1. Data: 2004-01-12 13:39:36
Temat:Jak przygotowac sie do pierwszej sprawy o rozwod?? BLAGAM..
Od:"Ola" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostalam wezwanie do sadu na rozprawe rozwodowatzw. pojednawcza...maz zlozyl
pozew, a ja nie chce rozwodu. Co mam mowic w sadzie ze go kocham? mamy
maloletniego synka...

i prosze nie mowcie mi ze nie warto walczyc, bo ja chce walczyc abym mogla
kiedys powiedziec synkowi ze zrobilam wszystko aby ratowac malzenstwo...

Ola

2. Data: 2004-01-12 14:03:23
Od:Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@n...onet.pl>, Ola wrote:
> [...]
> kiedys powiedziec synkowi ze zrobilam wszystko aby ratowac malzenstwo...

I co mu powiesz? Że tatuś mieszka od dziesięciu lat z inną panienką na
drugim końcu Polski, ale za to nadal jesteś jego żoną? Iście powód do dumy,
nie ma co.

Małżeństwo ratuje się w domu, nie w sądzie.
--
Samotnik
www.zagle.org.pl

3. Data: 2004-01-12 14:17:32
Od:p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie ma co.
>
> Małżeństwo ratuje się w domu, nie w sądzie.

Dziekuje slicznie....bardzo mi pomogles...

4. Data: 2004-01-12 14:56:27
Od:"Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuje slicznie....bardzo mi pomogles...

Przecież takie zatrzymywanie na siłę jest_może być powodem
do "wiecznych pretensji", a wręcz nienawiści!. O to Ci chodzi?.

--
Pozdrawiam - Andy_K.
"(...) Budka telefoniczna zbliżała się. Kiedy próbowałem zjechać jej z drogi

5. Data: 2004-01-12 15:28:30
Od:Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@n...onet.pl>, p...@p...onet.pl
wrote:

> Dziekuje slicznie....bardzo mi pomogles...

Wcale nie miałem zamiaru. Daj chłopu spokój, skoro nie chce już z Tobą
być, to widać ma powody (jakie - nie wnikam). Jeśli mu zaczniesz rzucać
kłody pod nogi, to tylko Cię znienawidzi. Tym się zamierzasz chwalić przed
dzieckiem? Coś masz chyba nie po kolei w głowie.

No chyba, że chodzi o pieniądze, ale to wtedy wal nam tutaj wprost.

P.S. Jeśli chcesz praktycznej rady: weź adwokata, bez niego przy sprawie
rozwodowej będzie ciężko.
--
Samotnik
www.zagle.org.pl

6. Data: 2004-01-12 15:31:08
Od:"Wilus" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do pierwszej rozprawy się raczej nie przygotujesz, bo i nie ma po co.
Sąd was spyta "czy pani chce się rozwieść?" i "czy pan chce się rozwieść?" i
wyznaczy termin rozprawy.
Jest to tzw. rozprawa pojednawcza.

Nie mniej jednak życze powodzenia.

7. Data: 2004-01-13 06:20:29
Od:"SH" <s...@u...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę że jest o co walczyć. Mężczyźni podchodzą do tych spraw bardzo
konsumpycjnie
tzn. zrobić dziecko i dalej martw się sama bo miałaś z tego przyjemność. To
typowy wręcz
podręcznikowy przykład braku elementarnego poczucia odpowiedzialności. Jeśli
znalazł juz sobie inną panienkę to tylko brak odpowiedzialności potwierdza
(nowa ofiara). Ale życie jest długie i wystwawia nas na różne próby. Jeśli
podjęło się walkę to tak jak napisałaś nie będzie można w przyszłości
wyrzucać sobie że nic nie zrobiłaś. Życzę ci odwagi, spokoju i cierpliwości.

8. Data: 2004-01-13 10:47:29
Od:marcin <s...@s...friends.id.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ola napisał:

> Dostalam wezwanie do sadu na rozprawe rozwodowatzw. pojednawcza...maz zlozyl
> pozew, a ja nie chce rozwodu. Co mam mowic w sadzie ze go kocham? mamy
> maloletniego synka...

Jeżeli uważasz, że są szanse na uratowanie małzeństwa, to powinnaś to
własnie powiedzieć w sądzie.
Także że go kochasz oraz że orzeczenie rozwodu zdecydowanie nie leży w
interesie Waszego syna.

Przepis mówi:
Art. 436.
§ 1. Przed wyznaczeniem terminu pierwszej rozprawy przewodniczący wzywa
strony do osobistego stawienia się do sądu na posiedzenie pojednawcze,
którego przeprowadzenie porucza równocześnie wyznaczonemu przez siebie
sędziemu. Sędzia wyznaczony nakłania strony do pojednania, mając w
szczególności na uwadze dobro dzieci i społeczne znaczenie trwałości
małżeństwa.

§ 2. Jeżeli pojednanie nie nastąpi, a odroczenie posiedzenia
pojednawczego byłoby niecelowe, sędzia wyznaczony stwierdza, że próby
pojednania nie dały wyniku.

Zwróć uwagę na pierwsze zdanie. Nie znam motywów Twego męża, ale jeżeli
sąd dojdzie do wniosku, że korzystne dla małzeństwa byłoby odroczenie
psiedzenia (żeby dać Wam czas itd.) może to zrobić.

pozdrawiam

marcin

9. Data: 2004-01-13 10:57:38
Od:Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Ola rzecze:
> i prosze nie mowcie mi ze nie warto walczyc, bo ja chce walczyc abym mogla
> kiedys powiedziec synkowi ze zrobilam wszystko aby ratowac malzenstwo...

I dlatego - żeby niby ratować małżeństwo - chcesz zniszczyć rodzinę?

Daj mu rozwód, taka walka nic nie daje poza wzajemną nienawiścią.

pozdrawiam
Arek

--
http://www.hipnoza.info

10. Data: 2004-01-13 13:40:26
Od:bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Samotnik wrote:

> Wcale nie miałem zamiaru. Daj chłopu spokój, skoro nie chce już z Tobą
> być, to widać ma powody (jakie - nie wnikam).

To nie do konca tak....

Kocha meza i wierzy, ze mu przejdzie...
No i co szkodzi to powiedziec w sadzie ?

Bedzie uparty to wykaze "rozklad pozycia"... i juz.

> [...]
>
> No chyba, że chodzi o pieniądze, ale to wtedy wal nam tutaj wprost.
>
> P.S. Jeśli chcesz praktycznej rady: weź adwokata, bez niego przy sprawie

Bedzie ciezko jesli bedzie chciala by maz ja znienawidzil.

W przeciwnym wypadku bedzie lekko.

Jak gosc sie uprze nie warto go rzeczywiscie trzymac,
ale po to by poprosic wysoki sad o odroczenie rozprawy
by maz mial czas sobie to wszystko jeszcze raz przemyslec
adwokata nie trzeba.

Dla dobra dziecka lepiej, by rodzice sie ze soba nie "zarli".
Udowadnianie dziecku ze ten drugi gorszy jest tylko najeg dziecka szkode

Boguslaw