  • 221. Data: 2009-07-20 11:02:19
    Temat: Re: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:slrnh68j94.7b7.joshua@tau.ceti.pl...

    > Nie ma obowiązku - są wyjątki. Poza tym policjant musi najpierw w
    > jakikolwiek
    > sposób pokazać że _jest_ policjantem.

    a skad wiesz ze w tym wypadku cos takiego nie nastapilo?

  • 222. Data: 2009-07-20 11:04:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Baloo" <n...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Tylko policjant może mieć w ręku pistolet?

    widze ze nie zalapales, nie wazen czy to policjant czy nie, jak ma w reku
    giwere, nie bede uciekal

    > "Mało prawdopodobne" to jednak dość subiektywna ocena.

    pewnie, ale za to duzo pewniejszy jest fakt, ze zacznie strzelac, jak
    zaczniesz uciekac, to prosta kalkulacja zyskow i strat

    > Strzał w plecy? U bandziorów zapewne.
    > Policjant powinien zareagować jednak inaczej.

    to juz zalezy od wielu okolicznosci

    > Z kolei napaść z bronią w ręku, u normalnego człowieka z reguły wywołuje
    > odruch ucieczki, a nie karnego zatrzymania się.

    dlatego cmentarze pelne sa takich normalnych ludzi, co to mysleli ze sa
    szybsi od kuli

  • 223. Data: 2009-07-20 11:09:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Żeby policjant był traktowany jako policjant, niech w jakikolwiek sposób
    > spróbuje poinformować o tym kim jest. Banda karków wyskakująca z cywilnego
    > samochodu nie bardzo pasuje - tak trudno im było postawić na dachu koguta?

    ale to ci wlasnie probuje przekazac, nie masz bladego pojecia o tym czy
    zakomunikowali ten fakt, czy mieli blachy ba wiuerzchu itd

    > Czego? Że mam prawo uciekać przed napadającym mnie dresem?

    masz prawo, masz tez prawo w trakcie tej uciezczki zginac, to wolny kraj i
    jesli jestes typem samobojcy, to masz prawo dostac kulke w plecy

    > Tak, pierwsze na co zwracasz uwagę gdy biegnie do Ciebie banda karków to
    > wsłuchiwanie się o czym krzyczą, albo przyglądać się czy przypadkiem nie
    > mają w kieszeniach "blach"... Sorry, ale od tego mają koguty do
    > postawienia
    > na aucie (lub choćby w kokpicie...

    oczywiscie, wlasnie dalejsz obronie dowod do reki i przyznajesz, ze chocby
    trabili o tym ze sa policjantami, to i tak kazdy moze uciekac, bo nie mieli
    na dachu niebieskiego swiatelka
    a ile tych niebieskich swiatelek chcesz, moze kupic na kazdym bazarzei i w
    wielu sklepach z asortymentem elektryczno elektronicznym :)

    > Ta, na pewno media kłamią - policjantom zamknięto usta i nie mogą
    > powiedzieć
    > prawdy że byli w pełni umundurowani a napis "policja" na drzwiach
    > pomalowali
    > dodatkowo neonowym pisakiem...

    a ty znowy w kolko swoje, nie ma znaczenia czy byli w mundurach czy nie, czy
    mieli koguta czy nie, wazne sa okolicznosci zajscia, ot chocby wlasnie fakt
    czy skutecznie zakomunikowali o tym ze sa z policji

  • 224. Data: 2009-07-20 11:09:59
    Temat: Re: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem. [policjanci to ...]
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 12:30:07 +0200, szerszen napisał(a):
    > nie, bynajmniej, wez tylko pod uwage, ze medialne doniesienia dotyczace
    > zatrzelenia niwinnego przez policjantow, zawsze dotycza, dzialan policji
    > majacych na celu ujecie niebezpiecznego bandyty i zawsze, niewiedziec czemu,
    > niewinny i bogu ducha winny obywatel ucieka przed policja

    Nie przed policją, do jasnej! Przed bandą karków - dostrzegasz subtelną
    różnicę?

    Jak najbardziej popieram strzelanie bez ostrzeżenia do kogoś kto ucieka
    przed umundurowanymi policjantami lub zaczyna uciekać przed radiowozem.
    Inna sprawa, że nawet w krainie kowbojów jakoś do strzelania do uciekających
    sięga się w ostateczności - spójrz na te wszystkie realityTV itp. materiały
    o zatrzymywaniu uciekających samochodem i zwróć uwagę na to, że użycie broni
    ma miejsce w znikomej ilości przypadków. To nie film gdzie policmajster
    wychyla się przez szyberdach i wali do uciekającego wozu z shotguna...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 225. Data: 2009-07-20 11:11:14
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Herald pisze:
    > Wszystko byłoby pięknie gdyby to co piszesz było stosowane. Ale u nas była
    > "prywatyzacja".
    > Wierzysz w dogmaty.

    Z pewnością NIE. To nie dogmaty a realne możliwości, które zresztą już
    były... w czasie PRL. :)) Ustawa Wilczka wprowadzona nagle w 1988 r.
    zaprowadziła kapitalizm wolnorynkowy na rok przed końcem PRL. Problem
    ówcześnie nie leżał w wolnym rynku tylko w pokątnym wyprzedawaniu
    majątku. Wtedy po prostu nie działają mechanizmy wolnorynkowe, bo
    nomenklaturze nie zależało na realnej wycenie a na tanim przejęciu. Była
    ustawa zapewniająca wolny rynek, brakowało regulacji zapewniających
    wolnorynkowe przekształcenia majątku państwowego (np. w drodze licytacji
    a nie sprzedaży z wolnej ręki czy ustawianych przetargów). Oczywiście
    nomenklatura był tym zainteresowana.

    Ustawa Wilczka spowodowała największy wybuch przedsiębiorczości w
    najnowszej historii Polski. Obecnie jest coraz bardziej ograniczana, co
    tylko jest na szkodę konsumenta.

    W Polsce nie rządzili liberałowie, a tylko lisy-aferałowie. Zresztą
    widać po obecnym premieru-populiście, co to obiecywał obniżki a chce
    robić podwyżki.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 226. Data: 2009-07-20 11:11:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie przed policją, do jasnej! Przed bandą karków - dostrzegasz subtelną
    > różnicę?

    ale to ty tak twierdzisz, co ewidentnie swiadczy o tym ze jestes w tej
    kwestii stronniczy

  • 227. Data: 2009-07-20 11:16:46
    Od: "Baloo" <n...@o...eu>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > widze ze nie zalapales, nie wazen czy to policjant czy nie, jak ma w reku
    > giwere, nie bede uciekal

    W takim razie nie wiem nawet co powiedzieć, bo dla mnie to szaleństwo.
    Pomijam sytuację, gdyby strach sparaliżował mnie do tego stopnia, że nie
    byłbym w stanie zrobić kroku.

    > pewnie, ale za to duzo pewniejszy jest fakt, ze zacznie strzelac, jak
    > zaczniesz uciekac, to prosta kalkulacja zyskow i strat.

    Przy czym prawdopodobieństwo trafienia uciekającego człowieka spada
    znacząco w stosunku do tego, który czeka nieruchomo i karnie na ciąg
    dalszy.

    > dlatego cmentarze pelne sa takich normalnych ludzi, co to mysleli ze sa
    > szybsi od kuli

    Pewnie jakby się zatrzymali, to usłyszeliby jedynie "Brawo! Masz bonus w
    postaci dodatkowego życia za to, że się zatrzymałeś" ;-)

  • 228. Data: 2009-07-20 11:19:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:
> [...]
    >
    > Pewnie jakby się zatrzymali, to usłyszeliby jedynie "Brawo! Masz bonus w
    > postaci dodatkowego życia za to, że się zatrzymałeś" ;-)

    Nie widzicie absurdu w rozumowaniu "powinni się zatrzymać, bo jakby
    to byli bandyci, a nie policjanci, to by ich zabili podczas ucieczki"?
    Czyli policja zachowała się jak bandyci.

    --
    Liwiusz

  • 229. Data: 2009-07-20 11:24:43
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Bzdura. Komunizm nie musi oznaczać gospodarki centralnie planowanej.

    Napisałem "politycznej kontroli gospodarki" a nie "gospodarki centralnie
    planowanej".

    Proszę wyjaśnij mi jak proponujesz zarządzać mieniem państwowym (czy
    społecznym, jakkolwiek zwać)? Jak chcesz uniknąć problemu upartyjnienia
    kadr i ich doboru wg. czynników niemerytorycznych? Dobrze ten problem po
    dziś dzień widzimy w spółdzielniach mieszkaniowych czy instytucjach
    zarządzających mieniem publicznym (władz lokalnych lub SP).

    > A w kapitalizmie mający kapitał kontrolują mienie prywatne i dbają tylko
    > o własny zysk, a nie o dobro kontrolowanego mienia prywatnego (firm).

    Po pierwsze to mowa o kapitaliźmie _wolnorynkowym_, co za każdym razem
    podkreślam. Jeśli chcesz rozmawiać o samej prywatnej własności bez
    wolnego rynku to mnie taka dyskusja nie interesuje, bo nie cenię takiego
    ustroju.

    No i właśnie to jest piękne w wolnym rynku, że każdy dba o własny
    interes, bo jest jedynym autorytetem w tym zakresie. Nikt, żaden
    urzędnik czy osoba decyzyjna "w interesie publicznym", nie zadecyduje
    lepiej niż każdy z osobna o sobie. Nawet jeśli zadecyduje źle, to i tak
    statystycznie to wybór lepszy.

    Każdy dba o swój interes - kapitalista (pracadawca, producent) o swoją
    korzyść, pracownik o swoją korzyść, konsument o swoją korzyść. Wolny
    rynek to nie eldorado kapitalistów, to raczej eldorado konsumentów.

    A wracając do cytatu - to o czyje dobro ma dbać "kapitał"? Jasne, że o
    swoje. Tak samo jak konsument powinien dbać tylko o swoje dobro, a
    pracownik o swoje i szukać najlepszego pracodawcę i mieć w nosie, że
    niekonkurencyjny producent upadł.

    Dbanie o dobro innego podmiotu niż siebie samego (czy swojej rodziny,
    znajomych) to początek wszelkich absurdów "gospodarek robienia wszystkim
    dobrze"

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 230. Data: 2009-07-20 11:29:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > W takim razie nie wiem nawet co powiedzieć, bo dla mnie to szaleństwo.

    szalenstwem jest uciekanie przez napastnikiem z bronia w nadziei ze moze sie
    uda

    > Przy czym prawdopodobieństwo trafienia uciekającego człowieka spada
    > znacząco w stosunku do tego, który czeka nieruchomo i karnie na ciąg
    > dalszy.

    tak ci sie tylko wydaje, wszystko zalezy od odleglosci, natomiast jesli
    poczekasz, to albo sprawa wyjasni sie sama, albo masz wiecej czasu na
    spokojne przeanalizowanie sytuacji i zareagowanie duzo odpowiedniejsze niz
    paniczna ucieczka bez planu

    > Pewnie jakby się zatrzymali, to usłyszeliby jedynie "Brawo! Masz bonus w
    > postaci dodatkowego życia za to, że się zatrzymałeś" ;-)

    pewne jest to, ze gdyby nie uciekli, to by zyli

    wiec jak narazie to ja mam racje