  • 91. Data: 2009-07-17 20:01:17
    Temat: Re: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem.
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisali:

    > Usługi weterynaryjne w Polsce świadczą, że da się to zorganizować
    > bardzo dobrze.

    Uslugi fryzjerskie rowniez. Nie o to pytalem.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 92. Data: 2009-07-17 20:04:00
    Od: Arek <a...@e...net>

    Robert Tomasik pisze:
    [..]
    > Jakkolwiek byśmy to zdarzenie nie oceniali, to pozostaje mieć nadzieje,
    > że da ono do myślenia co niektórym rajdowcom i zanim dla hecy zaczną
    > uciekać przez Policją to się zastanowią, czy warto.

    Tyle, że tu takiej sytuacji NIE BYŁO.
    Dlaczego więc o tym mówisz?

    Ten wyrok raczej da do myślenia policjantom, że mogą strzelać ile dusza
    zapragnie zasłaniając się tym, że "podejrzewali, że tam jest groźny
    bandyta".

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 93. Data: 2009-07-17 20:15:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Uslugi fryzjerskie rowniez. Nie o to pytalem.

    Pytałeś się jak się rynek reguluje. Podałem przykład sposobu
    regulacji, w dodatku dobrze działającego.

    --
    Liwiusz

  • 94. Data: 2009-07-17 20:58:24
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Michał napisal:
    > Chcesz stwierdzić, że najsilniejsza gospodarka obecnej Europy - Niemcy -
    > gospodarka prawie całkowicie zniszczona u końca IIWŚ w ramach reform
    > Ludwiga Erharda łupiła kolonie? Może Berlin Zachodni? :>

    Wiesz, jest takie dosc dosadne przyslowie: na wielka kupe nawet diabel sra.
    Wiec nie rob sobie jaj. Infrastruktura techniczna, a w szczegolnosci uzbrojenie
    terenu nie zostalo zniszczone. Budowales kiedys? Policz sobie, ile takie
    uzbrojenie terenu kosztuje. Ponadto nie zostaly zmienione stosunki
    wlasnosciowe. Duza czesc zrabowanych dobr zlokalizowanych w zachodnich
    sektorach okupacyjnych tam juz pozostala. Dostali ponadto zasilenie
    z planu Marshalla.

    A cofajac sie troche w czasie: 1866 - Austria placi Prusom 40 mln talarow
    kontrybucji, 1871 - Francja placi Niemcom 5 miliardow frankow reparacji
    wojennych.

    No i boom budowlany sfinansowany francuskimi reparacjami:
    http://www.opoka.org.pl/biblioteka/P/PS/mur.html

    plus ekspansja gospodarcza na tereny dotychczas blokowane clami:
    Bismarck scala panstewka niemieckie.

    Po drodze ekspansja kolonialna: Niemiecka Afryka Wschodnia (Tanzania,
    Rwanda, Burundi), Niemiecka Afryka Poludniowo-Zachodnia (dzisiejsza Namibia), Togo,
    Kamerun,
    Samoa, Nowa Gwinea Niemiecka (polnocna Nowa Gwinea, Archipelag
    Bismarcka, Mariany, Palau,Wyspy Salomona, Nauru), enklawa w Chinach.

    Dygresja dla nieznajacych: warto poczytac o slynnym rajdzie sterowca
    LZ-59 z Friedrichshafen w Niemczech poprzez Afryke do Tanzanii na odsiecz
    oddzialom niemieckim ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 95. Data: 2009-07-17 21:11:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <r...@x...cy> napisał w wiadomości
    > Bardzo ładnie to ująłeś, już prawie pociekła mi łezka nad losem
    > niewinnych policjantów... tylko zręcznie ominąłeś istotę problemu:
    > - akcja była planowana
    > - akcja była nieprofesjonalnie przeprowadzona, czego najlepszym dowodem
    > jest zabranie cywila na akcję
    > - zginął człowiek...

    Byłeś tam?

    > I nagle się okazało, że żyjemy w państwie prawa i ma zastosowanie
    > domniemanie niewinności. Szkoda, że to samo domniemanie niewinności nie
    > obowiązuje w tysiącach innych spraw, gdzie ludzie są skazywani lub siedzą
    > latami w aresztach bez dowodów.
    > Robert, nie czytają tej grupy dzieci, przestań nam kit wciskać. Tu chodzi
    > o tę sprawę w kontekście wielu innych.

    To ostatnie zdanie mnie powaliło.

  • 96. Data: 2009-07-17 21:12:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Robert Tomasik pisze:
    > [..]
    > Tyle, że tu takiej sytuacji NIE BYŁO.
    > Dlaczego więc o tym mówisz?

    Bo była. Próbowali uciekać.

    > Ten wyrok raczej da do myślenia policjantom, że mogą strzelać ile dusza
    > zapragnie zasłaniając się tym, że "podejrzewali, że tam jest groźny
    > bandyta".

    Jakby nie próbowali uciec, to by nikt do nich nie strzelał.

  • 97. Data: 2009-07-17 21:16:15
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jacek_P napisal:
    > Dygresja dla nieznajacych: warto poczytac o slynnym rajdzie sterowca
    > LZ-59 z Friedrichshafen w Niemczech poprzez Afryke do Tanzanii na odsiecz
    > oddzialom niemieckim ;)

    Tu jest pelny artykul:
    http://wiadomosci.onet.pl/1254682,1292,kioskart.html
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 98. Data: 2009-07-17 21:22:25
    Od: "Baloo" <n...@o...eu>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jakby nie próbowali uciec, to by nikt do nich nie strzelał.

    Skąd ta pewność?

  • 99. Data: 2009-07-17 21:25:05
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Jacek_P pisze:
    > Infrastruktura techniczna, a w szczegolnosci uzbrojenie
    > terenu nie zostalo zniszczone.

    Czy posiadasz jakiekolwiek dane lub badania nt. wpływu uzbrojenia terenu
    na wzrost gospodarczy? Obawiam się, że ten czynnik ma minimalny wpływ.

    Podobnie z powodu wymienionych kontrybucji, które wymieniłeś aż z oku
    1871 a raczyłeś pominąć te najświeższe płacone w drugą stronę - przez
    Niemcy Weimarskie po I WŚ. Kontrybucje te powaliły Niemcy chyba bardziej
    niż sam wysiłek wojenny.

    Kolonie Niemiec były małe i raczej ubogie... w dodatku Niemcy utraciły
    je po IWŚ czyli ok. 30 lat przed reformami Erharda.

    Jedynym argumentem mającym jakikolwiek wpływ na boom lat 50- i 60-ych XX
    w. był plan Marshalla. Jednak zdecydowanie nie był czynnikiem głownym.
    Wystarczy wspomnieć, że większe środki od RFN otrzymały z osobna Francja
    i UK.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 100. Data: 2009-07-17 21:27:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Baloo" <n...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Skąd ta pewność?

    Bo zaczęli strzelać, jak zaczęli uciekać, a nie wcześniej. Mimow szystko
    łatwiej skutecznie trafić do stojącego.