  • 211. Data: 2009-07-20 10:31:57
    Temat: Re: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Baloo" <n...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:h41fip$264$1@news.onet.pl...

    > W jaki sposób rozpoznajesz takiego policjanta w cywilu z daleka i co
    > sprawia, że zaczynasz słuchać jego poleceń?

    szczerze ci powiem, ze wystarczy ze ma w reku pistolet, skoro nie strzela od
    razu, to raczej malo prawdopodobne jest ze zacznie strzelac potem, ucieczka
    zawsze powoduje niezdrowe odruchy

  • 212. Data: 2009-07-20 10:34:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:h41fhh$204$1@news.onet.pl...

    > nie sprawa nie jest prosta, bo czynisz bledne zalozenie ze policjant
    > idzie ulica i sie nudzi, nie bierzesz pod uwage ze policja poluje na
    > niebezpiecznego bandyte, probuje wylegitymowac podejzanego ktory nagle

    Każdy policjant na poluje na jakiegoś niebezpiecznego bandytę.

    > zaczyna uciekac, dodatkowo swoim zachowaniem stwarza zagrozenie, pewnie,
    > mozna go gonic i powodowac jeszcze wieksze zagrozenie dla osob
    > postronnych, ale mozna zaczac strzelac w jego kierunku

    No i jakie to było wielkie niebezpieczeństwo, że zaczęli uciekać i
    trzeba było ich zabić? Rozpędzili się chociaż do 40?

    --
    Liwiusz

  • 213. Data: 2009-07-20 10:35:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:lbpdj6-l1a.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A kto inny by strzelał.

    jakby mial bron, oni nie mieli

    > IMHO poszkodowani raczej spanikowali niż pomyśleli, to po pierwsze.

    to ty i dziennikarze sugeruja ze spanikowali, a moze jednak cos mieli na
    sumieniu

    > PS: kup sobie polskie literki, proszę...

    nie stac mnie ;)

  • 214. Data: 2009-07-20 10:41:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Każdy policjant na poluje na jakiegoś niebezpiecznego bandytę.

    nie, ale sa tacy, a wzmiankowane wypadki zachodzily wlasnie w takich
    okolicznosciach

    > No i jakie to było wielkie niebezpieczeństwo, że zaczęli uciekać i
    > trzeba było ich zabić? Rozpędzili się chociaż do 40?

    rozumiem ze wg ciebie, mieli czekac az osiagna 200 i dojada do placu zabaw
    dla dzieci, albo glownej arterii miasta

  • 215. Data: 2009-07-20 10:51:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    >
    > rozumiem ze wg ciebie, mieli czekac az osiagna 200 i dojada do placu
    > zabaw dla dzieci, albo glownej arterii miasta

    Więc napisałem - jeśli uważasz, że sam fakt ucieczki jest już na tyle
    niebezpieczny, że można strzelać, to również wyrażasz zgodę, aby
    zastrzelić uciekającego przechodnia w podanym przeze mnie przykładzie.
    Przecież taki uciekający bandyta mógłby kogoś zabić, albo porwać po
    drodze. Parafrazując:

    --
    Liwiusz

  • 216. Data: 2009-07-20 10:54:01
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 09:04:26 +0200, szerszen napisał(a):
    > nadal nie rozumiesz, to ze policjant jest bez munduru, nie czyni z niego
    > cywila, nadal jest policjantem, ktroego polecen nalezy sluchac

    Żeby policjant był traktowany jako policjant, niech w jakikolwiek sposób
    spróbuje poinformować o tym kim jest. Banda karków wyskakująca z cywilnego
    samochodu nie bardzo pasuje - tak trudno im było postawić na dachu koguta?
    Jak byli tak źle przygotowani do akcji, to powinni byli zrezygnować z jej
    przeprowadzenia.

    > no i dalej udowadniasz ze nie zrozumiales :)

    Czego? Że mam prawo uciekać przed napadającym mnie dresem?

    > a skad wiesz czy idac z bronia nie komunikowali ze sa policjantami, skad
    > wiesz czy w rekach, badz na szyi nie mili blach itd, to sa te inne
    > okolicznosci o ktorych mowie, a o ktorych nie masz zielonego pojecia

    Tak, pierwsze na co zwracasz uwagę gdy biegnie do Ciebie banda karków to
    wsłuchiwanie się o czym krzyczą, albo przyglądać się czy przypadkiem nie
    mają w kieszeniach "blach"... Sorry, ale od tego mają koguty do postawienia
    na aucie (lub choćby w kokpicie...

    > jak dotad, wies ztylko tyle co doniosa ci szukajace sensacji media

    Ta, na pewno media kłamią - policjantom zamknięto usta i nie mogą powiedzieć
    prawdy że byli w pełni umundurowani a napis "policja" na drzwiach pomalowali
    dodatkowo neonowym pisakiem...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 217. Data: 2009-07-20 10:55:33
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 11:08:24 +0200, szerszen napisał(a):
    > nie ma, ale obywatel ma psi obowiazaek zatrzymac sie na ustne polecenie
    > policjanta, niezaleznie od tego czy jest w mundurze czy nie

    Nie ma obowiązku - są wyjątki. Poza tym policjant musi najpierw w jakikolwiek
    sposób pokazać że _jest_ policjantem.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 218. Data: 2009-07-20 11:00:11
    Od: "Baloo" <n...@o...eu>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > szczerze ci powiem, ze wystarczy ze ma w reku pistolet,

    Tylko policjant może mieć w ręku pistolet?

    > skoro nie strzela od razu, to raczej malo prawdopodobne jest ze zacznie
    > strzelac potem

    "Mało prawdopodobne" to jednak dość subiektywna ocena.

    > ucieczka zawsze powoduje niezdrowe odruchy

    Strzał w plecy? U bandziorów zapewne.
    Policjant powinien zareagować jednak inaczej.
    Z kolei napaść z bronią w ręku, u normalnego człowieka z reguły wywołuje
    odruch ucieczki, a nie karnego zatrzymania się.

  • 219. Data: 2009-07-20 11:01:30
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 12:31:57 +0200, szerszen napisał(a):
    > szczerze ci powiem, ze wystarczy ze ma w reku pistolet, skoro nie strzela od
    > razu, to raczej malo prawdopodobne jest ze zacznie strzelac potem, ucieczka
    > zawsze powoduje niezdrowe odruchy

    Dostrzeżesz nocą pistolet w rękach bandy karków biegnących w Twoim kierunku?

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 220. Data: 2009-07-20 11:01:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Więc napisałem - jeśli uważasz, że sam fakt ucieczki jest już na tyle
    > niebezpieczny,

    nie, napisalem ze policjanci moga kontrolowac nas w roznych okolicznosciach,
    w roznym stanie psychicznym, z roznym nastawieniem itd, stad moja wzmianka o
    tym ze sa ludzmi, a nie cyborgami i na nasz dowcip z ucieczka moga roznie
    zareagowac