  • 1. Data: 2004-01-12 13:03:35
    Temat: Dziedziczenie
    Od: "Malwina" <m...@g...pl>

    Proszę o pomoc.
    Dom z działką należał do moich rodziców.
    Po śmierci ojca dziedziczyliśmy w równych częściach: mama,1/4;brat
    1/4;siostra 1/4.i ja 1/4.Rok temu zmarła siostra zostawiając męża i czworo
    dorosłych dzieci.Właściwie troje jest dorosłych,czwarty skończył 17 lat w
    styczniu.
    Teraz w styczniu zmarła mama.Zostawiła nieuporządkowane sprawy majątkowe.Akt
    własności jest na obu rodziców,ale nie ma wpisu do księgi wieczystej.
    Chciałam zapytać jak wygląda sprawa dziedziczenia na dzień dzisiejszy i czy
    mężowi siostry też się z tego coś należy?
    Może ktoś miał podobną sytuację i napisze mi jak to wygląda.

    Z poważaniem.Malwina

  • 2. Data: 2004-01-13 12:47:47
    Temat: Re: Dziedziczenie
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Malwina wrote:

> [...]
    > dzisiejszy i czy mężowi siostry też się z tego coś należy?
    > Może ktoś miał podobną sytuację i napisze mi jak to wygląda.

    oprocz tego co odziedziczyl po swej zonie mezowi siostry ie nalezy sie
    wiecej nic.
    Dzieciom siostry owszem - to co przypadloby siostrze gdyby zyla...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-27 11:03:54
    Od: "Malwina Rak" <m...@g...pl>

    Malwina <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > mężowi siostry też się z tego coś należy?
    > Może ktoś miał podobną sytuację i napisze mi jak to wygląda.

    Rozumiem,że siostra miała 1/4.Czyli z tej jej 1/4, jej mężowi należy się
    1/5 ?????( bo czworo dzieci i on).

    Proszę jeszcze o wyjaśnienie.
    Pozdrawiam.M

  • 4. Data: 2004-01-28 09:38:26
    Od: "Malwina Rakocz" <m...@g...pl>

    Malwina <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > mężowi siostry też się z tego coś należy?
    > Może ktoś miał podobną sytuację i napisze mi jak to wygląda.

    To jeszcze raz ja.
    Proszę o jakieś informacje.Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-01-28 13:26:27
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Malwina Rakocz wrote:

    Widocznie prawicy ine maja czasu, wiec napisze co wyczytalem w KC

> [...]

    art 931 par 1

    dziedzicza po siostrze dzieci i maz w czesciach rownych,
    z tym ze udzial meza niemoze byc mniejszy niz 1/4
    tak wiec maz siostry dziedziczy 1/4 MAJATKU SIOSTRY,
    a dzieci po 1/4 pozostalej czesci.

    to juz nie z tego paragrafu ale...
    Wspoludzial w dzialce jest majatkiem odrebnym siostry,
    wiec udziaj jej meza wynosi
    1/2 (bo polowa domu byla spadkiem) z1/4
    (tyle miala siostra) z 1/4 (bo zostalo ich 4) czyli 1/32

    art 924 i 925.

    Otwarcie spadkunastepuje w chwili smierci spadkodawcy,
    Nabycie spadku z chwila jego otwarcia.

    A wiec mimo ze "sprawy nie sa uporzadkowane"
    siostra NABYLA spadek w chwili zmierci ojca,
    a maz siostry NABYL spadek w chwili jej smierci.

    Sad jest od tego, by to stwierdzic.

    Art 927
    Nie moze byc spadkobierca osoba zmarla...
    wiec zmarla siostra nie dziedziczy po mamie ale.....

    art 931par 2

    jesli dziecko spadkodawcy ine dozyje otwarcia spadku
    w jego miejsce dziedzicza jedo zstepni..

    Czyli maz siostry nie, ale ZA TO jej dzieci dziedzicza
    po 1/4 z 1/3 (brat, pani i za siostre) z majatku MAMY
    a mama miala 1/2 (jej czesc) + (1/4)z (1/2)spadek po mezu

    Zreszta sad to ladnie wyliczy...

    Boguslaw