    From: "Junior" <z...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jaka kara dla niepełnoletniego za pobicie w obronie własnej?
    Date: Mon, 25 Nov 2002 14:43:09 +0100

    Witam!
    Podczas powrotu od rodziny, ja i mój kolega zostaliśmy zaczepieni przez
    grupkę liczącą 8 osób (wszyscy nieletni). Trochę dostaliśmy jednak nie obyło
    się bez "ofiary" w grupie która nas zaatakowała. Jeden z napastników trochę
    oberwał jednak nie było to nic poważnego (miał pare siniaków). Po jakimś
    czasie napastnicy oskarżyli mnie o pobicie jednego z nich. Na przesłuchaniu
    wszyscy napastnicy (8 osób) zeznali, że to my zaczeliśmy bójkę i że ja
    pobiłem jednego z nich. "Pobity" napastnik nie miał robionej obdukcji a poza
    tym zeznania napastników nie zgadzają się ze sobą. Prokuratura skierowała
    sprawę do sądu dla nieletnich.

    1. Co mi grozi gdybym został uznany za winnego? (jestem nieletni i nigdy nie
    byłem karany)
    2. Czy pierwsza sprawa może być ugodowa?

    Bardzo proszę o udzielenie pomocy w tej sprawie.
    Pozdrawiam
    Junior