  • 401. Data: 2015-03-17 22:21:13
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: <5...@7...222113.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w
    <news:mea4jv$lrc$2@node2.news.atman.pl>:

    > Nie wiem co ma do sprawy fakt zapłaty, ale jak pożyczyłeś samochód, to
    > posiadacz

    hehehe, nie posiadacz, tylko użytkownik...

    > jest twoim (też nie zasługujesz na T)

    ...ale musisz się tego Liwiuszu nauczyć

    > dłużnikiem, bo masz do niego roszczenie o zwrot pojazdu.

    Siedzisz mi w papierach i wiesz jakie umowy zawarłem?
    Zauważ, że ty (tak tą razą do ciebie małą literą) pytałeś, czy to grupa
    prawna, czy przedszkolna -- nie znasz detali, ale, że tak się wyrażę "japę
    drzesz".

    --
    'Tom N'

  • 402. Data: 2015-03-17 22:22:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Wskaż mi podstawę prawną takiego twierdzenia - proszę.

    Nie, to Ty musisz wskazać podstawę, dla której komornik mógłby odmówić
    egzekucji poprawnemu tytułowi wykonawczemu.

    > Czy uważasz, że sąd odrzuciłby pozew o zasadzenie pieniędzy od Jana
    > Kowalskiego syna Juliana urodzonego ........... ? A jeśli tak, to wskaż
    > przepis zabraniający takiego sprecyzowania powództwa.

    Pozew jest ok, ale w tytule i tak sąd wpisze to, co ma w swoim szymelku.
    Nie ma w nim danych, które byś chciał, a wniosek o uzupełnienie zleje,
    ponieważ taki tytuł wykonawczy jest poprawny bez uzupełniania.

    --
    Liwiusz

  • 403. Data: 2015-03-17 22:25:44
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Myrdin"

> [...]
    > było zidentyfikować (swoją drogą byłem dłużnikowi za tą umowę bardzo
    > wdzięczny, wszystko miałem wypisane i wycenione, wystarczyło tylko
    > sprawdzić
    > czy jest).
    > Gdyby miało być tak jak chcesz to w ten prosty sposób każdy zabezpieczyłby
    > cały swój majątek ruchomy przed egzekucją (bo miałbym podważać
    > wiarygodność
    > aktu notarialnego?).
    > ---
    > Totalne brednie. Jak niby ta siostra będąc dłużnikiem zabezpieczyłaby ten
    > swój majątek przed komornikiem jak jest na to umowa ?

    Czego nie rozumiesz?

    Robert domaga się by odstąpić od zajęcia gdy mamy dokument potwierdzający że
    rzecz nie jest własnością dłużnika. (Tu jeszcze rozumiesz? Tak nie jest ale
    on chce by tak było.)

    W odpowiedzi podaję przykład z życia. (Rozumiesz, tak się po prostu
    zdarzyło.)
    Dłużnik podczas czynności okazuje umowę sprzedaży (forma aktu notarialnego)
    wszystkich ruchomości w mieszkaniu (rozumiesz, tak jakby puste było) osobie
    mieszkającej w USA (rozumiesz, za taką wielką wodą).
    Osoba ta jeszcze nie odebrała tych rzeczy i do czasu gdy zorganizuje
    kontener i transport morski dłużnik ma tego w swoim mieszkaniu pilnować
    (nadal proste?).

    Teraz trochę trudniej, uważaj! Pokazuję Robertowi że gdyby było tak jak on
    chce to musiałbym uwzględnić tę umowę i nie mógłbym nic zająć (chociaż
    oczywiste jest że ta umowa to ściema). (Rozumiesz?)
    ---
    A teraz wyobraź sobie, że wszystko jest jak piszesz z tym, że dłużnikiem
    jest siostra. Zrozumiałeś ?

  • 404. Data: 2015-03-17 22:25:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 22:21, (Tom N) pisze:
    > Liwiusz w

    > hehehe, nie posiadacz, tylko użytkownik...

    Poznać głupiego po śmiechu jego ;)
    Oczywiście że posiadacz. Czy użytkownik - nie wiadomo, może w ogóle nie
    jeździ.

> [...]
    > prawna, czy przedszkolna -- nie znasz detali, ale, że tak się wyrażę "japę

    Gówno mnie obchodzi co masz w papierach, pewnie duży burdel, skoro się
    nie znasz.

    Odnoszę się tylko do twoich wydumanych historyjek:

    " ja -- skoro pożyczyłem komuś samochód"

    --
    Liwiusz

  • 405. Data: 2015-03-17 22:25:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-03-15 o 22:17, Liwiusz pisze:

    > Bo nie mieli podstaw, tylko proszę nie pisz mi, że wg Ciebie powinno być
    > inaczej i wszystkie sądy od rejonowych do najwyższych na pewno tak samo
    > "myślą" jak Ty.

    Nie będę Ci pisał, że wg. mnie. Oni powinni odrzucać wnioski z tego
    samego powodu, z którego odrzucają, gdy nie jest znany dłużnik.
    Powiedzmy,że ktoś dostał wyrok na Jana KOWALSKIEGO i składa do komornika
    wniosek o egzekucję. Co komornik robi? Zajmuje mienie należące do
    wszystkich Janów KOWALSKICH, czy jednak wzywa do doprecyzowania?

    Podstawa egzekucji jest tytuł wykonawczy. Jak nie precyzuje dłużnika, to
    sąd to powinien doprecyzować i tyle.

  • 406. Data: 2015-03-17 22:26:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-17 21:53, Liwiusz wrote:

    > Dawniej obowiązek sprecyzowania spoczywał na wierzycielu (we wniosku
    > egzekucyjnym). Obecnie jest nr pesel.

    I komornik musiał mu wierzyć na słowo?

    > "Nie wiem, ale się wypowiem".

    Ty pisałeś że działał art legis. Ja piszę, że skoro prokurator mu
    postawił zarzuty, to prawdopodobnie miał powody.

    Shrek.

  • 407. Data: 2015-03-17 22:27:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 21:55, Tomasz Myrdin pisze:

    > ROTFL

    A merytorycznie na fakt że jeszcze kilka lat temu to co robicie
    dzisiaj było nie do pomyślenia wolisz się nie wypowiadać ?
    Tak krótko w tym zawodzie pracujesz czy odpowiada ci dzisiejsza
    interpretacja tych samych przepisów ?

    Pozdrawiam

  • 408. Data: 2015-03-17 22:27:09
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Myrdin"

    Nie zająłbym autobusu MPK gdybym nie musiał (gdybym nie miał wierzyciela na
    karku).
    ---
    Bo małe szanse, że nie zgłoszą się po niego ? Czyli kradzież by nie wyszła ?

  • 409. Data: 2015-03-17 22:30:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > wniosek o egzekucję. Co komornik robi? Zajmuje mienie należące do
    > wszystkich Janów KOWALSKICH, czy jednak wzywa do doprecyzowania?

    Doprecyzowanie jest we wniosku egzekucyjnym - jako Kowalski, a przede
    wszystkim jaki majątek zająć.

    > Podstawa egzekucji jest tytuł wykonawczy. Jak nie precyzuje dłużnika, to
    > sąd to powinien doprecyzować i tyle.

    Nie wynikało to z przepisów.

    --
    Liwiusz