  • 1. Data: 2002-01-15 16:26:39
    Temat: Co grozi za...
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Sytuacja czysto hipotetyczna :)))
    Małżeństwo z dzieckiem, nie żyją ze sobą, ale nigdzie formalnie (np.
    separacja) nie jest to zgłoszone. On odrabia służbę zastępczą w wojsku i
    dodatkowo pobiera zasiłek na utrzymanie rodziny nic nie mówiać o tym żonie.
    Dodatkowo aby dostać ten zasiłek fałszuje podpis. Dodatkowo na rozprawie
    rozwodowej nie przyznaje się do tego drugiego dochodu, mówiąc tylko o
    żołdzie (zasiłek był 2 x wyższy niż żołd, tymczasem żona dostawała co
    miesiąc tylko pół żołdu). Co mu grozi za takie machlojki???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch
    to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
    written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.

  • 2. Data: 2002-01-15 18:28:08
    Temat: Re: Co grozi za...
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 15 Jan 2002, Budzik wrote:

    > Małżeństwo z dzieckiem, nie żyją ze sobą, ale nigdzie formalnie (np.
    > separacja) nie jest to zgłoszone.

    A musi być? Małżonkowie nie mają obowiązku mieszkać razem, jedynie
    przyczyniać się wzajemnie do zaspokajania potrzeb rodziny.

    < On odrabia służbę zastępczą w wojsku i
    > dodatkowo pobiera zasiłek na utrzymanie rodziny nic nie mówiać o tym żonie.

    Nieładnie :)

> [...]
    > żołdzie (zasiłek był 2 x wyższy niż żołd, tymczasem żona dostawała co
    > miesiąc tylko pół żołdu). Co mu grozi za takie machlojki???

    Wyższe alimenty - o ile żona udowodni że faktycznie miał takie dochody.
    A ostateczne rozstrzygnięcie i tak zależy od sądu...

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-15 21:36:04
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze n...@s...pl:

    > A musi być? Małżonkowie nie mają obowiązku mieszkać razem, jedynie
    > przyczyniać się wzajemnie do zaspokajania potrzeb rodziny.

    w przepisach stoi: muszą prowadzić wspólne gospodarstwo domowe.

    > < On odrabia służbę zastępczą w wojsku i
    >
    > Nieładnie :)
    NOOO!!!

    > Wyższe alimenty - o ile żona udowodni że faktycznie miał takie
    > dochody. A ostateczne rozstrzygnięcie i tak zależy od sądu...

    OK, za fałszowanie dokumentu i pobieranie świadczeń które się nie należały
    grożą wyższe alimenty???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 4. Data: 2002-01-16 08:41:42
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 15 Jan 2002, Budzik wrote:

    > w przepisach stoi: muszą prowadzić wspólne gospodarstwo domowe.

    W przepisach stoi "Zadośćuczynienie temu obowiązkowi [zaspokajania potrzeb
    rodziny] MOŻE polegać [...] na pracy we wspólnym gospodarstwie domowym".

    Według twojego rozumowania, osoba zamężna nie mogłaby wyjechać na
    tymczasową pracę do innej miejscowości (albo za granicę).

    > OK, za fałszowanie dokumentu i pobieranie świadczeń które się nie należały
    > grożą wyższe alimenty???

    A to już co innego, ale trzeba wpierw zawiadomić o przestępstwie. A jak
    sam możesz zajrzeć do KK, to po się pytasz? :)

  • 5. Data: 2002-01-16 20:01:35
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    >
    > Według twojego rozumowania, osoba zamężna nie mogłaby wyjechać na
    > tymczasową pracę do innej miejscowości (albo za granicę).

    Rzeczywiście nie spojrzałem na to w ten sposób. Czyli jeżeli w chwili
    obecnej ten zasiłek nie jest już pobierany to nie bedzie to miało wpływu na
    wysokośc alimentów.

    > A to już co innego, ale trzeba wpierw zawiadomić o przestępstwie. A
    > jak sam możesz zajrzeć do KK, to po się pytasz? :)

    Pytam ponieważ pierwszy raz mam z czymś takim do czynienia i nie do końca
    wiem gdzie w necie znaleźć kodeks karny. Ma ktoś linka???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
    Blaise Pascal