eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak przygotowac sie do pierwszej sprawy o rozwod?? BLAGAM.. › Re: Jak przygotowac sie do pierwszej sprawy o rozwod?? BLAGAM..
    From: marcin <s...@s...friends.id.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak przygotowac sie do pierwszej sprawy o rozwod?? BLAGAM..
    Date: Tue, 13 Jan 2004 11:47:29 +0100

    Użytkownik Ola napisał:

    > Dostalam wezwanie do sadu na rozprawe rozwodowatzw. pojednawcza...maz zlozyl
    > pozew, a ja nie chce rozwodu. Co mam mowic w sadzie ze go kocham? mamy
    > maloletniego synka...

    Jeżeli uważasz, że są szanse na uratowanie małzeństwa, to powinnaś to
    własnie powiedzieć w sądzie.
    Także że go kochasz oraz że orzeczenie rozwodu zdecydowanie nie leży w
    interesie Waszego syna.

    Przepis mówi:
    Art. 436.
    § 1. Przed wyznaczeniem terminu pierwszej rozprawy przewodniczący wzywa
    strony do osobistego stawienia się do sądu na posiedzenie pojednawcze,
    którego przeprowadzenie porucza równocześnie wyznaczonemu przez siebie
    sędziemu. Sędzia wyznaczony nakłania strony do pojednania, mając w
    szczególności na uwadze dobro dzieci i społeczne znaczenie trwałości
    małżeństwa.

    § 2. Jeżeli pojednanie nie nastąpi, a odroczenie posiedzenia
    pojednawczego byłoby niecelowe, sędzia wyznaczony stwierdza, że próby
    pojednania nie dały wyniku.

    Zwróć uwagę na pierwsze zdanie. Nie znam motywów Twego męża, ale jeżeli
    sąd dojdzie do wniosku, że korzystne dla małzeństwa byłoby odroczenie
    psiedzenia (żeby dać Wam czas itd.) może to zrobić.

    pozdrawiam

    marcin