  • 1. Data: 2018-02-03 20:10:02
    Temat: Karalność za "Polskie Obozy": Jak wyglądałoby przedawnienie?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jeśli ta nowelizacja ustawy o IPN wejdzie w życie to jak wyglądałaby
    kwestia przedawnienia? [Po ilu latach od "występku"?]

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2018-02-03 20:36:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-02-18 o 20:10, A. Filip pisze:
    > Jeśli ta nowelizacja ustawy o IPN wejdzie w życie to jak wyglądałaby
    > kwestia przedawnienia? [Po ilu latach od "występku"?]

    Upewnię się - wiesz, ze to będzie od chwili publikacji obowiązywać?

  • 3. Data: 2018-02-03 21:05:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Upewnię się - wiesz, ze to będzie od chwili publikacji obowiązywać?

    Sądzę że "to" wejdzie w życie z w miarę normalnym vacatio legis.
    _Pewności_ co do obu kwestii nie mam. Dla mnie wygląda jakby
    PiS/Kaczyński potraktowali po protestach wprowadzenie tego w życie
    "honorowo" [ coś ala "nie poddamy się komunistom/terrorystom/..."].

    Oczywiście zakładam że będzie to dotyczyć czynów popełnionych po wejściu
    tego prawa w życie. No chyba że delikwent już po wejściu w życie
    publicznie potwierdzi to co głosił jeszcze przed wejściem w życie
    [ wariant mieszany ].

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2018-02-03 21:35:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 20:36:58 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
    > Upewnię się - wiesz, ze to będzie od chwili publikacji obowiązywać?

    Ale w ogole jak oni sobie to wyobrazaja - napisze jakis Francuz we
    francuskiej gazecie, i co - prokurator ENA wystawi ?
    Czy poczekaja az Polske odwiedzi ?

    J.

  • 5. Data: 2018-02-03 21:52:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-02-18 o 21:35, J.F. pisze:

    > Ale w ogole jak oni sobie to wyobrazaja - napisze jakis Francuz we
    > francuskiej gazecie, i co - prokurator ENA wystawi ?
    > Czy poczekaja az Polske odwiedzi ?

    Warunkiem odpowiedzialności za czyn popełniony za granicą jest uznanie
    takiego czynu za przestępstwo również przez ustawę obowiązującą w
    miejscu jego popełnienia. (art. 111 kk) Jest kilka wyjątków, ale
    generalnie w ogóle tej awantury nie pojmuję.

  • 6. Data: 2018-02-03 22:01:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale w ogole jak oni sobie to wyobrazaja - napisze jakis Francuz we
    > francuskiej gazecie, i co - prokurator ENA wystawi ?
    > Czy poczekaja az Polske odwiedzi ?
    >
    > J.

    Zasadniczo w podanym konkretnym przypadku ENA "może być nieskuteczny" ;-)
    Zatrzymanie w Polsce oczywiście wchodzi w grę. Polska nie zajmie
    wojskiem Nikaragui by Noriegę postawić przed polskim sądem. Polska nie
    wyśle komandosów do Argentyny by porwać Eichmanna celem skazania na śmierć.

    Ale jak jakiś obywatel RP napisze "to" w jakiejś "Gazecie Wyborczej" to
    sprawa będzie całkiem inna, nieprawdaż?

    Dodatkowy przypadek to ludzie "także z polskim obywatelstwem" którym
    można cofnąć (albo nie odnowić) paszportu Schengen. W Izraelu
    "w kolejkach stali" po polskie obywatelstwo czy po paszport Schengen?
    Pozbawić obywatelstwa się nie da, cofnąć paszport albo go nie odnowić
    da się jak najbardziej. Bez cennego paszportu Schengen zainteresowany
    pewnie sam się często obywatelstwa zrzeknie :-)

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2018-02-03 22:18:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > miejscu jego popełnienia. (art. 111 kk) Jest kilka wyjątków, ale
    > generalnie w ogóle tej awantury nie pojmuję.

    A KK-112 (.1 i .5) to pies? :-)

    KK-112.1 IMHO w "banalnych" przypadkach będzie to bardzo ostre
    naciąganie prawa. W przypadkach bardzo grubych zdziwię się jak sądy to
    _szybko_ odrzucą. A czy się interpretacja utrzyma? Może tak, może nie.
    IMHO Raczej nie poza *bardzo* szczególnymi przypadkami.

    KK-112.5 Korzyść majątkowa na terytorium RP (szczególnie pośrednia) to
    miód na serce każdego prawnika PiS/IPN :-)

    https://prawo.money.pl/kodeks/karny/czesc-ogolna/roz
    dzial-xiii-odpowiedzialnosc-za-przestepstwa-popelnio
    ne-za-granica/art-112

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2018-02-03 22:50:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 Feb 2018 22:01:45 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Zasadniczo w podanym konkretnym przypadku ENA "może być nieskuteczny" ;-)

    No wlasnie.

    > Zatrzymanie w Polsce oczywiście wchodzi w grę. Polska nie zajmie
    > wojskiem Nikaragui by Noriegę postawić przed polskim sądem. Polska nie
    > wyśle komandosów do Argentyny by porwać Eichmanna celem skazania na śmierć.

    cos mi chodzi po glowie ... a celnikow wyslac nie moze ?

    > Ale jak jakiś obywatel RP napisze "to" w jakiejś "Gazecie Wyborczej" to
    > sprawa będzie całkiem inna, nieprawdaż?

    Ale czy sie taki znajdzie ?
    A nawet jak sie znajdzie, to czy ktos inny na to bez ustawy zwroci
    uwage ?
    Pod tym wzgledem jestesmy chyba dobrze wyedukowani ?

> [...]
    > da się jak najbardziej. Bez cennego paszportu Schengen zainteresowany
    > pewnie sam się często obywatelstwa zrzeknie :-)

    Pojedzie do Francji i poprosi o azyl, bo w Polsce przesladowany za
    poglady. I nawet nie beda mogli wydalic w razie odmowy, bo nawet z
    niewaznym paszportem ciagle obywatel kraju unii :-)

    J.

  • 9. Data: 2018-02-04 09:45:11
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > miejscu jego popełnienia. (art. 111 kk) Jest kilka wyjątków, ale
    > generalnie w ogóle tej awantury nie pojmuję.

    Bo to tylko przepis dla zidiociałego elektoratu pisowskiego, który
    wszystko łyka jak gęś kluski i jeszcze się cieszy że jest robiony w wała.
    Oczywistą oczywistością jest, że ten przepis będzie martwy poza Polską i
    tylko idioci się się cieszą, jak to PiS broni "honoru i dobrego imienia
    Polski". Szkoda słów na głupotę tego narodu.

    --
    Sonn

  • 10. Data: 2018-02-04 09:46:30
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-02-03 o 22:01, A. Filip pisze:

> [...]
    >
    > Ale jak jakiś obywatel RP napisze "to" w jakiejś "Gazecie Wyborczej" to

    Ile znasz takich przypadków aby Polacy pisali o "polskich obozach śmierci"?

    --
    Sonn