  • 11. Data: 2002-08-15 18:53:46
    Temat: Re: Kara za paserstwo
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> napisał w wiadomości
    news:ajgqc0$c8g$1@info.cyf-kr.edu.pl...
    > "Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> wrote in message
    > Tutaj by trzeba znac wiecej szczegolow, ale moze brak dowodu jaka plytke w
    > rzeczywistosci zamawial... Nawet jesli cos bylo napisane na przekazie/w
    > tytule przelewu (ach co za nieostroznosc) to przeciez to nie zaden dowod.
    Ja
    > ostatnio wysylalem przelew z tytulem "za turban i brode" i jakos nie boje
    > sie, ze mnie skaza za terroryzm. Przeciez na pewno zamawial legalna
    > plytke... A ze dostal cos innego.... Pewnie nawet probowal sie jakos
    > kontaktowac ze sprzedajacym ale sie to nie udalo itp. Cos powinno dac sie
    > wymyslec. Bo to jednak podejrzanemu musza wine udowodnic a nie on swoja
    > niewinnosc. Dodatkowo w ogole sciganie z urzedu zakupu jednej plytki
    uwazam
    > za kompletna paranoje i bezmozgowie. Sprzedajacy to rozumiem, ale kupujacy
    > ???

    A mam jewdno pytanie w zwiazku ze sprawa, czy jesli by pokazal oryginalna
    plytke tego programu (w koncu to tylko 80zl), i powiedzial, ze zamawial
    kopie bezpieczenstwa - w koncu jedna wolno posiadac, a sam nie ma jak
    wykonac???

    pzdr
    Zbyszek

  • 12. Data: 2002-08-15 18:55:18
    Od: "mic" <q...@i...pl>

    Użytkownik "Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> napisał w wiadomości

    > 1. Dowod 1 - przekaz pocztowy za plyte
    > 2. Dowod 2 (jak sadze) - wyjasnienia podejrzanego handlarza
    >
    > Zeby w takim kontekscie isc w zaparte trzeba miec jaja (sorry za
    > kolokwializm) lub duzo do stracenia. Troche rozsadku prosze.

    Sugerujesz, że jeśli wypełniłem formularz na stronie www (zamówiłem płyte CD
    po promocyjnej cenie), został on przesłany skryptem php. Ja po 3 dniach
    dostaje paczkę i aby zobaczyć co w niej jest musze zapłacić.. płace otwieram
    a tam piracka płyta.. Co wtedy? mam się zgłosić na policje, bo popełniłem
    przestępstwo? Przecież jak nie zapłacę to nie dowiem się co jest w paczce..

    Pozdrawiam,
    MiC

  • 13. Data: 2002-08-15 19:01:16
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <ajgtf1$nbj$1@news.onet.pl>, q...@i...pl says...

> [...]
    > przestępstwo? Przecież jak nie zapłacę to nie dowiem się co jest w paczce..

    Jesli handlarz zlozy wyjasnienia ze sprzedawal warezy i ze cie o tym
    poinformowal w sadzie nie masz szans. Sorry gregory.

    Albo nigdy nie byliscie w sadzie albo za duzo naogladaliscie sie
    amerykanskich filmow.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 14. Data: 2002-08-15 19:14:09
    Od: "mic" <q...@i...pl>

    Użytkownik "Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> napisał w wiadomości

    > Jesli handlarz zlozy wyjasnienia ze sprzedawal warezy i ze cie o tym
    > poinformowal w sadzie nie masz szans. Sorry gregory.

    A jesli jego zeznania nie są prawdziwe? Nie odpowiedziałeś mi czy jak
    dostane już tą piracka płyte to czy mam iść z nią na policje? :)

    > Albo nigdy nie byliscie w sadzie albo za duzo naogladaliscie sie
    > amerykanskich filmow.

    To raczej moje przekonanie, że jeśli dostałem płytę piracka bez mojej wiedzy
    to nie popełniłem przestępstwa. Natomiast jeśli bym jej użył (lub nie
    zgłosił faktu otrzymania takie płyty do odpowiedniego organu) to wtedy jest
    to przestępstwo :)) [moje przekonanie]

    Pozdrawiam,
    MiC

  • 15. Data: 2002-08-15 19:36:00
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <ajguir$p0e$1@news.onet.pl>, q...@i...pl says...

    > A jesli jego zeznania nie są prawdziwe? Nie odpowiedziałeś mi czy jak
    > dostane już tą piracka płyte to czy mam iść z nią na policje? :)

    Oczywiscie. W przeciwnym wypadku w opisanej sytuacji raczej nie masz
    szans.

    Pozdrawiam,
    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 16. Data: 2002-08-16 11:53:25
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Leszek Olszewski wrote:

    > 1. Dowod 1 - przekaz pocztowy za plyte

    a czego to dowodzi?

    > 2. Dowod 2 (jak sadze) - wyjasnienia podejrzanego handlarza

    mało wiarygodne,

    jak dla mnie przyznanie się też byłoby głupie,

    btw: poza "pójściem w zaparte" można się bronić na wiele innych sposobów.

    W szczególności nie powinno być problemem udowodnienie, ze ktoś kupił
    grę w sieci za 1/3 ceny i myślał, że to oryginał

    hint: http://www.alle***.pl (żeby nie było reklamy),
    tam jest mnóstwo takich ofert.

    kiepski imho ten akt oskarżenia :-)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 17. Data: 2002-08-16 11:55:42
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Leszek Olszewski wrote:

    > Jesli handlarz zlozy wyjasnienia ze sprzedawal warezy i ze cie o tym
    > poinformowal w sadzie nie masz szans. Sorry gregory.

    akurat,
    a ja mam rozprawę w sądzie grodzkim i powiem, że Ty mi powiedziałes,
    że fałszujesz pieniądze i nieźle na tym zarabiasz.
    I po Tobie :->

    > Albo nigdy nie byliscie w sadzie albo za duzo naogladaliscie sie
    > amerykanskich filmow.

    my??? :)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 18. Data: 2002-08-16 13:03:53
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > akurat,
    > a ja mam rozprawę w sądzie grodzkim i powiem, że Ty mi powiedziałes,
    > że fałszujesz pieniądze i nieźle na tym zarabiasz.
    > I po Tobie :->

    Oj - ja byłem i powiem Ci, ze wcale w tym Sądzie to tak łatwo nie jest. A im
    niższa instancja /sad grodzki tez jakby "nizszy" od normalnego karnego -
    chociaż to tylko przenośnia/ tym bardziej zasada domniemania niewinności
    jest lekceważona - taka jest, niestety, prawda. Jeśli zależy Ci na tym, by
    się z tego wymigać bez rejestracji w KRK bardziej niż na kasie - weź DOBREGO
    papugę.

    Zaryzykujesz staly zwiazek? >>> http://link.interia.pl/f1637

  • 19. Data: 2002-08-16 17:49:14
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Pawel Baranowski" <p...@T...TO.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns926BA57D6E47Apbaranowskipocztaone@213.180.12
    8.20...
    > przynać się itd. + poprosić Sąd o odstąpienie od wymierzenia kary na
    > zasadach art. 295 par.1, albo ewentualnie (gdyby nie naprawił szkody w
    > całości) art. 59 kk ?

    Mozna prosic o przytoczenie powyzszych lub podanie linkow?

    Michal Zurawski

  • 20. Data: 2002-08-17 11:27:44
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl> wrote
    <ajje04$2m2s$1@pingwin.acn.pl>:

    28.20...

    >Mozna prosic o przytoczenie powyzszych lub podanie linkow?

    Proszę bardzo (całą ustawę masz np. prawo.hoga.pl)

    Art. 59 [Odstąpienie] Jeżeli przestępstwo zagrożone jest karą pozbawienia
    wolności nie przekraczającą 3 lat albo alternatywnie karami wymienionymi w
    art. 32 pkt 1--3 i społeczna szkodliwość czynu nie jest znaczna, sąd może
    odstąpić od wymierzenia kary, jeżeli orzeka równocześnie środek karny, a
    cele kary zostaną przez ten środek spełnione.

    Art. 295 [Czynny żal] § 1. Wobec sprawcy przestępstwa określonego w art.
    278, 284--289, 291, 292 lub 294, który dobrowolnie naprawił szkodę w
    całości albo zwrócił pojazd lub rzecz mającą szczególne znaczenie dla
    kultury w stanie nieuszkodzonym, sąd może zastosować nadzwyczajne
    złagodzenie kary, a nawet odstąpić od jej wymierzenia.

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."