  • 1. Data: 2002-08-14 19:26:25
    Temat: Czy skladac pozew do sadu?
    Od: "MarcinS" <v...@p...fm>

    Witam!
    Mam takie pytanie:
    Czy warto skladac pozew do sadu pracy o zalegle wynagrodzenia, trzynastke i
    ekwiwalent za urlop?
    Postaram sie naswietlic sytuacje:
    Zostalem wlasnie zwolniony z zakladu pracy po dugotrwalym zwolnieniu lekarskim (
    nomen omen na skutek wypadku w drodze do pracy ) ,
    czego nie neguje - minelo 9 m - cy, a ja dalej choruje (wlasnie wrocilem z kolejnego
    zabiegu...) - takie sa przepisy.Teoretycznie
    powyzej 35 dni L4 placi ZUS, co jednak w praktyce wyglada nieco inaczej ( i podobno
    ZUS nic na to nie moze poradzic - znaczy nie
    moze wyplacic mi naleznosci bezposrednio "od siebie").
    Zaklad zalega mi z pesjami od czerwca ( dwa i pol miesiaca ), choc sa one jako tako
    niby naliczane ( to samo dotyczy tej 13 pensji )
    no i poniewarz nie wykorzystalem w tym roku urlopu - to tez i za urlop ( swoja droga
    jak sie nalicza ten ekwiwalent? nalezalo mi sie
    26 dni urlopu a naliczone mam za 18!).
    Kwestia jest tego typu, ze zaklad tlumaczy sie tragiczna sytuacja finansowa ( Sluzba
    Zdrowia ), lecz moia sytuacja tez nie jest
    ciekawa - rosna zadluzenia w bankach, energetyce no i za mieszkanie..
    Wiec czy jakiekolwiek dzialanie sadowe cos mi pomoze, czy tez lepjej pokornie czekac
    ( pograzajac sie w dlugach ).
    Niewiem - wymyslilem sobie, ze moze zlozyc p.dyrektorowi wezwanie przedsadowne, a po
    siedmiu dniach pozew do sadu - bo moja
    "przewaga"
    w stosunku do innych pracownikow polega na tym, ze mi juz nie zagraza zwolnieniem z
    pracy...
    Z powazaniem:
    --
    JacekS