  • 101. Data: 2009-07-17 21:42:10
    Temat: Re: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem.
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Robert Tomasik pisze:
    > Byłeś tam?

    Przepraszam, ale które punkty z wymienionych podważasz?
    a) "akcja była planowana"
    b) "akcja była nieprofesjonalnie przeprowadzona, czego najlepszym
    dowodem jest zabranie cywila na akcję"
    c) "zginął człowiek"

    > To ostatnie zdanie mnie powaliło.

    Mnie zaś "powala" co się dzieje w tym kraju, ileż to nowych
    poszkodowanych działaniem służb państwowych i jak zadziwiająco za każdym
    razem wszystko jest w porządku. W tym kraju coraz większym zagrożeniem
    jest samo państwo.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 102. Data: 2009-07-17 21:46:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h3pvik$h2e$1@news.ds.pg.gda.pl Michał
    <r...@x...cy> pisze:

    > Z lewicowcami zgodzę się, że obecny tzw. kapitalizm jest zły, jednak gdzie
    > indziej są tego powody. Obecny tzw. kapitalizm nie ma z _wolnorynkowym_
    > kapitalizmem wiele wspólnego, prócz nazwy. Zbyt wiele jest
    > interwencjonalizmu i dlatego rynek nie reguluje się sam.
    I nigdy nie będzie.
    Bierze w nim bowiem udział element obdarzony inteligencją i umiejętnością
    myślenia (są, naturalnie, liczne wyjątki).
    Czyli człowiek.
    Dlatego nie będzie powrotu do dziczy, bezprawia i zasady silniejszego.
    To już było.

    > Drugim problemem tzw. kapitalizmu jest podmiotowość prawna. Ona powoduje,
    > że kapitał został oderwany od kapitalisty, tym samym powstają molochy
    > quasi-prywatne a w rzeczywistości bez nadzoru właścicielskiego.
    > Przedsiębiorca taki - moloch bez względu na nazwę - nie posiada cech
    > przedsiębiorcy z krwi i kości. Nie ma rozumu, intuicji ani sumienia. Zaś
    > jego interes jest bardzo mglisty i zależny od urzędników korporacyjnych.
    > Tak naprawdę to co krytykują lewicowcy to nie jest żaden kapitalizm. Że
    > już o wolnym rynku nie wspomnę.
    Wyjątkowe brednie.
    Reszty juz nawet szkoda cytować.

    > Może zdradź mi jakim cudem owe "bogate państwa" stały się bogate, jeśli
    > nie przez kapitalizm i wolny rynek. Bardzo proszę o tę odpowiedź, bo ona
    > zawiera kwintesencję sporu kapitalizm-interwencjonalizm.
    Różnie.
    Wojny, podboje, pakty, unie, zagarnianie cudzych terytoriów wraz z ich
    bogactwami naturalnymi, niewolnictwo, budowanie stref wpływów itp.
    Zaś polaryzowanie typu kapitalizm vs interwencjonizm świadczy o skrajnej
    ingnorancji.

    --
    Jotte

  • 103. Data: 2009-07-17 21:54:27
    Od: Arek <a...@e...net>

    Robert Tomasik pisze:
    > Bo była. Próbowali uciekać.

    Jak każdy kto został zaatakowany przez bandytów.

    > Jakby nie próbowali uciec, to by nikt do nich nie strzelał.

    Nie mieli gdzie uciekać, a wg świadków najpierw bandyci z policji
    zaczęli strzelać a dopiero potem oni uciekać.
    Tak, tak - tych kilku świadków jest kompletnie niewiarygodnych.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 104. Data: 2009-07-17 22:01:01
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisali:

    > Pytałeś się jak się rynek reguluje. Podałem przykład sposobu
    > regulacji, w dodatku dobrze działającego.

    Leczysz sie u weterynarza? To uwazaj, zeby Cie nie uspil, jak leczenie
    przestanie byc oplacalne.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 105. Data: 2009-07-17 22:02:50
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Jotte pisze:
    > Dlatego nie będzie powrotu do dziczy, bezprawia i zasady silniejszego.
    > To już było.

    Zapomniałeś podać jakikolwiek argument a przytoczyłeś tylko sądy
    wartościujące a priori, żeby nie napisać puste frazesy, które nader
    często są wykorzystywane propagandowo ale nie mają z meritum nic wspólnego.

    Liberalizm w skrócie uznaje, że każdy powinien decydować samodzielnie i
    przejmowanie uprawnień decyzyjnych przez państwo zazwyczaj jest
    szkodliwe. To jest ta "dzicz, bezprawie i zasady silniejszego"?

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 106. Data: 2009-07-17 22:06:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Leczysz sie u weterynarza? To uwazaj, zeby Cie nie uspil, jak leczenie
    > przestanie byc oplacalne.

    Weterynarz nie usypia bez zgody właściciela. Zresztą nie rozumiem do
    czego "pijesz" - w państwowej służbie zdrowia chorzy również umierają
    czekając w kolejce.

    --
    Liwiusz

  • 107. Data: 2009-07-17 22:10:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Michał pisze:
    > W tym kraju coraz większym zagrożeniem
    > jest samo państwo.

    Ależ przede wszystkim!
    Przede wszystkim!

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 108. Data: 2009-07-17 22:10:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h3qgso$dcq$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Jeśli dobra środowiska mają prywatnego właściciela, to dbanie o ochronę
    > środowiska jest równie skuteczne jak dbanie o swoją prywatną własność.
    Wydawać by sie mogło, że to naiwność.
    Ale nie. To nawet nie jest demagogia.
    To się zupełnie inaczej nazywa...

    > Usługi weterynaryjne w Polsce świadczą, że da się to zorganizować bardzo
    > dobrze.
    Usługi te świadczą o czymś zupełnie innym.
    Ale widzę, że to kolejna dziedzina, o której nic lub niewiele wiesz, za to
    gadasz. Może nie odróżniasz weterynarza co to pudle i jamniki w mieście
    naprawia, od weterynarza zajmującego się żywiną na wsi, a także od
    weterynarza - urzędasa?

    --
    Jotte

  • 109. Data: 2009-07-17 22:19:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h3qsea$ec4$1@news.ds.pg.gda.pl Michał
    <r...@x...cy> pisze:

    > Zapomniałeś podać jakikolwiek argument a przytoczyłeś tylko sądy
    Nic nie zapomniałem.
    Braki w argumentacji to sobie zobacz u siebie, bo ci zacytuję.

    > wartościujące a priori, żeby nie napisać puste frazesy, które nader często
    > są wykorzystywane propagandowo ale nie mają z meritum nic
    > wspólnego.
    Ale gomułwszczyzną zaleciało...

    > Liberalizm w skrócie uznaje, że każdy powinien decydować
    > samodzielnie i przejmowanie uprawnień decyzyjnych przez państwo
    > zazwyczaj jest szkodliwe.
    To może państwo jest po prostu zbędne?
    No to co z tego, że jakiś tam "lyberalyzm" tak uznaje?
    Niech sobie uznaje.
    U nas w Polsce jest taki kopnięty oszołom i maniak - JKM - i on też coś tam
    uznaje (poczytaj jego bloga, jest z czego się pośmiać). Ma może z kilkunastu
    zwolenników - też idiotów. A wszyscy naokoło leją i lekceważą (vide wybory).

    > To jest ta "dzicz, bezprawie i zasady silniejszego"?
    To prosta droga do tego. Zresztą jasno pisałem - to już było i od tego czasu
    nastąpił rozwój.

    --
    Jotte

  • 110. Data: 2009-07-17 22:28:30
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Jotte pisze:
    > Nic nie zapomniałem.
    > Braki w argumentacji to sobie zobacz u siebie, bo ci zacytuję.

    Daj spokój, takie prowokacje na mnie nie działają. Szkoda twojej fatygi.

    > To może państwo jest po prostu zbędne?

    Nie jest zbędne, jest potrzebne państwo minimum zapewniające ład prawny,
    jego egzekucję, bezpieczeństwo wewnętrzne i zewnętrzne. Doktryny dążące
    do interwencjonalizmu czy ochrony socjalnego zakładają, że państwo wie
    najlepiej i zrobi najlepiej, a przy tym odbiera obywatelowi możliwość
    samodzielnego decydowania. Jest to nieskuteczne i niebezpieczne.

    > To prosta droga do tego. Zresztą jasno pisałem - to już było i od tego
    > czasu nastąpił rozwój.

    Jeśli chcesz by z Tobą rzeczowo dyskutować musisz także rzeczowo dyskutować.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/