  • 1. Data: 2002-01-15 16:24:26
    Temat: Zwolnienie z pracy
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Hej
    Mam pytanie. Własnie dostałem umowę o pracę na okres jednego roku. W umowie
    jest zapis że pracodawca zastrzega sobie możliwość wcześniejszego
    zwolnienia mnie. Czy w takim razie może tego dokonać kiedykolwiek chce, czy
    musi mieć do tego uzasadnione powody??? A jeżeli kiedykolwiek chce, to po
    co wogóle pisać że umowa jest na rok???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
    z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg

  • 2. Data: 2002-01-15 16:40:33
    Temat: RE: Zwolnienie z pracy
    Od: p...@w...pl (Marek Janczur)

[...]

    Cześć,
    Wygląda na to, że otrzymaleś umowę o pracę na czas określony jednego roku.
    Jeżeli strony przewidzą możliwość jej wcześniejszego rozwiązania, czyli
    zawrą odpowiednią klauzulę w umowie (jak zdaje się u Ciebie), to umowę taką
    pracodawca może rozwiązać za dwutygodniowym wypowiedzeniem (art. 33 kp.). W
    każdym razie pracodawca (i pracownik) musi stosować się do przepisów kodeksu
    pracy. Przyczynę rozwiązania umowy o pracę pracodawca musi podać tylko
    wtedy, gdy rozwiązuje umowę zawartą na czas nie określony lub gdy rozwiązuje
    ją bez wypowiedzenia.
    Forma umowy o pracę na czas określony jest dla pracodawcy stosunkowo
    najbardziej korzystna, gdyż pozostawia mu duży margines manewru, czego nie
    można powiedzieć o pracowniku...
    Serdecznie pozdrawiam
    Marek JAnczur

  • 3. Data: 2002-01-15 16:42:34
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czy
    > musi mieć do tego uzasadnione powody??? A jeżeli kiedykolwiek chce, to

    Z dwutygodniowym okresem wypowiedzenia. Nie potrzebuje uzasadniać.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 4. Data: 2002-01-15 17:03:31
    Od: p...@w...pl (Marek Janczur)

> [...]
    po
    > co wogóle pisać że umowa jest na rok???

    Z dwutygodniowym okresem wypowiedzenia. Nie potrzebuje uzasadniać.

    KAIZEN zawsze wielki! :-)))
    Serdecznie pozdrawiam
    Marek JAnczur

  • 5. Data: 2002-01-15 21:35:59
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze p...@w...pl:

> [...]

    > Wygląda na to, że otrzymaleś umowę o pracę na czas określony jednego
    > roku. Jeżeli strony przewidzą możliwość jej wcześniejszego [...]

    Wielkie dzięki za odpowiedź, która jest raczej średnio wesoła :(((

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516