1. Data: 2002-08-15 11:02:01
Temat:Kara za paserstwo
Od:g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam mam problem prawny i jezeli ktos potrafi mi pomoc to bardzo bym prosil o
wypowiedz. Tak wiec: W czerwcu 2002 roku nabylem przez siec Internet plyte CD-R
od pewnego goscia blyta ta byla bezprawnie zwielokrotnionym zapisem pewnej gry.
Tego goscia zlapali i doszli po przekazach pocztowych do mnie.Za gre zaplacilem
28.00zl.Biegly wycenil jej wartosc na 80zl. W akcie oskarzenia napisali ze na
podstawie towarzyszacych okolicznosci, a w szczegolnosci niskiej ceny i wygladu
plyty powinienem i moglem sie domyslac, ze zostala ona uzyskana za pomoca czynu
zabrononego na szkode pewnej spolki. Oskarzony jestem art. 293 p1 kk. w zw. z
art.292 p1kpk Moje pytanie jest takie za 2 tyg mam sprawe w sadzie i chcialbym
zeby ktos mi podpowiedzial jak mam sie zachowywac jakich argumentow uzywac
broniac sie?.Co praktycznie mi grozi w zwiazku z tym przestepstwem.Inne uwagi
na ten temat bardzo mile widziane.
Pozdrowienia i prosze o odpowiedz

2. Data: 2002-08-15 11:12:59
Temat:Re: Kara za paserstwo
Od:Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam> szukaj wiadomości tego autora

In article <6...@n...onet.pl>,
g...@p...onet.pl says...
> [...]
> broniac sie?.Co praktycznie mi grozi w zwiazku z tym przestepstwem.Inne uwagi

Przyznaj sie, powiedz ze bylo to glupie, ze nigdy tego nie zrobisz
wiecej i ze teraz juz dostrzegasz cala niestosownosc swojego czynu.
Dostaniesz grzywne - max kilkaset pln i wszystko.

Leszek

--
http://www.google.com
Search before you ask.

3. Data: 2002-08-15 13:16:24
Od:"Piotr C." <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> napisał w wiadomości
> Przyznaj sie, powiedz ze bylo to glupie, ze nigdy tego nie zrobisz
> wiecej i ze teraz juz dostrzegasz cala niestosownosc swojego czynu.
> Dostaniesz grzywne - max kilkaset pln i wszystko.

A nie lepiej powiedziec, że
1) Nie wiedzial ze to pirat - sprzedający powiedzial ze oryginał
2) Niska cena - nie az tak bardzo. Na necie mozna kupic wiele rzeczy
znacznie ponizej wartości. To przeciez 1/3 ceny - zadna wielka rewelacja.
Ktos kupil gre, przeszedł całą/znudziła się i sprzedał.
Co za idiotyzm. Qrwica bierze człowieka jak słyszy takie rzeczy, ludzie za
defraudacje milionów i oszustwa nie są sądzeni. Niech sądzą sprzedającego -
OK. Ale nie kolesia który kupił za niecałe 30zł cośtam z internetu.

4. Data: 2002-08-15 13:39:05
Od:Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam> szukaj wiadomości tego autora

In article <ajg9r3$6nv$1@topaz.icpnet.pl>, p...@i...pl says...
> [...]
> defraudacje milionów i oszustwa nie są sądzeni. Niech sądzą sprzedającego -
> OK. Ale nie kolesia który kupił za niecałe 30zł cośtam z internetu.

To zalezy. Z jednej strony moze isc w zaparte i udawac glupiego ale w
kontekscie tego co napisal sad i tak raczej mu nie uwierzy a jeszcze
dojdzie do tego to, ze niczego nie zrozumial, nie rokuje szans poprawy i
inne takie.

Z drugiej strony moze sie pokajac i zalatwic sprawe szybko oraz w miare
lagodnie.

Nie wiem czy majac w perspektywie niska kare warto kombinowac. Gdyby
mieli go zamykac na kilkanascie lat to moze i owszem, ale nie dla
kilkuset pln grzywny.

Pozdrawiam,
Leszek

--
http://www.google.com
Search before you ask.

5. Data: 2002-08-15 14:07:45
Od:p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski) szukaj wiadomości tego autora

Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam> wrote
<M...@n...onet.pl>:

>Nie wiem czy majac w perspektywie niska kare warto kombinowac. Gdyby
>mieli go zamykac na kilkanascie lat to moze i owszem, ale nie dla
>kilkuset pln grzywny.

zgadzam się 100%. Ale przecieź jest jeszcze jedno rozwiązanie:

przynać się itd. + poprosić Sąd o odstąpienie od wymierzenia kary na
zasadach art. 295 par.1, albo ewentualnie (gdyby nie naprawił szkody w
całości) art. 59 kk ?
jeśli Sąd nie uwzględni takiego wniosku to wymierzy i tak niską karę, bo
oskarżony się przyznał.

--
Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

Before reply cut "TNIJ.TO."

6. Data: 2002-08-15 15:42:43
Od:"MarekZ" <m...@b...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> wrote in message

> [...]
> wiecej i ze teraz juz dostrzegasz cala niestosownosc swojego czynu.
> Dostaniesz grzywne - max kilkaset pln i wszystko.

Mam nadzieje, ze pytajacy nie wezmie tego na powaznie, bo rece opadaja....

marekz

7. Data: 2002-08-15 16:19:04
Od:Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam> szukaj wiadomości tego autora

In article <ajgi5i$fqr$1@info.cyf-kr.edu.pl>, m...@b...krakow.pl
says...
> "Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> wrote in message

> Mam nadzieje, ze pytajacy nie wezmie tego na powaznie, bo rece opadaja....
>
> marekz

Oczywiscie, niech idzie w zaparte - poza grzywna dostanie jeszcze
dodatki za postawe.

Leszek

--
http://www.google.com
Search before you ask.

8. Data: 2002-08-15 16:25:50
Od:"MarekZ" <m...@b...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiscie, niech idzie w zaparte - poza grzywna dostanie jeszcze
> dodatki za postawe.
>
> Leszek

Sugerujesz zatem dobrowolne przyznanie sie do zarzutu paserstwa osoby, ktora
zakupila jeden/kilka dyskow CD ?
Tak przy okazji, kilkaset pln grzywny (plus przepadek plytek) to byly wyroki
dla osob, ktore zatrzymano na goracym uczynku sprzedawania pirackich kopii
na gieldzie z setkami plytek... I gdzie tu sens i sprawiedliwosc.

W przypadku z tego watku przypuszczam, ze idac w zaparte ma sie olbrzymia
szanse na brak jakiejkolwiek kary.

marekz

9. Data: 2002-08-15 17:33:52
Od:Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam> szukaj wiadomości tego autora

In article <ajgko0$ns9$1@info.cyf-kr.edu.pl>, m...@b...krakow.pl
says...
> [...]
> na gieldzie z setkami plytek... I gdzie tu sens i sprawiedliwosc.
>
> W przypadku z tego watku przypuszczam, ze idac w zaparte ma sie olbrzymia

1. Dowod 1 - przekaz pocztowy za plyte
2. Dowod 2 (jak sadze) - wyjasnienia podejrzanego handlarza

Zeby w takim kontekscie isc w zaparte trzeba miec jaja (sorry za
kolokwializm) lub duzo do stracenia. Troche rozsadku prosze.

Leszek

--
http://www.google.com
Search before you ask.

10. Data: 2002-08-15 18:02:45
Od:"MarekZ" <m...@b...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Zeby w takim kontekscie isc w zaparte trzeba miec jaja (sorry za
> kolokwializm) lub duzo do stracenia. Troche rozsadku prosze.

Tutaj by trzeba znac wiecej szczegolow, ale moze brak dowodu jaka plytke w
rzeczywistosci zamawial... Nawet jesli cos bylo napisane na przekazie/w
tytule przelewu (ach co za nieostroznosc) to przeciez to nie zaden dowod. Ja
ostatnio wysylalem przelew z tytulem "za turban i brode" i jakos nie boje
sie, ze mnie skaza za terroryzm. Przeciez na pewno zamawial legalna
plytke... A ze dostal cos innego.... Pewnie nawet probowal sie jakos
kontaktowac ze sprzedajacym ale sie to nie udalo itp. Cos powinno dac sie
wymyslec. Bo to jednak podejrzanemu musza wine udowodnic a nie on swoja
niewinnosc. Dodatkowo w ogole sciganie z urzedu zakupu jednej plytki uwazam
za kompletna paranoje i bezmozgowie. Sprzedajacy to rozumiem, ale kupujacy
???

pozdrawiam, marek