  • 1. Data: 2006-10-16 10:13:23
    Temat: Jak wykazać, że pozwany prowadził działalność gospodarczą
    Od: "Adam G." <a...@c...pl>

    Mam pytanie jak w temacie:

    Klient nie zapłacił za towar. Sprawa była w Sądzie Grodzkim, została
    przekazana do Sądu Rejonowego - Wydział Gospodarczy.
    Dostałem "wezwanie do usunięcia braków formalnych pisma procesowego"
    wzywające mnie do "wykazania,
    że pozwany na dzień wniesienia pozwu prowadził działalność gospodarczą
    (...)".

    Co to znaczy?

    Czy mam wziąść kopię z KRS/Urzędu Miasta lub innej instytucji?
    NIP z Urzędu Skarbowego?
    Regon?

    Jeśli tak, to czy mi wydadzą i na jakiej podstawie?

    Proszę o pomoc.

    Adam.

  • 2. Data: 2006-10-16 10:26:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@c...pl> napisal(a):
> [...]
    > (...)".
    >
    > Co to znaczy?
    >
    > Czy mam wziąść kopię z KRS/Urzędu Miasta lub innej instytucji?

    Dokładnie. Wydają każdemu za jakąś niewielką opłatą. Te dane są jawne.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-10-16 11:50:24
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 16 paź o godzinie 12:26, na pl.soc.prawo, Samotnik napisał(a):

    > Dokładnie. Wydają każdemu za jakąś niewielką opłatą. Te dane są jawne.

    Fajnie :)))
    To weżmiesz sobie odpisy z firmy np. Coca-Coli i potem pozaciągasz na ich
    konto kredyty ... :)))
    Raczysz żartować że osoba trzecie dostanie odpisy z EDG, REGONu, NIPu -
    prawda?

    --
    Herbi
    16-10-2006 13:50:22

  • 4. Data: 2006-10-16 12:02:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <z...@o...pl> napisal(a):

    > Fajnie :)))
    > To weżmiesz sobie odpisy z firmy np. Coca-Coli i potem pozaciągasz na ich
    > konto kredyty ... :)))

    Jakim cudem niby mam zaciągnąć kredyt na konto coca-coli? Nie wiem,
    jak Ty, ale ja nie występuję w KRS jako osoba upoważniona do
    reprezentowania spółki.

    http://www.ms.gov.pl/krs/krs_ci.shtml

    > Raczysz żartować że osoba trzecie dostanie odpisy z EDG, REGONu, NIPu -
    > prawda?

    Nie wiem, jak z REGON, ale na pewno EDG i na pewno potwierdzenie NIPu.

  • 5. Data: 2006-10-16 12:03:35
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    W dniu 10/16/2006 1:50 PM, Herbi wrote :

> [...]
    > konto kredyty ... :)))
    > Raczysz żartować że osoba trzecie dostanie odpisy z EDG, REGONu, NIPu -

    Jaki bank udziela kredytów na podstawie odpisów tych dokumentów? (A bez
    dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby uprawnionej do reprezentacji?)

    Nie wiem jak z NIPem czy REGONem ale na pewno z EDG wypis dostanie.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 6. Data: 2006-10-19 18:29:28
    Od: "baccate" <l...@o...pl>

    Podmiot nie zgłasza do KRS zawieszenia działalności, więc odpis z
    KRS udowadnia jedynie istnienie takiej firmy, tzn. ,że wtedy z KRS nie
    była wykreślona.

    Podmiot zgłasza zawieszenie działalności gospodarczej do urzędu
    skarbowego, ale nie orientuję się, na ile dostępne są takie
    informacje.

    Odpis z KRS może wziąć każdy - aktualny odpis kosztuje 30zł.

    Mając odpis i tak się nie weźmie kredytu ani innego zobowiązania na
    taką firmę, bo nie jest się wpisanym jako jedna z osób uprawnionych
    do reprezentacji - jakby bank dawał tak każdemu kredyt, to raczej
    długo by nie istniał ;-)

  • 7. Data: 2006-10-19 19:25:34
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@o...pl> napisal(a):
> [...]
    >
    > Podmiot zgłasza zawieszenie działalności gospodarczej do urzędu
    > skarbowego, ale nie orientuję się, na ile dostępne są takie

    Nie zgłasza. W prawie podatkowym pojęcie "zawieszenia działalności" po
    prostu nie istnieje.

  • 8. Data: 2006-10-29 21:22:43
    Temat: Re: Jak wykazać, żeprowadził działalność gospodarczą
    Od: "baccate" <l...@o...pl>

    > Nie zgłasza. W prawie podatkowym pojęcie "zawieszenia działalności" po
    > prostu nie istnieje.

    No ok, coś musiałem pomylić - od prawa podatkowego specjalistą
    akurat nie jestem ;-)

  • 9. Data: 2006-10-29 22:15:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@o...pl> napisal(a):

    > No ok, coś musiałem pomylić - od prawa podatkowego specjalistą
    > akurat nie jestem ;-)

    Zatem nie wypowiadaj się na ten temat, bo tylko mącisz ludziom w
    głowach.
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2006-11-03 17:48:30
    Od: "baccate" <l...@o...pl>

    > Zatem nie wypowiadaj się na ten temat, bo tylko mącisz ludziom w
    > głowach.

    Spoko, wyluzuj, zdaje się, że chodziło o wykazanie prowadzenia
    działalności, tak?
    No więc tylko część mojej wypowiedzi dotyczyła US, za to w
    pozostałej części KRS, którego funkcjonowanie akurat znam doskonale
    i nie zamierzam w tym zakresie zaprzestać wypowiedzi.

    Co do prawa podatkowego, to może nie istnieć tam termin "zaprzestania
    działalności", bo nie jestem pzrekonany, czy znajdzie się go gdzie
    indziej, ale to nie znaczy, że podmiot nie może zgłosić tego do US,
    a o to mi chodziło. Swoją drogą - sprawdzę to.

    Poproszę na przyszłość o bardziej konstruktywną krytykę.