  • 1. Data: 2010-04-26 19:26:44
    Temat: Licznik energii elektrycznej
    Od: "qwe2" <q...@m...pl>

    Witam,
    Licznik jak w temacie stanal w miejscu. Rachunki byly wyliczone na podstawie
    poprzednich wskazan i placone regularnie. Przy kolejnym odczycie okazalo sie
    ze licznik ma wskazanie takie samo jak poprzednio. Poniewaz rachunki byly
    wyliczane zakladajac jakies tam zuzycie wiec powstala spora nadplata.
    Wymienili licznik.
    Teraz pytanie: jak prawo reguluje taka sytuacje?
    Odbiorca nie jest winien, plomby nie naruszone.
    Pomijajac poczucie uczciwosci, czy mozna odbiorce zmusic do zaplacenia
    czegokolwiek za okres awarii licznika bez jego wlasnej woli?
    Umowy zdaje sie zadnej nie ma, bo teraz chca po wymianie licznika podpisywac
    umowe.

  • 2. Data: 2010-04-27 06:28:54
    Temat: Re: Licznik energii elektrycznej
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    qwe2 pisze:
> [...]
    > czegokolwiek za okres awarii licznika bez jego wlasnej woli?
    > Umowy zdaje sie zadnej nie ma, bo teraz chca po wymianie licznika podpisywac

    Ty lepiej idź odmów jakąś zdrowaśkę żeby nie znaleźli śladów po magnesie
    O ile licznik się nie rozsypał ewidentnie to pewnie znajdą.
    Jak zdjęli licznik to zapakowali go porządnie w plombowaną torbę?
    Czy ekipa która go zdejmowała nie sugerowała jednoznacznie chęci
    przyjęcia łapówki?

  • 3. Data: 2010-04-27 06:47:31
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

> [...]
    > okazalo sie ze licznik ma wskazanie takie samo jak poprzednio. Poniewaz
    > rachunki byly wyliczane zakladajac jakies tam zuzycie wiec powstala spora

    U mnie tak było z licznikiem wody.

    Nie było żadnych problemów.

  • 4. Data: 2010-04-27 07:39:48
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Rafał* napisał(-a):

    > Ty lepiej idź odmów jakąś zdrowaśkę żeby nie znaleźli śladów po
    > magnesie
    > O ile licznik się nie rozsypał ewidentnie to pewnie znajdą.

    Jebnij się w łeb. Licznik może nawalić i bez magnesu, zwłaszcza
    elektroniczny, na którego zatrzymanie magnes nie wpływa. Ja od czasu
    kupna mieszkania mam cały czas elektroniczne. Jednemu zniknęły
    wskazania, drugi właśnie po jakiejś burzy stanął w miejscu. Wymienili i
    nikt mnie nie naciągał na żaden haracz. I nie mierz innych swoją miarą.
    Jak Ty miałeś takie przejścia, to nie znaczy to, że wszyscy muszą mieć
    tak samo.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2010-04-27 08:01:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > U mnie tak było z licznikiem wody.
    >
    > Nie było żadnych problemów.

    to znaczy?
    oddali kase?

    Bo u mnie sytuacja jest obecnie tez dziwna.
    W grudniu zgłosiłem, ze zauwazyłem nie działajacy licznik.
    Kiedys tam sobie naprawili.
    I w kwietniu przysłali info, ze szacunkowo wyliczyli sobie, ze za okres
    niedziałania licznika mam doplacic iles tam. Oczywiscie nie wiadomo skad
    srednia, wyszło im wiecej niz srednio zuzywam itd.
    Ale hitem jest to, ze im sklecenie pisma zajeło 4 miesiace a mi daja na
    wplate srednio 4 miesiecznego rachunku 7 dni... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 6. Data: 2010-04-27 08:39:41
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Big Jack pisze:
> [...]
    > nikt mnie nie naciągał na żaden haracz. I nie mierz innych swoją miarą.
    > Jak Ty miałeś takie przejścia, to nie znaczy to, że wszyscy muszą mieć

    Wycieczki osobiste sobie daruj.

    Skoro masz elektroniczne liczniki, to i magnesem nic byś nie zdziałał.
    Poczytaj sobie w necie jak energetyka traktuje reklamacje na wskazania
    licznika(tego z obrotową tarczą). Jak idzie na ekspertyzę to pierwsze
    sprawdzają czy na obudowie nie ma śladów(rys) od przyłożonego magnesu.
    Później sprawdzają czy tarcza, czy jakiś inny element, jest poprawnie
    namagnesowany, jak się coś nie zgadza, to werdyktem jest(pewno nie
    zawsze) działanie na licznik silnym polem magnetycznym.
    A jako że instalatorzy głupi nie są(też opisywane w necie przypadki),
    jeżeli klient "nie idzie na współpracę" to sami traktują licznik
    magnesem(pewno też nie wszyscy).

    Nie, ja takich przejść nie miałem.

  • 7. Data: 2010-04-27 09:17:23
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Rafał* napisał(-a):

    > Wycieczki osobiste sobie daruj.

    Podaruję sobie, jak Ty odpuścisz sobie insynuacje

    > Skoro masz elektroniczne liczniki, to i magnesem nic byś nie zdziałał.

    Ani nie mam ochoty, ani nie odczuwam potrzeby.

> [...]
    > A jako że instalatorzy głupi nie są(też opisywane w necie przypadki),
    > jeżeli klient "nie idzie na współpracę" to sami traktują licznik

    Kompletnie mnie to nie interesuje gdyż jak wspomniałem mam licznik
    elektroniczny. W pierwszym był wskaźnika użycia magnesu, w drugim nie
    było i w obecnym jest.

    > Nie, ja takich przejść nie miałem.

    To tym bardziej odpuść sobie insynuacje i bądź uprzejmy nie zarzucać
    komuś przekrętów, zwłaszcza że nie wiesz jaki licznik qwe2 miał (ma).

  • 8. Data: 2010-04-27 09:26:44
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Big Jack pisze:

    > To tym bardziej odpuść sobie insynuacje i bądź uprzejmy nie zarzucać
    > komuś przekrętów, zwłaszcza że nie wiesz jaki licznik qwe2 miał (ma).

    Ja nie zarzucam pytającemu że robił jakieś przekręty, wręcz przeciwnie,
    jeżeli ktoś chce być legalny to może się spotkać z niemiłym
    doświadczeniem pazernych i mściwych ekip instalatorskich. Dlatego też
    wspomniałem o prawidłowym zabezpieczeniu zdjętego licznika.

  • 9. Data: 2010-04-27 09:34:28
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > to znaczy?
    > oddali kase?

    za co mieli oddać?

    Nie dopłacałem nic za stanie licznika.

  • 10. Data: 2010-04-27 09:35:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Big Jack pisze:

    > To tym bardziej odpuść sobie insynuacje i bądź uprzejmy nie zarzucać
    > komuś przekrętów, zwłaszcza że nie wiesz jaki licznik qwe2 miał (ma).

    Gatki za ciasne? Kobita "nie dała"? Czy może sam masz PMS? ;->

    Człowiek ostrzegł przed sytuacjami, które się zdarzają, a ty toczysz
    wściekłą pianę... Co ci dolega? Chcesz o tym porozmawiać?