  • 181. Data: 2005-03-16 02:39:55
    Temat: Re: Kto może nam wejść do domu [ Polityka}
    Od: diana <p...@h...com>

    Przemek R... wrote:

    > beda mogli zatrzymac na 48 godzin i w tym czasie zdobyc nakaz, myslenie boli
    > Panie frankenstein?
    >
    > P.

    Nie moga. Wolnosc opbywatela nie jest warta 100 zlotych (potencjalnie
    zreszta) . Patrz orzecznia Strasbourga. A raczej tekst Konwencji.

  • 182. Data: 2005-03-16 02:40:20
    Od: diana <p...@h...com>

    Otto Falkenstein wrote:

    > Aha czyli na podstawie podejrzeń nie mozna wejść do mieszkania, ale na
    > podstawie tych samych podejrzeń można pozbawić człowieka wolności na 48
    > godzin. Genialne to, wiesz?
    > Jak widac myślenie boli, bo niezbyt czesto to robisz

    Zgadza sie Otto

  • 183. Data: 2005-03-16 02:44:40
    Od: diana <p...@h...com>

    Otto Falkenstein wrote:

    > Chrzanisz, wiesz.
    > Konstytucja zezwala na narusznie miru domowego poprzez przeprowadzenie
    > przeszukania. I ciekawe czy byś tak samo gadał jakby to było twoje radio.

    Odwroc sytuacje. Ja mowie kraweznikowi ze Ty masz moje radio za 100
    zlotych. No i krawezenik robi Ci cyrk o 4 rano i nic nie znajduje.

  • 184. Data: 2005-03-16 02:46:12
    Od: diana <p...@h...com>

    Otto Falkenstein wrote:

    > Żebyś wiedział że wielu by się przydało. Tym co pozywają sąd bo orzełek
    > na sądzie jest brazowy a nie biały, tych co pozywali Górniakową, tych co
    > poczuli się urażerni tym, że Krisznaici stali koło koscioła...
    >
    > A co do Strasbourga - znasz jakieś orzeczenia które dotyczyłyby kwestii
    > sposobu dokonywania przeszukania? Podrzuć sygnaurę.

    Jest mnostwo. W wolnej chwili zaczne osobny watek na ten temat.

  • 185. Data: 2005-03-16 02:52:04
    Od: diana <p...@h...com>

    Otto Falkenstein wrote:

    > Wiesz, zasadniczo jego podejrzenia były uzasadnione. Zasadniczo duże,
    > większe niż normalne, zuzycie prądu może wskazywać na prowadzenie
    > hodowli marihuany. Prąd zużywają lampy, pompy, klimatyzatory.

    Jak rowniez lodowki wlasiciela sieci stacji bezynowych ktory nie wie co
    zrobic z pieniedzmi. Zauwaz co kraweznik napisal. Wyraznie przeginal.

    > Wielu
    > "hodowców" złapano na tej podstawie, tym razem strzał był niecelny.
    > Zdarza się.

    Wiec teraz trzeba za to beknac.

    > Poza tym twoje streszczenie jest odrobinę przesadzone. NA podanej
    > stronie nie ma tam mowy anie o "wielu domach" ani o "niezliczonej
    > ilościlodówek, kuchenek suszarek" tylko o "czestym używaniu".

    Ta sprawa jest teraz uczona na uczelniach. Niektore szczegoly istotnie
    pochodza z innych zrodel.

    > NIe ma też mowy o jakimkolwiek postępowaniu cywilnym przeciw
    > "krawężnikowi" tylko o tym, że właściciel domaga się przeprosin od Policji.

    Bo za wczesnie. Watpisz ze czlowieka ktorego stac na tuzin lodowek nie
    stac na dobrego prawnika?

  • 186. Data: 2005-03-16 02:57:40
    Od: diana <p...@h...com>

    Otto Falkenstein wrote:

    > Ale polski Kodeks Postepowania Karnego całe szczęscie na to zezwala.
    > Koncepcja "Owoców zatrutego drzewa" której tu tak bronisz wcale nie jest
    > powszechnie uznawana za wyłącznie i jedynie prawidłową.
    >
    > I zejdź z konstytucji. Konstrukcja prawna przepisów konstytucyjnych jest
    > taka, że zawierają one pewne ogólne reguły, doprecyzowane nastepnie w
    > przepisach rangi ustawowej. W zakesie dopuszczalnym przez konstytucję.

    Mir domowy "ogolna regula"? Co wiec rozumiesz przez mir domowy?

    > A konstytuchja dopuszcza ustanawianie pewnych ograniczeń trych praw. A
    > ograniczeniem prawa do nnienaruszalności mieszkania jest prawo do
    > dokonania przeszukania. Jasne?

    Jasne! Kraweznik nie moze naruszyc miru domowego dla DOMNIEMANEGO radia
    wartego 100 zlotych.

    Prywatnosc tez jest gwarantowana Europejska Konwencja ktoa ma w nazwie
    "FUNDAMENTALNYCH"! A nie "opcjonalnych" wg widzimisie kazdego kraweznika.

  • 187. Data: 2005-03-16 02:59:29
    Od: diana <p...@h...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "mixer" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Początek tego wersu przeczy ostatniemu. Nie znam szczegółowo konstytucji
    > USA, tym bardziej, ze poza sama konstytucją, to oni maja tam szereg
    > poprawek.

    Rozumiane jest to jako calosc.

    > Ale w Polsce takie przeszukanie jest dopuszczalne. Tak więc albo
    > te konstytucje to jakoś jednak inaczej normują, albo również w USA jest
    > takie przeszukanie możliwe.

    Co jest dopuszczalne? Pogwalcenie miru domowego dla DOMNIEMANEGO radia
    za 100 zlotych? Nie jest dopuszczalne ani w Polsce ani w USA.

  • 188. Data: 2005-03-16 03:14:21
    Od: diana <p...@h...com>

    Otto Falkenstein wrote:

    > Ograniczenie juz zostało zastosowane poprzez uchwalenie ustawy
    > zezwalającej policji na dokonywanie przeszukań. A z tak trudno to
    > zrozumieć?

    Wiec ta ustawa jest sprzeczna z konstytucja i konwencja, a zatem
    nielegalna.

    > Z całym szacunkiem, gdy działanie policjanta opiera sie na przepisach
    > ustawy to naruszanie miru domowego jest dozwolone. Nazywa się to
    > kontratypem działania w granicy uprawnień.
    > A policjant służy tutaj pomocą obywatelowi, któremu ukradziono radio.
    > Sjkąd u ciebie taka zawziętośc w obronie praw przestępców?

    Za 100 zlotych? Przeciez to nawet na napiwek malo. Z atyle chcesz
    kraweznikowi dac prawo deptania mojego miru domowego o 4 rano?

    > Najcześciej brak czasu.

    Wiec niech sobie poszukaja innej pracy.

    > W wielu przypadkach informację o tym, że coś
    > jest gdzieś uzyskuje się ze źródeł operacyjnych i jest to informacja o
    > krótkim terminie ważności.

    Pewno. Radio za 100 zlotych. A 200 TIRow rocznie "ginie" "bez wiesci" i
    tego samego nie ronia.

    > Dlatego nalezy jak najszybciej ją sprawdzić,
    > bo zwłoka może się równac temu, że bandyta będzie chodził wolny.

    Zaraz, zaraz. Bandyta czy radio za 100 zlotych?

    > A poza tym jaka różnica czy prokurator najpierw nakaże przeszukanie czy
    > potem je zatwierdzi. Widziałem setki zatwierdzonych przeszukań i tylko
    > jedno niezatwierdzone, i to wyłącznie dlatego, że policjanci pochrzanili
    > numery i przeszukali nie ten garaż co chcieli.

    > Ciekawe. Bo ja tę bajkę słyszałem z pierwszej ręki. Podobne przypadki
    > opisywała też polska prasa, i to nie jeden.

    Ta sama polska prasa tez pisala o BMR w Iraku...

    Po przekroczeniu barierki na lotnisku jestes na terenie USA i podlegasza
    ochornie prawa jak kazdy inny. Well, ostatnio Dumbia troche to
    przekreca, ale kiedys bedzie prosta.

    > Czyli dopóki nie przejdzie przez bramkę można go traktować jak śmiecia,
    > bo nie ma żadnych praw.

    Tak jest w Polsce rowniez.

    > Mniej więcej takie samo gadanie jak to, że w
    > Guanatanamo wolno torturować jeńców, bo to nie jest terytorium USA i
    > konwencje podpisane przez USA nie mają tam zastosowania.

    Troche zbaczasz. Ale Dumbya dostaje w tylek i dyspozycyjni sedziowie
    podnosza glos z opoznieniem.

    > A co do traktowania za bramką, to mojemu kumplowi anulowano wizę tylko
    > dlatego, ze małomiasteczkowy szeryf podejrzewał, że w jego furgonetce
    > jest bomba.

    Wiza nie jest prawem przekroczenia granicy! I zaden szeryf jej anulowac
    nie moze bo to nie jego dzialka.

    Cos tutaj zgubiles.

  • 189. Data: 2005-03-16 06:59:00
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    diana napisał(a):

    > Nie moga. Wolnosc opbywatela nie jest warta 100 zlotych (potencjalnie
    > zreszta) . Patrz orzecznia Strasbourga. A raczej tekst Konwencji.

    Konkretnie!
    Podaj sygntury tych orzeczeń!
    I artykuł konwencji na który się powołujesz.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 190. Data: 2005-03-16 08:19:44
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "diana" <p...@h...com> napisał w wiadomości

    > Za 100 zlotych? Przeciez to nawet na napiwek malo. Z atyle chcesz
    > kraweznikowi dac prawo deptania mojego miru domowego o 4 rano?

    Kto ci tyle oferował?? Po co chodzisz po krawężniku???

    --
    Pozdr
    Leszek