    From: Marcin <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencje
    Date: Wed, 16 Jan 2002 05:04:30 +0100

    Andrzej wrote:

    > Witam,
    > Mam pytanie. Załóżmy, ze pracuję w firmie, która ma zakupioną licencję
    > na jakieś oprogramowanie. Czy jeżeli wykorzystując to oprogramowanie napiszę
    > program "dla siebie" (powiedzmy poza godzinami pracy), to czy mogę go
    > sprzedać ?

    to zalezy od licencji, ale w wiekszosci wypadkow - nie. oprogramowanie nalezy do
    firmy, a nie do Ciebie, a w licencji zwykle jest zapis, ze nie wolno uzyczac,
    udostepniac itd. programu osobom trzecim

    poza tym jest problem wlasnosci oprogramowania, gdyz napisales go uzywajac
    narzedzi firmy. to tak, jakbys chcial jezdzic sluzbowym samochodem jako kierowca
    taxi

    --
    Milego dnia
    Marcin