  • 1. Data: 2009-07-16 07:24:02
    Temat: wykorzystanie luki w dzialaniu lottomatu
    Od: "Andrzej" <w...@o...pl>

    Witam

    Cos takiego oczywiscie jest niemozliwe ale to tylko przykladowa sytuacja:

    Zalozmy, ze ktos kto pracuje do totolotku przypadkowo odkryl, ze wcisniecie
    rownoczesne klawiszy shift,ctr,f1 i 5 powoduje
    wydrukowanie kuponu z liczbami ktore zostana wylosowane w najblizszym
    losowaniu. Czy za czerpanie z tego faktu
    korzysci (np zgarnianie pieniedzy z szostki przez 5 tygodni z rzedu) jest
    jakis paragraf z kodeksu karnego ? Jesli tak
    to na jakiej podstawie ? Czy ma znaczenie, ze ten ktos nic nie kombinowal
    przy sprzecie tylko przypadkowo kiedys
    wcisnal ta kombinacje i pozniej zauwazyl, ze to wlasciwe liczby ?

    Z gory dzieki za odpowiedz.

  • 2. Data: 2009-07-16 07:30:16
    Temat: Re: wykorzystanie luki w dzialaniu lottomatu
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jakis paragraf z kodeksu karnego ? Jesli tak
    > to na jakiej podstawie ? Czy ma znaczenie, ze ten ktos nic nie kombinowal

    Nie popelnia taka osoba przestepstwa, za to popelnia je w tej sytuacji
    totalizator, gdyz z opisu wynika, ze wyniki losowania sa z gory ustalone, co
    nie jest zgodne z oficjalnymi zalozeniami gry liczbowej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-07-16 07:39:20
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 09:24:02 +0200, Andrzej napisał(a):

    > Czy za czerpanie z tego faktu
    > korzysci (np zgarnianie pieniedzy z szostki przez 5 tygodni z rzedu) jest
    > jakis paragraf z kodeksu karnego ?

    Uzyskujesz dostęp do informacji dla Ciebie nie przeznaczonej omijając
    "inne szczególne" zabezpieczenie:
    Art. 267. § 1 KK - do 2 lat

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2009-07-16 07:41:42
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 09:30:16 +0200, SDD napisał(a):

    > Nie popelnia taka osoba przestepstwa,

    Na pewno?

    > za to popelnia je w tej sytuacji
    > totalizator, gdyz z opisu wynika, ze wyniki losowania sa z gory ustalone, co
    > nie jest zgodne z oficjalnymi zalozeniami gry liczbowej.

    Zgoda. Ale gdyby tam zamiast numerów lotka były numery seryjne losów
    które wygrywają główne nagrody (one są już ustalone w momencie
    drukowania a nie sprzedaży)?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2009-07-16 07:42:47
    Od: "Andrzej" <w...@o...pl>

> [...]
    > totalizator, gdyz z opisu wynika, ze wyniki losowania sa z gory ustalone,
    > co nie jest zgodne z oficjalnymi zalozeniami gry liczbowej.

    Ale to byl tylko przyklad. Wiem, ze ta sytuacja jest niemozliwa.

    Czyli mozna wykorzystywac takie luki w systemie ?

    A jezeli cos takiego zdarzy sie przy bankomacie ? Zreszta zdarza sie, ze
    bankomat
    wyplaci za duzo. I mozna wtedy wyplacac do oporu nawet jak sie wie, ze to
    czyjesz
    pieniadze ? Albo inny przyklad, ze wlasnie naciskasz przypadkowo dwa
    przyciski
    na bankomacie i sie z niego wysypuja wszystkie pieniadze. No to idziesz do
    nastepnego
    bankomatu i robisz to samo. Czy to nie to samo ?

    Troche odeszlem od tematu ale chcialbym wiedziec gdzie zaczyna sie kradziez.
    Moim
    zdaniem kazda sytuacja z wykorzystaniem takich bledow w systemie jest
    conajmniej nieuczciwa
    ale nie wiem co na ten temat mowi polskie prawo.

  • 6. Data: 2009-07-16 07:43:57
    Od: "Andrzej" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:fxk1qt6ajvbr$.1dahu53na1m5$.dlg@40tude.net...

    > Uzyskujesz dostęp do informacji dla Ciebie nie przeznaczonej omijając
    > "inne szczególne" zabezpieczenie:
    > Art. 267. § 1 KK - do 2 lat

    Hmm. W takim razie ten przyklad byl zly bo akurat w sytuacji o ktora
    naprawde mi chodzi to
    nie przejdzie.

  • 7. Data: 2009-07-16 07:55:28
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 09:43:57 +0200, Andrzej napisał(a):

    > Hmm. W takim razie ten przyklad byl zly bo akurat w sytuacji o ktora
    > naprawde mi chodzi to
    > nie przejdzie.

    Chyba nie o bankomat? Tam faktycznie błąd bankomatu może spowodować
    że dostaniesz za dużo - nie ma w tym Twojej ingerencji więc
    nie ma winy karnej. Ale za to jest coś o bezpodstawnym
    wzbogaceniu - tylko to chyba kodeks cywilny (poszukaj w art powyżej
    400 czy jakoś tak koło tego)...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2009-07-16 07:55:52
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    > Uzyskujesz dostęp do informacji dla Ciebie nie przeznaczonej omijając
    > "inne szczególne" zabezpieczenie:
    > Art. 267. § 1 KK - do 2 lat

    No może być. Zakładając, że ta kombinacja to coś w rodzaju kodu, który on
    złamał, odgadł, dowiedział. Tak czy siak masz chyba rację, wykorzystując go
    dalej obchodzi zabezpieczenie.
    Poza tym w sensie cywilnym nie wiem, czy taka nagroda by się mu należała,
    gdyby udowodniono w jaki sposób ją uzyskał. W chwili obecnej nie znam
    dokładnych regulacji takich zakładów, a tym bardziej regulaminu.
    Ale myślę, że totalizator czy inny podmiot, wyzbył się zobowiązania wypłaty
    nagrody, powołując się na niezgodność z zasadami współżycia społecznego. W
    końcu wygrywający używa podstępu, a nie normalnie uczestniczy w grze.

  • 9. Data: 2009-07-16 07:59:57
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał
    > Nie popelnia taka osoba przestepstwa, za to popelnia je w tej sytuacji
    > totalizator,

    Totalizator nie może popełnić przestępstwa, tylko co najwyżej ludzie nim
    kierujący.
    Za to totalizoatro może odpowiadać cywilnie za naciąganie ludzi. A więc
    zwrot opłat za uczestnictwo w grze...

  • 10. Data: 2009-07-16 08:06:27
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > przyciski
    > na bankomacie i sie z niego wysypuja wszystkie pieniadze. No to idziesz do

    Pieniądze są nienależne i nie stają się Twoją własnością.
    Poza tym rozważałbym tu odpowiedzialność za przywłaszczenie (gdy je
    wydajesz, mając świadomość, że nie są Twoje) lub/i art. 287 kk.