  • 491. Data: 2015-03-21 22:49:29
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 20:02, RadoslawF pisze:

    > W omawianym przypadku władania nie udowodniono.
    > To że ciągnik stał na czyimś terenie nie oznacza władania nim
    > przez dłużnika. A jakoś nie obiło mi się o uszy zajmowania
    > przez komorników samochodów parkujących na parkingu dłużnika.

    Nadstaw bardziej uszy, bo dowód z własnej niewiedzy niewiele znaczy :)

    --
    Liwiusz

  • 492. Data: 2015-03-21 23:52:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Mar 2015, Robert Tomasik wrote:

    > Wydaje mi się, że prawo wszystkich krajów jest nawzajem wzorowane na sobie.
    > Różnice są w niuansach.

    <sufler z budki, ale szeptem "scenicznym">
    ... istotnych
    <kurtyna>

    pzdr, Gotfryd

  • 493. Data: 2015-03-21 23:58:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    ...ja zwyczajowo.
    Znaczy "antyargument" ;)

    On Sat, 21 Mar 2015, Shrek wrote:

> [...]
    [...]
    > Zdaje się że ty postulowałeś utrzymanie zakazu przechodzenia na czerwonym
    > świetle i jednocześnie zdjęcie sankcji?

    Oj no, postulat jest staaaary, a powód starości prosty - nawet nikt
    nie pamięta, od jak dawna taki mechanizm *działa* tu i ówdzie na świecie.

    I teraz hint numeru, przekreślający przywołanie *TEGO* argumentu.
    Otóż celem pozostawienia zakazu jest *pozostawienie* skutków
    ubocznych, *jeśli coś się stanie*.
    Co grozi komornikowi za niedostosowanie się do "niekaralnego polecenia"?
    A może... nic się nie stało? (no to o czym mowa?)
    (jeśli odpowiedź na któreś powyższe pytanie nie pasuje do wzorca,
    to właśnie wyrażam własną opinię o argumencie ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 494. Data: 2015-03-22 02:17:02
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-21 o 22:47, Liwiusz pisze:

    > Na co? Na to, że komornik ma zająć rzeczy będące we władaniu dłużnika?

    Chyba sie wygłupiasz?
    Na to, ze nie może odstąpić od zajecia rzeczy bedacej we władaniu
    dłużnika nawet kiedy wiadomo, ze to nie jego własność.
    Moze nie wiesz, ale władanie nie jest pojęciem prawnym, to element
    definicyjny instytucji posiadania. W prawie rzeczowym własność zawsze
    jest domniemana. I dlatego komornik zajmuje ruchomosci na podstawie
    władania. Jezeli rzeczy dłużnika sa we władaniu osoby trzeciej to
    komornik na podstawie domniemania posiadania nie moze zajac tych rzeczy,
    chyba ze posiadacz przyzna, ze sa własnoscią dłużnika. To jest napisane
    wprost, wiec jest to wyłom w Twojej torii, ze komornik NIGDY PRZENIGDY
    nie intersuje się rzeczywistą własnością rzeczy. Skoro może zająć rzecz,
    którą nie włada dłużnik bo to jego własność to na jakiej podstawie
    prawnej stwierdzasz, ze może nie zająć rzeczy której domniemanie
    posiadania samoistnego zostało skutecznie podważone?

    > Podaj ten przepis, to będzie łatwiej dyskutować.

    ja byłem pierwszy; zachowajmy kolejność, grzecznosc tego wymaga ;)

    --
    @foe_pl

  • 495. Data: 2015-03-22 08:18:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-21 11:21, Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Popełniasz błąd przyjmując założenie, że ciągnik jest "własnością
    > sąsiada", podczas gdy w czasie zajęcia fakt ten jest nieistotny, w

    Dalej nie odpowiedziałeś na pytanie i się wykręcasz. Co _konkretnie_
    grozi komornikowi za niezajęcie ciągnika sąsiada (dla ułatwienia
    przyjmijmy, że rzeczywiście włada nim dłużnik). I kiedy ostatnio taka
    historia się komornikowi przytrafiła. Bo jak się nie przytrafia, to
    wbrew temu co piszecie komornik wcale nie _musi_ zajmować rzeczy, co do
    których ma wątpliwości.

    Shrek.

  • 496. Data: 2015-03-22 08:33:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-22 o 02:17, the_foe pisze:

    > Chyba sie wygłupiasz?
    > Na to, ze nie może odstąpić od zajecia rzeczy bedacej we władaniu
    > dłużnika nawet kiedy wiadomo, ze to nie jego własność.

    Nie ma na to paragrafu, bo przy egzekucji *nie bada się własności*, więc
    nie ma przepisu na odstąpienie. Jest później - jeśli własność jest kogoś
    innego, *sąd* może zwolnić spod egzekucji.

    > ja byłem pierwszy; zachowajmy kolejność, grzecznosc tego wymaga ;)

    Jest przepis na zajęcie władania bez względu na własność.

    --
    Liwiusz

  • 497. Data: 2015-03-22 08:34:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-22 o 08:18, Shrek pisze:
    > Dalej nie odpowiedziałeś na pytanie i się wykręcasz. Co _konkretnie_
    > grozi komornikowi za niezajęcie ciągnika sąsiada

    Przy egzekucji nie wiadomo, czy jest to ciągnik sąsiada. Za niedokonanie
    zajęcia grozi co najmniej postępowanie dyscyplinarne.

> [...]
    > historia się komornikowi przytrafiła. Bo jak się nie przytrafia, to
    > wbrew temu co piszecie komornik wcale nie _musi_ zajmować rzeczy, co do

    Znajdź dowolną sprawę, gdzie wierzyciel żalił się na niedokonanie zajęcia.

    --
    Liwiusz

  • 498. Data: 2015-03-22 10:54:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-22 08:34, Liwiusz wrote:

    > Przy egzekucji nie wiadomo, czy jest to ciągnik sąsiada. Za niedokonanie
    > zajęcia grozi co najmniej postępowanie dyscyplinarne.

    Przed krajową radą komorniczą?

    > Znajdź dowolną sprawę, gdzie wierzyciel żalił się na niedokonanie zajęcia.

    Ale to ty twierdzisz, że mu jakieś konsekwencję grożą - więc daj
    powiedzmy 10 wyroków, to uwierzymy.

    Shrek.

  • 499. Data: 2015-03-22 12:01:54
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-22 o 08:33, Liwiusz pisze:

    > Nie ma na to paragrafu, bo przy egzekucji *nie bada się własności*, więc
    > nie ma przepisu na odstąpienie. Jest później - jeśli własność jest kogoś
    > innego, *sąd* może zwolnić spod egzekucji.

    aaa, czyli przycisniety do muru juz taki kategoryczny nie jestes.
    No to prosze o paragraf zabraniajacy komornikowi badanie własnosci
    rzeczy. Bo ja zaczynam widziec, ze Ty po prostu interpolujesz to co
    sobie ubzdurałes, na zasadzie "komornicy, sól ziemi, patrioci, męzowie
    stanu nie naginali by prawa do swoich potrzeb".

    > Jest przepis na zajęcie władania bez względu na własność.

    oczywiscie, ze jest, tego nikt nie neguje. Tylko przeczytaj ten
    paragraf, bo widze ze na wszelki wypadek po prostu teo nie robisz. Tam
    prawo daje MOZLIWOSC komornikowi a nie obowiązek. Tylko przy
    ruchomosciach jest taka semantyka. W innych zrodłach majatku dłuznika
    jest juz niewielkie pole manewru dla komornika. Z prostego wzgledu,
    nieruchomosci, konta bankowe, finansowe prawa nabyte, wartosci
    niematerialne i prawne sa niemalze zawsze "przypięte" do konkretnego
    człowieka. Po prostu wtedy nie ma instytucji domniemania własnosci bo
    nie jest to potrzebne.

    --
    @foe_pl

  • 500. Data: 2015-03-22 12:04:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-22 o 12:01, the_foe pisze:

    > aaa, czyli przycisniety do muru juz taki kategoryczny nie jestes.
    > No to prosze o paragraf zabraniajacy komornikowi badanie własnosci

    To ja poproszę przepis znoszący obowiązek zajęcia ruchomości będącej we
    władaniu dłużnika.

    > oczywiscie, ze jest, tego nikt nie neguje. Tylko przeczytaj ten
    > paragraf, bo widze ze na wszelki wypadek po prostu teo nie robisz. Tam
    > prawo daje MOZLIWOSC komornikowi a nie obowiązek. Tylko przy

    Jeśli uważasz, że komornik może sobie zająć, a może nie zająć, to się
    mylisz.

    --
    Liwiusz