    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licznik energii elektrycznej
    Date: Tue, 27 Apr 2010 10:39:41 +0200

    Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    ws.atman.pl

    > Jebnij się w łeb. Licznik może nawalić i bez magnesu, zwłaszcza
    > elektroniczny, na którego zatrzymanie magnes nie wpływa. Ja od czasu
    > kupna mieszkania mam cały czas elektroniczne. Jednemu zniknęły
    > wskazania, drugi właśnie po jakiejś burzy stanął w miejscu. Wymienili i
    > nikt mnie nie naciągał na żaden haracz. I nie mierz innych swoją miarą.
    > Jak Ty miałeś takie przejścia, to nie znaczy to, że wszyscy muszą mieć
    > tak samo.

    Wycieczki osobiste sobie daruj.

    Skoro masz elektroniczne liczniki, to i magnesem nic byś nie zdziałał.
    Poczytaj sobie w necie jak energetyka traktuje reklamacje na wskazania
    licznika(tego z obrotową tarczą). Jak idzie na ekspertyzę to pierwsze
    sprawdzają czy na obudowie nie ma śladów(rys) od przyłożonego magnesu.
    Później sprawdzają czy tarcza, czy jakiś inny element, jest poprawnie
    namagnesowany, jak się coś nie zgadza, to werdyktem jest(pewno nie
    zawsze) działanie na licznik silnym polem magnetycznym.
    A jako że instalatorzy głupi nie są(też opisywane w necie przypadki),
    jeżeli klient "nie idzie na współpracę" to sami traktują licznik
    magnesem(pewno też nie wszyscy).

    Nie, ja takich przejść nie miałem.