  • 1. Data: 2002-01-15 19:16:55
    Temat: Upadlosc zakladu (spolka), forma zwolnienia
    Od: "Ryszard Szczudłowski" <r...@j...net.pl>

    Witam,
    po ogloszonej upadlosci zakladu (syndyk) pracownicy otrzymali info na
    pismie o planowanych - w stosunku do nich - zwolnieniach " bez
    wypowiedzenia " z dniem 30.01.2002. Przysluguje im prawo odwolania do 5
    dni od jego formy.

    Rozumiem, ze pracownik w tej sytuacji moze nie wyrazic zgody na
    planowana przez zaklad forme zwolnienia ?
    jesli tak to czy wowczas obowiazuje ustawowy okres wypowiedzenia ?
    czy jesli pracownik odwola sie do 5 dni to cos traci ? .Planowane przez
    zaklad zwolnienie okreslane jest jako " z winy lezacej po stronie
    zakladu ".
    Ryszard

  • 2. Data: 2002-01-16 09:50:10
    Temat: Re: Upadlosc zakladu (spolka), forma zwolnienia
    Od: "amierzej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ryszard Szczudłowski" <r...@j...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dni od jego formy.
    >
    > Rozumiem, ze pracownik w tej sytuacji moze nie wyrazic zgody na
    > planowana przez zaklad forme zwolnienia ?

    Dobrze rozumiesz - to art. 7a ustawy z 28.12.1989 o szczególnych
    zasadach....

    > jesli tak to czy wowczas obowiazuje ustawowy okres wypowiedzenia ?

    Tak. Z tym że wypowiedzenia trzeba dokonać "na nowo" tzn. dokument dot.
    rozwiązania w trybie 7a nie przekształca się w wypowiedzenie.

    > czy jesli pracownik odwola sie do 5 dni to cos traci ?

    Jeśli odwoła się to pozostaje w zatrudnieniu. Tryb 7a jest dopuszczalny w
    razie braku środków na wynagrodzenia więc jest obawa że mimo Twojej pracy
    syndyk będzie miał kłopoty z wypłatą...

    .Planowane przez
    > zaklad zwolnienie okreslane jest jako " z winy lezacej po stronie
    > zakladu ".

    Chyba nie z winy lecz z przyczyn dotyczących zakładu. To równoznaczne ze
    zwolnieniem z powodu tzw. zwolnień grupowych z tym że zamiast okresu
    wypowiedzenia odchodzisz natychmiast i dostajesz odszkodowanie =
    wynagrodzeniu za okres wypowiedzenia.

    > --
    > Pozdrawiam

    również pozdrawiam
    Adam

  • 3. Data: 2002-01-16 11:13:02
    Od: "Ryszard Szczudłowski" <r...@j...net.pl>

    Użytkownik "amierzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Ryszard Szczudłowski" <r...@j...net.pl> napisał w
    wiadomości

    [.....]

    > Chyba nie z winy lecz z przyczyn dotyczących zakładu. To równoznaczne
    ze
    [....]

    o.k. - oczywiscie, ze tak powinno byc - moje "przejezyczenie"...
    dzieki za odpowiedz
    Ryszard