  • 1. Data: 2010-04-26 14:59:34
    Temat: Lepper kandydatem a prawo
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Jak już wiadomo, Lepper jest jednym z 17 kandydatów na prezydenta. Podobno
    wolno mu było ubiegać się o stanowisko, bo wyrok, który zapadł w jego sprawie,
    nie jest prawomocny. Załóżmy teraz, że Lepper wygrywa wybory, zostaje
    prezydentem, a wkrótce potem wyrok staje się prawomocny. Co by to oznaczało z
    prawnego punktu widzenia? Następne wybory?

  • 2. Data: 2010-04-26 15:20:32
    Temat: Re: Lepper kandydatem a prawo
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > prezydentem, a wkrótce potem wyrok staje się prawomocny. Co by to oznaczało z
    > prawnego punktu widzenia? Następne wybory?

    A co by bylo, gdyby prezydent został skazany? Nastepne wybory?

    Nic by nie oznaczalo.
    Kandydat na prezydenta ma byc niekarany, a nie prezydent. Skoro kandytat
    jest niekarany to prezydentem zostac moze. Prezydent karany moze byc i
    niczego to nie zmienia.

  • 3. Data: 2010-04-26 15:39:21
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> pisze:

> [...]
    > Kandydat na prezydenta ma byc niekarany, a nie prezydent. Skoro
    > kandytat jest niekarany to prezydentem zostac moze. Prezydent karany

    Jakoś jesteś dziwnie pewny że TK nie będzie wyglądać jak "usłużny" i nie
    "wyinterpretuje" :-)

    Dla mnie TK który ma "w swoim 'chlubnym' dorobku" danie czasu Sejmowi na
    modyfikacje *Konstytucji* żeby pasowała do układu międzynarodowego można
    podejrzewać w sposób uzasadniony do bycia w pełni zdolnym i do tego :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Za pomocą dwóch nóg nie wejdzie się na dwa drzewa.

  • 4. Data: 2010-04-26 16:02:06
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-26 17:39, Użytkownik Andrzej Adam Filip napisał:

    > Jakoś jesteś dziwnie pewny że TK nie będzie wyglądać jak "usłużny" i nie
    > "wyinterpretuje" :-)

    Jestem pewien. Na wygrane wybory prezydenckie nie ma szans.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-04-26 16:19:41
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    RadoslawF <r...@w...pl> pisze:

    > Jestem pewien. Na wygrane wybory prezydenckie nie ma szans.

    Jakie są szansę wygrania szóstki w totka przez konkretnego grającego?
    Niewielkie (wersja dyplomatyczna).
    A czy ludzie regularnie wygrywają mimo to? :-)

    No wiec szanse Leppera są "nieco" większe na "splot sprzyjających mu
    okoliczności" ;-)

    Jednego czego można być pewnym to że kiedyś zdarzy się coś czego nikt
    poważny nie przewidywał, ale to jeszcze nie znaczy że akurat to :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Piwo bez chmielu, masło bez soli, koń bez ogona,

  • 6. Data: 2010-04-26 16:26:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > Jakie są szansę wygrania szóstki w totka przez konkretnego grającego?
    > Niewielkie (wersja dyplomatyczna).
    > A czy ludzie regularnie wygrywają mimo to? :-)

    Nie.
    Jak jest szansa, ze Lepper zostanie prezydentem vs. jaka jest szansa, ze
    prezydentem jednak ktos zostanie.
    TO pierwsze wynosi zero, to drugie jeden. No chyba, ze wszyscy kandydaci
    znow polecą gdzieś jednym samolotem.

    wymaga

  • 7. Data: 2010-04-26 17:13:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > prezydentem, a wkrótce potem wyrok staje się prawomocny. Co by to oznaczało z
    > prawnego punktu widzenia? Następne wybory?

    Ułaskawi sam siebie i po problemie.

  • 8. Data: 2010-04-26 17:57:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 26 Apr 2010 10:20:32 -0500, witek napisał(a):

    > Kandydat na prezydenta ma byc niekarany, a nie prezydent. Skoro kandytat
    > jest niekarany to prezydentem zostac moze. Prezydent karany moze byc i
    > niczego to nie zmienia.

    A z czego wynika, że kandydat na prezydenta ma być niekarany? W
    konstytucji jest zakaz (art. 99 ust. 3), ale dotyczy wyłącznie kandydatów
    do parlamentu.

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 9. Data: 2010-04-26 18:21:35
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > A z czego wynika, że kandydat na prezydenta ma być niekarany? W
    > konstytucji jest zakaz (art. 99 ust. 3), ale dotyczy wyłącznie kandydatów
    > do parlamentu.

    Dokladnie:)
    A do tego nadal Lepper nie ma uzasadnienia wyroku, wiec tak naprwde to
    jeszcze wyrok z punktu formalnoprawnego -hehe jeszcze nie zapadl.
    Potem, po otrzymaniu uzasadnienia wyroku ma mozliwosc zloenia apelacji...
    czyli najmniej 6 miesiecy znajac Polskie sadownictwo. I tak to bylo w
    zasadzie ukladane, by Leppera wykluczyc z walki o fotel prezydenta na
    jesieni... a, ze zrobilo sie jak sie zrobil, to Lepper na tym ugra i to
    niezle, bo bedzie w TV i jak sadze nie jedno powie.

  • 10. Data: 2010-04-26 18:26:00
    Od: Arek <a...@e...net>

    pmlb pisze:

    > Dokladnie:)

    Dokładnie to Ty przeczytaj zmiany w ordynacji wyborczej :)

    Prezydenta też już nie wybierzecie tego kogo chcecie tylko tego kogo wam
    Władza pozwoli wybierać.

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com