  • 1. Data: 2010-04-25 21:10:55
    Temat: Jak policzyć odsetki od skazanego za oszustwo.
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    Gość swojego czasu mnie wykręcił na pewną kwotę pieniędzy. Okazało się,
    że byłem jednym z wielu... ale to mało ważne. Trafił przed sąd i został
    skazany na 4 lata. Przed sądem zobowiązał się do zwrotu pieniędzy w jak
    najkrótszym czasie.

    Cztery miesiące temu wyszedł z więźnia i milczy. Chcę mu więc wysłać
    wezwanie do zapłaty wraz z odsetkami - tylko za jaki okres?
    - od momentu kiedy mnie wykręcił doi dzisiaj?
    - od skazania do dzisiaj?
    - od wyjścia na wolność do dzisiaj?

    Z góry dzięki za rzeczowe informacje.
    Pozdrawiam
    Waski

  • 2. Data: 2010-04-25 23:04:05
    Temat: Re: Jak policzyć odsetki od skazanego za oszustwo.
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "WaskiDiver" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > byłem jednym z wielu... ale to mało ważne. Trafił przed sąd i został
    > skazany na 4 lata. Przed sądem zobowiązał się do zwrotu pieniędzy w jak

    Czy w wyroku karnym bylo cos o odsetkach?
    Podejrzewam, ze nie, a jesli nie, to wiesz...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-04-25 23:08:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "WaskiDiver" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Cztery miesiące temu wyszedł z więźnia i milczy. Chcę mu więc wysłać

    Poza tym, skoro odsiedzial, to ow "obowiazek" moze on miec bardzo, ale to
    bardzo gleboko.
    Chyba, ze by tez wyrok cywilny w postepowaniu adhezyjnym albo byl srodek
    karny naprawienia szkody - wtedy mozesz dostac klauzule i do komornika.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-04-26 06:52:07
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-26 01:08, SDD pisze:
> [...]
    > Chyba, ze by tez wyrok cywilny w postepowaniu adhezyjnym albo byl srodek
    > karny naprawienia szkody - wtedy mozesz dostac klauzule i do komornika.

    Było to postępowanie adhezyjne. Przed sądem zapewnił, że pieniądze zwróci.
    Rozumiem, że po klauzulę mogę iść do sądu i 'wygmerać' ją z tamtej
    sprawy - tak?

  • 5. Data: 2010-04-26 09:03:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Było to postępowanie adhezyjne. Przed sądem zapewnił, że pieniądze zwróci.
    > Rozumiem, że po klauzulę mogę iść do sądu i 'wygmerać' ją z tamtej
    > sprawy - tak?

    No to jak byl adhezyjne to spoko.
    Nie bawisz sie w zadne wezwania do zaplaty, tylko idziesz po klauzule do
    sadu i zlecasz egzekucje zgodnei z trescia wyroku.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-04-26 09:57:21
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-26 11:03, SDD pisze:
> [...]
    > Nie bawisz sie w zadne wezwania do zaplaty, tylko idziesz po klauzule do
    > sadu i zlecasz egzekucje zgodnei z trescia wyroku.

    Możesz kolego opisac dokładnie jak to będzie wyglądało? Tzn, kto i kiedy
    będzie pisał i do kogo oraz od kjiedy te odsetki zostaną naliczone...
    Z góry dzięki.

  • 7. Data: 2010-04-26 10:35:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Możesz kolego opisac dokładnie jak to będzie wyglądało? Tzn, kto i kiedy
    > będzie pisał i do kogo oraz od kjiedy te odsetki zostaną naliczone...

    Co do procedury, to niech sie praktyk jakis wypowie.
    A moze bys przytoczyl tresc tego wyroku? Latwiej by bylo cos powiedziec.

    Pozdrawiam
    SDD