  • 141. Data: 2012-01-16 15:02:08
    Temat: Re: Ja w sprawie emerytury
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał

    > Zawsze byli i zawsze będą. Demagogiczny argument.

    Nie, jedynie obalający argument A.Lawy, że emeryturę dostaje się w taki
    sposób, jak to określa ustawa w momencie otrzymania emerytury, a nie w
    momencie zawierania umowy i pracę (i niejako "umowy" z państwem, ponieważ to
    państwu płacił Zbyszek część swojego haraczu). Przykład mundurówki świadczy,
    że nie jest to norma.

    > A przepraszam czyj to problem, że on nie miał takiej świadomości?

    Poniekąd taki problem dotyczy nas wszystkich - jego teraz, nas być może za
    kilkanaście/dziesiąt lat.
    No chyba, że Ty jako wyjątek masz szklaną kulę i dzięki niej świadomość
    wszystkiego, co się może w Twoim życiu wydarzyć z "pomocą" państwa (np.
    ustawa z roku 2035 zabierająca Ci całą emeryturę "bo tak" i jakiś nowy
    szalony Belka z ustawą opodatkowującąa Twoje oszczędności w 50%, również "bo
    tak"). Jesteś w stanie to przewidzieć? A może wręcz przeciwdziałać zawczasu?
    Masz na tyle silny lobbing i możliwości, żeby podobnie jak mundurówka móc
    przeforsować korzystne dla siebie zmiany w ustawach, by na starość nie
    zostać wych...janym?
    Pytania są oczywiście retoryczne.

    N.

  • 142. Data: 2012-01-16 15:02:29
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    wiadomości news:4f13fcd6$1@news.home.net.pl...

    > Oświata to niekoniecznie budżetówka.

    To chyba jasne, że na myśli mam tę część oświaty, która należy do
    budżetówki.

    N.

  • 143. Data: 2012-01-16 15:12:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-01-16, Nixe <n...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Nie, jedynie obalający argument A.Lawy, że emeryturę dostaje się w taki
    > sposób, jak to określa ustawa w momencie otrzymania emerytury,

    Ale ZTCW to *nowa* ustawa będzie zawierała zapis ustalający zasady dla tych
    osób zatrudnionych przed rokiem XXXX, więc wszystko się zgadza. Osoby
    przechodzące na emeryturę, a podlegające pod *ten* przepis *z nowej*
    ustawy będą otrzymywały świadczenia wg tego przepisu.
    Źle rozumuję?

    [...]

> [...]
    > Masz na tyle silny lobbing i możliwości, żeby podobnie jak mundurówka móc
    > przeforsować korzystne dla siebie zmiany w ustawach, by na starość nie

    Zawsze w razie czego można zrobić zadymę medialną, czy żądać referendum. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 144. Data: 2012-01-16 16:15:49
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Sądzisz, że gdyby państwo samo sobie płaciło składki, to byłoby od tego
    > "bogatsze"?

    Tak samo jak Ty pracując na swoje utrzymanie.

  • 145. Data: 2012-01-16 17:18:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2012 16:02, Nixe pisze:
    > "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał

    > Nie, jedynie obalający argument A.Lawy,

    Demagogiczny i nie obalający.

> [...]
    > ponieważ to państwu płacił Zbyszek część swojego haraczu). Przykład
    > mundurówki świadczy, że nie jest to norma.

    Przykład mundurówki pokazuje tylko, że całkowitej równości nie było i
    nie ma. Ale pod przepisy i tak podlegają aktualne, a nie np. sprzed 30
    lat bo wtedy wstępowali.

    Pytanie: czy gdyby nowe przepisy dawały korzystniejszą emeryturę też byś
    się domagał emerytury wg. pierwotnej "umowy"? Bądź konsekwentny...

  • 146. Data: 2012-01-16 17:22:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > wiadomości news:4f13fcd6$1@news.home.net.pl...

    > To chyba jasne, że na myśli mam tę część oświaty, która należy do

    I uważasz, że nauczyciel zatrudniony w szkole A miałby podlegać pod inne
    przepisy niż nauczyciel zatrudniony w szkole B tylko dlatego, że kto
    inny jest właścicielem tej szkoły?

  • 147. Data: 2012-01-16 19:24:30
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Popieram.
    > Dodam jeszcze: Dla zdrowia społeczeństwa powinni istnieć ludzie
    > umierający z głodu pod mostem i to w świetle reflektorów. Po to, aby
    > innym chciało się myśleć (i działać).
    Tak, ja się z tym zgadzam, ale 90% społeczeństwa - nie. Politycy o tym
    wiedzą, ale t0 90% społeczeństwa na nich głosuje. Chyba ktoś bardzo
    bogaty, musiałby wykupić czas reklamowy po "wiadomościach" i informować
    nadród: Ktoś tam wywalczył podwyżkę- wszyscy za to zapłacimy. pijany
    kierowca zabił... wszyscy zapłacimy, szpital jest źle zarządzany - a my
    zato płacimy tyle a tyle zł.

    ToMasz

  • 148. Data: 2012-01-16 19:33:16
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2012 11:52:47 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Nie wygra, ta ustawa gwarantowała to co napisano do jej zastąpienia
    > przez kolejną ustawę, od 68 roku zmieniały się pewnie kilkanaście
    > razy, nie ma na tej planecie sądu który olał by dzisiejsze przepisy
    > a zgodził się sądzić w oparciu o nieobowiązujące dziś a taki status
    > ma ta ustawa z 68r.

    Proponuje zapoznac sie z Konstytucja i terminem "prawa nabyte".

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 149. Data: 2012-01-16 20:55:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-01-16 20:33, Użytkownik KRZYZAK napisał:

    > Proponuje zapoznac sie z Konstytucja i terminem "prawa nabyte".

    Zamiast pisać głupoty przeczytaj ustawę a potem grzecznie przeproś
    za wprowadzanie w błąd. W tej ustawie nie obiecują że ktoś kto po
    jej wejściu w życie poszedł do pierwszej pracy będzie miał po
    czterdziestu latach zgodnie z jej brzmieniem naliczaną emeryturę.

    Pozdrawiam

  • 150. Data: 2012-01-16 20:57:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-16 17:15, John Kołalsky pisze:

    > Tak samo jak Ty pracując na swoje utrzymanie.

    Co chciałeś przez to napisać?

    --
    Liwiusz