  • 1. Data: 2018-02-04 18:37:42
    Temat: Problem z dłużnikiem
    Od: Marek <f...@f...com>

    Wg mojej wiedzy dłużnik był właścicielem pewnej nieruchomości.
    Komornik twierdzi, że sprawdzał i okazalo się, właścicielem jest
    żona dłużnika. Nie znam jeszcze szczegółów tego "sprawdzania", stąd
    wyprzedzajac fakty pytam tutaj. Wg informacji od komornika wglada to
    tak jakby komornik z automatu nie "widział" histori nabycia
    nieruchomościi (i tego, że dłużnik przepisał to na żonę).
    Czy to powszechne, że system informacji z jakich korzystają komornicy
    pokazuje im tylko aktualny stan posiadania dłużnika, gdy go
    sprawdzają?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-02-04 18:47:47
    Temat: Re: Problem z dłużnikiem
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Przecież masz wgląd w akta sprawy, więc zapytaj o numer księgi wieczystej tej
    nieruchomości i sprawdź sam.

    -----

  • 3. Data: 2018-02-04 19:36:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 lutego 2018 18:37:44 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > Czy to powszechne, że system informacji z jakich korzystają komornicy
    > pokazuje im tylko aktualny stan posiadania dłużnika, gdy go
    A po co ci aktualny stan posiadania?
    Z ciekawosci pytam- w necie sam sprawdzisz w miarę dokładnie kto jest właścicielem
    interesującej Ciebie nieruchomosci

  • 4. Data: 2018-02-04 19:59:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Feb 2018 10:36:30 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > A po co ci aktualny stan posiadania?

    No chyba mogę zacząć wpierw dochodzić z aktualnego stanu posiadania
    a nie byłego (zbytego)?

    > Z ciekawosci pytam- w necie sam sprawdzisz w miarę dokładnie kto
    > jest właścicielem interesującej Ciebie nieruchomosci

    Raczej to było pytanie jak to działa od strony komornika, bo mnie ta
    sytuacja zdziwiła. Gdy komornik ma tylko dane typu imię, nazwisko,
    PESEL to mu na bęben "wyskoczy" tylko aktualny stan posiadania
    dłużnika (czyli w tym przypadku nic) czy od razu będzie widział cała
    historię?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2018-02-04 23:33:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-02-18 o 19:59, Marek pisze:

> [...]
    > to mu na bęben "wyskoczy" tylko aktualny stan posiadania dłużnika (czyli
    > w tym przypadku nic) czy od razu będzie widział cała historię?

    Zależy od tego, jak zapytanie zrobi. Ale co do zasady komornik pyta o
    to, o co zlecenie od klienta dostanie. Jeśli istnieje podstaw,by sądzić,
    że łużnik celowo ukrył majątek darowując go przykłądowo żonie,to prędzej
    poszedł bym w stronę procesu karnego. Policji i Prokuraturze pójdzie to
    o wiele szybciej.

  • 6. Data: 2018-02-04 23:40:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > że łużnik celowo ukrył majątek darowując go przykłądowo żonie,to prędzej
    > poszedł bym w stronę procesu karnego. Policji i Prokuraturze pójdzie to

    O naiwny. Policja lub prokuratura celuje zwykle w umarzanie tego typu
    dochodzeń. A już na pewno nie dojdzie do czegoś szybciej niż sam dłużnik
    (KW) lub jakiś detektyw. Do dziś pamiętam podsłuchaną rozmowę na
    korytarzu prokuratury Warszawa-Ochota, jak dwaj pracownicy mówili do
    siebie, że "przecież takie sprawy to w gestii sądów cywilnych być powinny".

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2018-02-04 23:41:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-04 o 19:36, Kris pisze:
    > A po co ci aktualny stan posiadania

    Przecież wyraźnie napisał, że chodzi mu o przeszły, a nie aktualny stan
    posiadania.

    > Z ciekawosci pytam- w necie sam sprawdzisz w miarę dokładnie kto jest właścicielem
    interesującej Ciebie nieruchomosci

    Ale nie sprawdzisz "jaką nieruchomość Jan Kowalski posiadał 5 lat temu".

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2018-02-04 23:53:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-02-18 o 23:40, Liwiusz pisze:

> [...]
    > korytarzu prokuratury Warszawa-Ochota, jak dwaj pracownicy mówili do
    > siebie, że "przecież takie sprawy to w gestii sądów cywilnych być powinny".

    Błądzisz. Nie znasz siły "mierników".

  • 9. Data: 2018-02-05 08:31:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Feb 2018 23:41:10 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Ale nie sprawdzisz "jaką nieruchomość Jan Kowalski posiadał 5 lat
    > temu".

    ? Jak komornik wysyła zapytanie o Kowalskiego to nie dostanie
    odpowiedzi z KW typu :"teraz nic nie posiada ale 5 lat temu był
    właścicielem takiej to a takiej nieruchomościi"? Przecież w KW w
    odpowiednim dziale jest taki zapis jeśli kiedykolwiek był.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-02-05 08:33:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Feb 2018 23:33:25 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > poszedł bym w stronę procesu karnego. Policji i Prokuraturze
    > pójdzie to
    > o wiele szybciej.

    A od kiedy jest zabronione przekazywanie majtku żonie?

    --
    Marek