  • 1. Data: 2009-07-17 07:05:26
    Temat: Kredyt hipoteczny a darowizna innego mieszkania
    Od: "Anna" <m...@g...pl>

    Wezmę kredyt hipoteczny w banku na zakup mieszkania. Bank nie chce zadnego
    innego zabezpieczenia. Mam inne mieszkanie. Nie zamierzam sie migac od kredytu
    ale w okresie 30 lat roznie moze być. Czy jezeli przepisze moje mieszkanie na
    ojca to coś mi to da w przypadku ewentualnej egzekucji bankowej? Bardzo proszę o
    pomoc w sprawie skargi pauliańskiej. Czy przepisanie przed zawarciem umowy o
    kredyt coś daje?

  • 2. Data: 2009-07-17 07:12:07
    Od: spp <s...@o...pl>

    Anna pisze:

    > Czy przepisanie przed zawarciem umowy o
    > kredyt coś daje?

    Oczywiście - przecie mieszanie będzie już wtedy mieszkaniem Ojca.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-07-17 07:18:28
    Od: "Anna" <m...@g...pl>

    Dziękuję. A co z art 530. Przepisy artykułów poprzedzających stosuje się
    odpowiednio w
    wypadku, gdy dłużnik działał w zamiarze pokrzywdzenia przyszłych
    wierzycieli. Jeżeli jednak osoba trzecia uzyskała korzyść majątkową odpłatnie,
    wierzyciel może żądać uznania czynności za bezskuteczną tylko wtedy,
    gdy osoba trzecia o zamiarze dłużnika wiedziała.
    Jak to interpretować.

  • 4. Data: 2009-07-17 09:00:19
    Od: kuba <j...@g...com>

    Anna pisze:
> [...]
    > pomoc w sprawie skargi pauliańskiej. Czy przepisanie przed zawarciem umowy o

    Daje tyle, że bank będzie musiał wykazać nie świadomość pokrzywdzenia, a
    zamiar pokrzywdzenia. Zaostrzenie przesłanek odnosi się także do stanu
    świadomości ojca (powinien wiedzieć, a nie tylko móc się dowiedzieć),
    choć przy darowiźnie nie ma to znaczenia.

    W mojej ocenie, Twój zamiar pokrzywdzenia banku jest nad wyraz wyraźny,
    choć bank będzie musiał w stanie to wykazać w ewentualnym procesie.

    kuba