  • 1. Data: 2002-08-15 11:02:01
    Temat: Kara za paserstwo
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam mam problem prawny i jezeli ktos potrafi mi pomoc to bardzo bym prosil o
    wypowiedz. Tak wiec: W czerwcu 2002 roku nabylem przez siec Internet plyte CD-R
    od pewnego goscia blyta ta byla bezprawnie zwielokrotnionym zapisem pewnej gry.
    Tego goscia zlapali i doszli po przekazach pocztowych do mnie.Za gre zaplacilem
    28.00zl.Biegly wycenil jej wartosc na 80zl. W akcie oskarzenia napisali ze na
    podstawie towarzyszacych okolicznosci, a w szczegolnosci niskiej ceny i wygladu
    plyty powinienem i moglem sie domyslac, ze zostala ona uzyskana za pomoca czynu
    zabrononego na szkode pewnej spolki. Oskarzony jestem art. 293 p1 kk. w zw. z
    art.292 p1kpk Moje pytanie jest takie za 2 tyg mam sprawe w sadzie i chcialbym
    zeby ktos mi podpowiedzial jak mam sie zachowywac jakich argumentow uzywac
    broniac sie?.Co praktycznie mi grozi w zwiazku z tym przestepstwem.Inne uwagi
    na ten temat bardzo mile widziane.
    Pozdrowienia i prosze o odpowiedz

  • 2. Data: 2002-08-15 11:12:59
    Temat: Re: Kara za paserstwo
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <6...@n...onet.pl>,
    g...@p...onet.pl says...
> [...]
    > broniac sie?.Co praktycznie mi grozi w zwiazku z tym przestepstwem.Inne uwagi

    Przyznaj sie, powiedz ze bylo to glupie, ze nigdy tego nie zrobisz
    wiecej i ze teraz juz dostrzegasz cala niestosownosc swojego czynu.
    Dostaniesz grzywne - max kilkaset pln i wszystko.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 3. Data: 2002-08-15 13:16:24
    Od: "Piotr C." <p...@i...pl>

    Użytkownik "Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> napisał w wiadomości
    > Przyznaj sie, powiedz ze bylo to glupie, ze nigdy tego nie zrobisz
    > wiecej i ze teraz juz dostrzegasz cala niestosownosc swojego czynu.
    > Dostaniesz grzywne - max kilkaset pln i wszystko.

    A nie lepiej powiedziec, że
    1) Nie wiedzial ze to pirat - sprzedający powiedzial ze oryginał
    2) Niska cena - nie az tak bardzo. Na necie mozna kupic wiele rzeczy
    znacznie ponizej wartości. To przeciez 1/3 ceny - zadna wielka rewelacja.
    Ktos kupil gre, przeszedł całą/znudziła się i sprzedał.
    Co za idiotyzm. Qrwica bierze człowieka jak słyszy takie rzeczy, ludzie za
    defraudacje milionów i oszustwa nie są sądzeni. Niech sądzą sprzedającego -
    OK. Ale nie kolesia który kupił za niecałe 30zł cośtam z internetu.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-08-15 13:39:05
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <ajg9r3$6nv$1@topaz.icpnet.pl>, p...@i...pl says...
> [...]
    > defraudacje milionów i oszustwa nie są sądzeni. Niech sądzą sprzedającego -
    > OK. Ale nie kolesia który kupił za niecałe 30zł cośtam z internetu.

    To zalezy. Z jednej strony moze isc w zaparte i udawac glupiego ale w
    kontekscie tego co napisal sad i tak raczej mu nie uwierzy a jeszcze
    dojdzie do tego to, ze niczego nie zrozumial, nie rokuje szans poprawy i
    inne takie.

    Z drugiej strony moze sie pokajac i zalatwic sprawe szybko oraz w miare
    lagodnie.

    Nie wiem czy majac w perspektywie niska kare warto kombinowac. Gdyby
    mieli go zamykac na kilkanascie lat to moze i owszem, ale nie dla
    kilkuset pln grzywny.

    Pozdrawiam,
    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 5. Data: 2002-08-15 14:07:45
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam> wrote
    <M...@n...onet.pl>:

    >Nie wiem czy majac w perspektywie niska kare warto kombinowac. Gdyby
    >mieli go zamykac na kilkanascie lat to moze i owszem, ale nie dla
    >kilkuset pln grzywny.

    zgadzam się 100%. Ale przecieź jest jeszcze jedno rozwiązanie:

    przynać się itd. + poprosić Sąd o odstąpienie od wymierzenia kary na
    zasadach art. 295 par.1, albo ewentualnie (gdyby nie naprawił szkody w
    całości) art. 59 kk ?
    jeśli Sąd nie uwzględni takiego wniosku to wymierzy i tak niską karę, bo
    oskarżony się przyznał.

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 6. Data: 2002-08-15 15:42:43
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    "Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> wrote in message

> [...]
    > wiecej i ze teraz juz dostrzegasz cala niestosownosc swojego czynu.
    > Dostaniesz grzywne - max kilkaset pln i wszystko.

    Mam nadzieje, ze pytajacy nie wezmie tego na powaznie, bo rece opadaja....

    marekz

  • 7. Data: 2002-08-15 16:19:04
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <ajgi5i$fqr$1@info.cyf-kr.edu.pl>, m...@b...krakow.pl
    says...
    > "Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> wrote in message

    > Mam nadzieje, ze pytajacy nie wezmie tego na powaznie, bo rece opadaja....
    >
    > marekz

    Oczywiscie, niech idzie w zaparte - poza grzywna dostanie jeszcze
    dodatki za postawe.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 8. Data: 2002-08-15 16:25:50
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    > Oczywiscie, niech idzie w zaparte - poza grzywna dostanie jeszcze
    > dodatki za postawe.
    >
    > Leszek

    Sugerujesz zatem dobrowolne przyznanie sie do zarzutu paserstwa osoby, ktora
    zakupila jeden/kilka dyskow CD ?
    Tak przy okazji, kilkaset pln grzywny (plus przepadek plytek) to byly wyroki
    dla osob, ktore zatrzymano na goracym uczynku sprzedawania pirackich kopii
    na gieldzie z setkami plytek... I gdzie tu sens i sprawiedliwosc.

    W przypadku z tego watku przypuszczam, ze idac w zaparte ma sie olbrzymia
    szanse na brak jakiejkolwiek kary.

    marekz

  • 9. Data: 2002-08-15 17:33:52
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <ajgko0$ns9$1@info.cyf-kr.edu.pl>, m...@b...krakow.pl
    says...
> [...]
    > na gieldzie z setkami plytek... I gdzie tu sens i sprawiedliwosc.
    >
    > W przypadku z tego watku przypuszczam, ze idac w zaparte ma sie olbrzymia

    1. Dowod 1 - przekaz pocztowy za plyte
    2. Dowod 2 (jak sadze) - wyjasnienia podejrzanego handlarza

    Zeby w takim kontekscie isc w zaparte trzeba miec jaja (sorry za
    kolokwializm) lub duzo do stracenia. Troche rozsadku prosze.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 10. Data: 2002-08-15 18:02:45
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

> [...]
    >
    > Zeby w takim kontekscie isc w zaparte trzeba miec jaja (sorry za
    > kolokwializm) lub duzo do stracenia. Troche rozsadku prosze.

    Tutaj by trzeba znac wiecej szczegolow, ale moze brak dowodu jaka plytke w
    rzeczywistosci zamawial... Nawet jesli cos bylo napisane na przekazie/w
    tytule przelewu (ach co za nieostroznosc) to przeciez to nie zaden dowod. Ja
    ostatnio wysylalem przelew z tytulem "za turban i brode" i jakos nie boje
    sie, ze mnie skaza za terroryzm. Przeciez na pewno zamawial legalna
    plytke... A ze dostal cos innego.... Pewnie nawet probowal sie jakos
    kontaktowac ze sprzedajacym ale sie to nie udalo itp. Cos powinno dac sie
    wymyslec. Bo to jednak podejrzanemu musza wine udowodnic a nie on swoja
    niewinnosc. Dodatkowo w ogole sciganie z urzedu zakupu jednej plytki uwazam
    za kompletna paranoje i bezmozgowie. Sprzedajacy to rozumiem, ale kupujacy
    ???

    pozdrawiam, marek