.2018 o 21:06, J.F. pisze:

    > Ale marchew i rabarbar to czemu pominelas ?

    Pominęłam też melony i arbuzy.

    > Kwestia zasadza się na tym, że podział na owoce i warzywa w spożywce
    > Ale jakos nie rozszerzaja umowy na kapuste, pietruszke czy buraki.

    Nad burakami mogliby się w sumie zastanowić. W czasie wojny królowała
    marmolada z buraków.

    Ewa

  • 40. Data: 2018-06-08 12:08:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
    pl...
    [...]
    >Pominęłam też melony i arbuzy.

    Tez mnie zaciekawilo. Czyzby to nie owoce byly ?

    >Nad burakami mogliby się w sumie zastanowić. W czasie wojny królowała
    >marmolada z buraków.

    Zdaje sie, ze o to w tej dyrektywie chodzi.
    Zeby, jak kupujesz "marmolade truskawkowa", to aby to byla marmola
    truskawkowa, a nie
    buraki 99%, aromat truskawkowy 1%.

    Kupujesz np herbatke malinową, i czytasz ze zawiera buraki (daja
    ladny kolor) i 0.5% lisci z malin.

    Albo takie cos
    https://www.herbapol.com.pl/produkt/malina-4

    Zawartosc malin kolo 0.4%, ale moze aronia, czarna porzeczka i marchew
    nie sa takie zle ...

    J.