    From: s...@p...wirtualnej_polski.pl (-k a m i l)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencje
    Date: Thu, 17 Jan 2002 01:31:28 +0000 (UTC)

    W on czas: Tue, 15 Jan 2002 19:41:26 +0100, użytkownik
    Andrzej <n...@p...onet.pl> otworzył nam oczy:
    >Witam,
    > Mam pytanie. Załóżmy, ze pracuję w firmie, która ma zakupioną licencję
    >na jakieś oprogramowanie. Czy jeżeli wykorzystując to oprogramowanie napiszę
    >program "dla siebie" (powiedzmy poza godzinami pracy), to czy mogę go
    >sprzedać ?

    IMHO zalezy to od postanowien licencji. Musisz sie przede wszystkim
    upewnic, ze licencja pozwala Ci na wykorzystywanie oprogramowania do
    celow komercyjnych. Zakladam, ze licencja pozwala Twojej firmie na
    takowe (komercyjne) wykorzystywanie wyżej wspomnianego oprogramowania.

    Generalnie moje odczucia są takie, ze raczej licenje sa restrykcyjne i
    nie pozwalaja na komercyjne wykorzystywanie oprogramowania podmiotom
    innym niz licencjobiorca. Ale sprawdzic mozesz.

    W skrocie: licencja prawde Ci powie...
    CMIIW

    pozdr.
    -k a m i l