  • 81. Data: 2007-01-22 11:43:57
    Temat: Re: Kontrole softu a SZYFROWANIE ?
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Maluch wrote:

    > Prawo zezwala na kopię jeżeli jest niezbędna do instalacji. Jak masz
    > oryginał to po co kopia?. Chyba logiczne.

    Jesli zgubisz oryginal to jak zrobisz kopie zapasowa, zeby zainstalowac
    system?

    --
    2007

  • 82. Data: 2007-01-22 11:47:19
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Cezar wrote:

    > Ja nie wiem jakie mp3 sa na podanej przez ciebie stronie - byc moze sa tam
    > mp3 z muzyka, ktorej autorzy sie zgodzili na jej rozpowszechnianie za friko.
    > Nie wiem, bo nie znam tej strony. Ale nie przypuszczam, aby na stronie WP
    > byla jakas lewizna, a wiec jesli sa tam legalne to oczywiscie prawo karnemu
    > nic to tego.
    > Pisze raczej o tych mp3 ktore sa sicgane przez p2p lub inne takie albo
    > wprost ripowane z orginalnych plyt cd.

    Ale w jaki sposob rozpoznac jedne mp3 od drugich? Jako podpowiedz
    powiem, ze sie nie da...

    Po za tym p2p to przestepstwo zwiazane glownie z UDOSTEPNIANIEM. Prawo
    autorskie (ustawa) pozwala mi sciagnac raz rozpowszechniony utwor. I nie
    ma w tym przestepstwa. Nie moge go tylko dalej rozpowszechniac.

    Co do ripowania 0- to weszla jzu ustawa, ze obejscie zabezpieczen jest
    karane?

    A co z plytami, ktore nie maja zabezpieczen (tak, istnieja, istnaily i
    beda takie istniec).

    > W kazdym razie jesli znajdzie sie na dysku np mp3 z muzyka dajmy na to
    > zespolu U2 albo innego Majkela Dzeksona :-) to podmiot reprezentujacy jego
    > prawa - powiedzmy ze jest to Sony Music Polska- chyba wie czy uprawniony sie
    > zgodzil czy nie. A jesli nie to mozliwy jest wniosek o sciganie od
    > pokrzywdzonego.

    A co zmoim nawiazaniem do ustawy o prawie autorskim i dozwolonym uzytku
    rozpowszechnionych utworow?

    > Tak wiec jesli autor wpuscil do sieci jakis utwor z gory zgadzajac sie na
    > jego darmowe rozpowszechnianie to oczywiscie nie moze byc mowy o zadnym
    > przestepstwie (tak zrobila kiedys chyba Kayah), a jesli takiej zgody nie
    > wyrazil to jest to przestepstwo.

    No wlasnie nei jest. Nie am na to paragrafu.

    --
    2007

  • 83. Data: 2007-01-22 11:48:41
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Rafał" <z...@p...pl> wrote in message

    > No właśnie nie do końca ponieważ... skoro backup mogę zrobić dopiero gdy
    > oryginał nie pozwala na instalację, to nie mogę zrobić backupu ponieważ
    > płyta oryginalna jest już uszkodzona. Z tego wniosek, że przepis jest po
    > prostu martwy i bezsensowny. Chociaż w zasadzie nie martwy tylko w sposób
    > nie jawny uniemożliwia zrobienie backupu chociaż na to zezwala! Absurd :)

    W art. 75 pa brak jest jednego wyrazu, aby było wszystko jasne. Nie wiem
    może celowo. To jeszcze dodam, że niektóre licencje niby nie zabraniają na
    kopię w określonych sytuacjacjach, ale wskazują na instalację wyłącznie z
    oryginalnego nośnika :)
    --
    Maluch

  • 84. Data: 2007-01-22 11:49:44
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Maluch wrote:

    > Konwertowanie utworów muz. jest dozwolone na podstawie art 23 pa, na
    > użytek osobisty /tu nie chodzi o tony, a pojedyńcze egzemplarze/.
    =========================================^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^

    Kurde no :] Przez lata uzbieraly mi sie setki plyt Audio. Pierwsze co
    robie po kupieni plyty to wkkladam ja do kompa i zgrywam do MP3, bo tak
    sie wygodniej slucha na kompie. Alez jestem zlodziej - bo to nie sa
    pojedyncze egzemplarze. Wiecei ile tego moze sie uzbierac przez 10 lat?! ;]

    > Oj. Odnoszę wrażenie, że Cezar pisze o tonach a nie pojedyńczych
    > egzemlarzach.

    Ile to jest tona MP3??? :)

    --
    2007

  • 85. Data: 2007-01-22 11:50:55
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    ===Tomy=== wrote:

    > Wnioski? Prokuratorzy koniecznie na szkolenie w zakresie interpretacji
    > prawa autorskiego.

    Ech, cala ta policja na szkolenie niech idzie, bo wlos sie na glowie jezy.

    --
    2007

  • 86. Data: 2007-01-22 12:08:27
    Od: Rafał <z...@p...pl>

    Maluch wrote:

> [...]
    > kopię w określonych sytuacjacjach, ale wskazują na instalację wyłącznie z

    To ja jeszcze dodam coś więcej:
    - płyty z Windowsem XP są nie zabezpieczone przed kopiowaniem, mało tego:
    - Microsoft udostępnił możliwość tworzenia własnych płyt z systemem Windows
    (można wprowadzać do swojego oryginalnego Windowsa zmiany w postaci, np.
    dodania własnych sterowników do komputera czy integracji poprawek
    ściągniętych ze strony MS [wręcz zaaplikowanie pełnego ServicePack-a]). Czy
    tak przygotowana płyta już nie bedzie się podobała naszym biegłym z
    policji?

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 87. Data: 2007-01-22 12:24:53
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Hikikomori San" <h...@o...eu> wrote in message

    > Jesli zgubisz oryginal to jak zrobisz kopie zapasowa, zeby zainstalowac
    > system?

    Zwracasz się do sklepu gdzie nabyłeś komp. z systemem. Oni łatwią drugi
    krążek. Możesz zwrócić się jeżeli to Windows do MS. Koszt coś 20 euro płatne
    kartą. Najlepiej o szczegóły pytać u nich.
    --
    Maluch

  • 88. Data: 2007-01-22 12:30:16
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Maluch wrote:

    > p2p z automatu udostępnia ściągany plik.

    Bzdura.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 89. Data: 2007-01-22 12:30:53
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    > sie wygodniej slucha na kompie. Alez jestem zlodziej - bo to nie sa
    > pojedyncze egzemplarze. Wiecei ile tego moze sie uzbierac przez 10 lat?!

    Jak tej samej płytki to niedobrze :)

    > Ile to jest tona MP3??? :)

    To tyle płytek ile możesz udźwignąć :)
    --
    Maluch

  • 90. Data: 2007-01-22 12:39:48
    Od: Rafał <z...@p...pl>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Bzdura.

    Tutaj pozwolę sobie tylko uściślić wypowiedź Pan Piotra - nie które programy
    udostępniają już podczas ściągania (np. oparte o protokół BitTorent), a nie
    które nie (np. DirectConnect o ile dobrze pamiętam)

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał