  • 1. Data: 2002-01-15 18:41:26
    Temat: Licencje
    Od: "Andrzej" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam pytanie. Załóżmy, ze pracuję w firmie, która ma zakupioną licencję
    na jakieś oprogramowanie. Czy jeżeli wykorzystując to oprogramowanie napiszę
    program "dla siebie" (powiedzmy poza godzinami pracy), to czy mogę go
    sprzedać ?
    (zaznaczam, że na niektóre programy osobiście nie mam licencji, a zakup ich
    byłby niecelowy skoro mogę skorzystać z nich w firmie).
    Czy coś takiego jest dopuszczalne, czy też skoro ja sprzedaję, to muszę mieć
    licencje na każdy program który wykorzystałem do tworzenia jakiejś aplikacji
    ?

  • 2. Data: 2002-01-16 04:04:30
    Temat: Re: Licencje
    Od: Marcin <m...@e...com.pl>

    Andrzej wrote:

> [...]
    > program "dla siebie" (powiedzmy poza godzinami pracy), to czy mogę go

    to zalezy od licencji, ale w wiekszosci wypadkow - nie. oprogramowanie nalezy do
    firmy, a nie do Ciebie, a w licencji zwykle jest zapis, ze nie wolno uzyczac,
    udostepniac itd. programu osobom trzecim

    poza tym jest problem wlasnosci oprogramowania, gdyz napisales go uzywajac
    narzedzi firmy. to tak, jakbys chcial jezdzic sluzbowym samochodem jako kierowca
    taxi

    --
    Milego dnia
    Marcin

  • 3. Data: 2002-01-16 04:06:57
    Od: Marcin <m...@e...com.pl>

    Marcin wrote:

    > to zalezy od licencji, ale w wiekszosci wypadkow - nie. oprogramowanie nalezy do
    > firmy, a nie do Ciebie,

    a mowiac konkretniej zwykle nawet nie nalezy do firmy, a ma ona jedynie licencje na
    uzywanie oprogramowania

    --
    Milego dnia
    Marcin

    pamietaj o:
    http://www.pajacyk.pl

  • 4. Data: 2002-01-16 09:32:44
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    Wydaje mi sie ze problem jest jak ty chcesz to sprzedac (bo poprzez inna
    firme to nie mozesz bo by ona musiala miec licencje, czyba ze z reki do
    reki - ale nawet w tym przypadku lepiej miec zgode wlasnej firmy, chocby
    slowna)

  • 5. Data: 2002-01-17 01:31:28
    Od: s...@p...wirtualnej_polski.pl (-k a m i l)

    W on czas: Tue, 15 Jan 2002 19:41:26 +0100, użytkownik
    Andrzej <n...@p...onet.pl> otworzył nam oczy:
> [...]
    >program "dla siebie" (powiedzmy poza godzinami pracy), to czy mogę go

    IMHO zalezy to od postanowien licencji. Musisz sie przede wszystkim
    upewnic, ze licencja pozwala Ci na wykorzystywanie oprogramowania do
    celow komercyjnych. Zakladam, ze licencja pozwala Twojej firmie na
    takowe (komercyjne) wykorzystywanie wyżej wspomnianego oprogramowania.

    Generalnie moje odczucia są takie, ze raczej licenje sa restrykcyjne i
    nie pozwalaja na komercyjne wykorzystywanie oprogramowania podmiotom
    innym niz licencjobiorca. Ale sprawdzic mozesz.

    W skrocie: licencja prawde Ci powie...
    CMIIW

    pozdr.
    -k a m i l
    suhacz3ki-NASERWERZE-wp.pl

    --
    Talkers are no good doers.
    - William Shakespeare, "Henry VI"

  • 6. Data: 2002-01-22 17:23:17
    Od: "fairfax" <f...@p...onet.pl>

    Poza tym musisz uwazac bo piszac programy na narzedziach firmowch mozesz
    miec klopot z prawem autorskim do programu (majatkowym), gdyz wykorzystujesz
    do tego potencjal i wlasnosc firmy w kt. pracujesz.