  • 11. Data: 2006-06-12 19:45:03
    Temat: Re: Kurier GLS, PESEL i GIODO
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Zdajesz sobie sprawę, że dopuścił{e,a}ś się właśnie przestępstwa
    > zagrożonego karą pozbawienia wolności do 2 lat?
    >
    > Życzę Ci, żeby w GLS nie znalazł się nikt, kto dba o wizerunek firmy.

    Kot miałby wnieść takie oskarżenie? Pan Gls? :-)

    M.

  • 12. Data: 2006-06-12 19:55:06
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Kot miałby wnieść takie oskarżenie? Pan Gls? :-)

    Ani kot ani pan Gls. Grupa osób, instytucja, osoba prawna albo jednostka
    organizacyjna niemająca osobowości prawnej GLS, reprezentowana przez
    organ uprawniony do działania w jego imieniu (vide art. 212 kk oraz art.
    51 kpk).

    -------------------+
    -------------------+

  • 13. Data: 2006-06-12 20:00:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

> [...]
    > organizacyjna niemająca osobowości prawnej GLS, reprezentowana przez
    > organ uprawniony do działania w jego imieniu (vide art. 212 kk oraz art.

    Art. 213. § 2. Społecznie uzasadniony interes. UoODO się kłania.

    M.

  • 14. Data: 2006-06-12 20:21:17
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Art. 213. § 2. Społecznie uzasadniony interes.

    Art. 213 § 2: Prawdziwy zarzut.

    > UoODO się kłania.

    A ta z jakiej okazji?

    -------------------+
    -------------------+

  • 15. Data: 2006-06-12 21:48:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Hikikomori San [###h...@g...pl.###] napisał:

    > A z ciekawosci - jak tlumaczyli koniecznosc podania PESEL?

    Pewnie poleceniem przełożonego. Sądzisz, że to była inicjatywa
    pojedynczego kuriera? Albo ktoś z pomysłodawców mu wyjaśniał
    przyczyny?

  • 16. Data: 2006-06-12 22:12:52
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Pewnie poleceniem przełożonego. Sądzisz, że to była inicjatywa
    > pojedynczego kuriera? Albo ktoś z pomysłodawców mu wyjaśniał
    > przyczyny?

    Znaczynie wiem jak, ja bym zapytal dlaczego i po co. Byc moze nawet nie
    odebralbym paczki i zrobil rozp... w centrali. ;)

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 17. Data: 2006-06-12 22:34:08
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Zdajesz sobie sprawę, że dopuścił{e,a}ś się właśnie przestępstwa
    > zagrożonego karą pozbawienia wolności do 2 lat?
    >
    > Życzę Ci, żeby w GLS nie znalazł się nikt, kto dba o wizerunek firmy.

    A w jakmim celu to on zbiera i uzależnia wydanie przesyłki od podania Nr
    PESEL..
    Trzeba być albo bardzo naiwnym ,albo być kompletnym idiotą ,aby uwierzyć ,że
    kurier po Nr pesel zidentyfikuje odbiorcę ,czy ty w to wierzysz ? A jakie on
    ma możliwości identyfikacji. Przeciez na pacze nie jest podana data
    urodzenia czy cały PESEL ,w jakim celu jest to mu potrzebne ? A jezeli jego
    przełóżóny wydał takie polecenie to w jakim celu.A zbieranie takich danych
    to co tojest ? jest to twoim zdaniem zgodne z prawem ?.Zrozum człowieku ,że
    mając PESEL kurier ma kmpletne dane o tobie
    A tak przy okazji ciekawe skąd niektóre firmy maja kompletne dane tysięcy
    jak nie setej tysiecy ludzi.Nap możesz mi wytłumaczyc sakąd firma
    sprzedajaća papierosy ma nr moojej komórki ? ja nie palę więc co duszek
    zaniósł go do reklamu papierosów ?

    akala

  • 18. Data: 2006-06-12 22:50:15
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    akala wrote:
    > A w jakmim celu to on zbiera i uzależnia wydanie przesyłki od podania Nr
    > PESEL..

    Z głowy możliwe powody:

    1. Bo ktoś, kto układał rubryczki na druku odbioru przesyłki miał
    jeszcze jedną linię wolnego miejsca,
    2. Prowadzą statystykę ilu jest w Polsce unikalnych "Janów Kowalskich".
    3. Żeby w razie sporu mieć dowód, że się przeprowadziło identyfikację
    odbiorcy z dokumentu (dodatkowa informacja, której nie było od nadawcy).
    4. Dla zbudowania szacunku u odbiorcy przesyłki (syndrom
    urzędnika/władzy).
    5. Żeby handlować danymi popełniając przestępstwo z uoodo.

    Nie wiem skąd u Ciebie pewność, że zachodzi #5.

    > Trzeba być albo bardzo naiwnym ,albo być kompletnym idiotą ,aby uwierzyć ,że
    > kurier po Nr pesel zidentyfikuje odbiorcę ,czy ty w to wierzysz ?

    Tak, wierzę w to, jestem kompletnym idiotą, bardzo naiwnym zresztą.
    Jeśli to chciał{e,a}ś usłyszeć, służę uprzejmie.

    > A jakie [...] w jakim celu [...] w jakim celu[...] co tojest ?

    To pytania do kuriera, nie do mnie. Ja nie wiem.

    > Zrozum człowieku ,że
    > mając PESEL kurier ma kmpletne dane o tobie

    Podam Ci mój numer PESEL i oczekuję w zamian moich:
    - grupy krwi
    - wzrostu
    - wykształcenia
    - dochodów brutto za 2005 r.
    - historii konta za maj 2006
    - miejsca urodzenia
    - stosunku do służby wojskowej
    - koloru włosów

    > A tak przy okazji ciekawe skąd niektóre firmy maja kompletne dane tysięcy
    > jak nie setej tysiecy ludzi.

    Twierdzisz, że od GLS? Na jakiej podstawie?

    -------------------+
    -------------------+

  • 19. Data: 2006-06-12 23:10:40
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Paweł Sakowski wrote:

    > Z głowy możliwe powody:
    >
    > 1. Bo ktoś, kto układał rubryczki na druku odbioru przesyłki miał
    > jeszcze jedną linię wolnego miejsca,

    ale taki druczek nie powinien przejsc bo ktos powinien zauwazyc - a po
    co nam pesel, giodo sie bedzie czepial...

    > 2. Prowadzą statystykę ilu jest w Polsce unikalnych "Janów Kowalskich".

    Statystyki i ankietymaja to do siebie, ze najpierw sie pytaja grzecznie,
    czymozna zadac pytanie, a potem je zadaja i prosza o dane...

    > 3. Żeby w razie sporu mieć dowód, że się przeprowadziło identyfikację
    > odbiorcy z dokumentu (dodatkowa informacja, której nie było od nadawcy).

    no to niech sprawdza dowod - tak jak pani na poczcie. Ktora akurat nie
    spisuje pesela ale numer serii i dokumentu.

    > 4. Dla zbudowania szacunku u odbiorcy przesyłki (syndrom
    > urzędnika/władzy).

    hehehe ;)

    > 5. Żeby handlować danymi popełniając przestępstwo z uoodo.

    ;)

    > Nie wiem skąd u Ciebie pewność, że zachodzi #5.

    To jest najbardziej prawdopodobne.

    > Podam Ci mój numer PESEL i oczekuję w zamian moich:

    Dobra, dawaj ;)

  • 20. Data: 2006-06-13 07:11:30
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    > akala wrote:
    >
    > Twierdzisz, że od GLS? Na jakiej podstawie?

    Nie przypisyj mi słów których nie powiedziałem a ni nie na pisałem, nigdzie
    nie napisałem ,że to zbiera firma GLS, ani nie napisałem ,że firma
    sprzedaje.Nie wymieniłem też żadnego nazwiska.To co napisałem odnosi się do
    słowa oni i chodzi o te osoby któte to zbierają.
    Nie znasz początku wątku ,którego początek na tej grupie był około 2 tygodni
    temu. Niedopuszczalnym jest uzależnianie wydania przesyłki od podania Nr
    PESEL i oto chodziło.Kurjer uzależnił wydanie przesyłki od podania Nr
    PESEL.Dodam więcej ,żadna instytucja ,ani żadna włada nie może żadać od
    obywatela podawania danych ponad minimum które jest niezbędne do
    identyfikacji. Kurjerowi wystarczą :nazwisko i imiei, adres zamieszkania a
    w wielu przypdakać tylko jedna z tchy danych

    akala