  • 131. Data: 2012-01-16 11:20:16
    Temat: Re: Ja w sprawie emerytury
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-16 12:21, Nixe pisze:

    > w wiadomości

    > Really? Jakoś dziwnym trafem zmiany w systemie emerytalnym służb
    > mundurowych dotyczyć mają TYLKO tych, którzy dopiero zaczną służbę, a
    > nie tych, którzy na emeryturę przejdą (przykładowo) w tym roku czy nawet
    > za kilka lat.
    > Tutaj jakoś "się dało". Gdzie indziej to awykonalne?

    Przecież to proste jak budowa cepa i 300-złotowe podwyżki.

    Po pierwsze: mundurowych jest mniej, więc mniej to kosztuje.

    Po drugie: to właśnie ci mundurowi mają chronić pryszczate dupy
    rządzących, jak już emeryci (obecni i przyszli) zorientują się jak
    bardzo są dymani.

    Na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać, wie o tym każdy socjalistyczny
    watażka, w tym i Tusku.

    --
    Liwiusz

  • 132. Data: 2012-01-16 11:21:05
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

> [...]

    na emeryturę przejdą (przykładowo) w tym roku czy nawet za kilka lat.
    Tutaj jakoś "się dało". Gdzie indziej to awykonalne?

    N.

  • 133. Data: 2012-01-16 11:26:00
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    > Nie wygra, ta ustawa gwarantowała to co napisano do jej zastąpienia
    > przez kolejną ustawę,

    Ale masz jakieś wsparcie czy to tylko Twoje wolne wnioski?
    Bo skoro w życie mają wejść zmiany co do systemu emerytalnego służb
    mundurowych, to posługując się powyższą logiką zmiany te powinny obowiązywać
    także tych, którzy do służby przystąpili kilkadziesiąt lat temu i odchodzą
    na emeryturę w najbliższych latach. Tak jednak nie jest i zmiany obejmą
    dopiero tych, którzy służbę zaczną.

    > A przypomnę że człowiek nie powoływał się dotychczas na ustawę

    Może jednak przejrzyj wątek.

    N.

  • 134. Data: 2012-01-16 11:28:55
    Od: SQLwiel <w...@g...com>

    W dniu 2012-01-16 09:13, Danusia pisze:

    > Tak, ale potem był wyrok Trybunału Konstytucyjnego i wyrównali to co zabrali
    > (fakt ze po kilku latach ale wyrównali).

    ... tym, co dożyli ;)

    --
    Tnx. SQLwiel.

  • 135. Data: 2012-01-16 11:46:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-01-16, Nixe <n...@n...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > na emeryturę w najbliższych latach. Tak jednak nie jest i zmiany obejmą

    Ale z tego co wiem, to te zmiany (a więc taki, a nie inny kształt ustawy)
    to oni sobie wynegocjowali. Czyż nie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 136. Data: 2012-01-16 12:18:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2012 11:59, jureq pisze:

    > Jeżeli to wszystko jest takie proste, to może przy okazji mi wytłumaczysz
    > dlaczego podniesienie wieku emerytalnego dla służb mundurowych jest
    > naruszeniem praw nabytych a podniesienie wieku emerytalnego dla wszystkich
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Argument-slogan.

  • 137. Data: 2012-01-16 12:21:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2012 12:21, Nixe pisze:

> [...]
    > mundurowych dotyczyć mają TYLKO tych, którzy dopiero zaczną służbę, a
    > nie tych, którzy na emeryturę przejdą (przykładowo) w tym roku czy nawet

    A co za problem (formalny) sformułować nową ustawę tak, żeby zawierała
    klauzulę podtrzymującą stare zasady dla starych pracowników?

    > Tutaj jakoś "się dało". Gdzie indziej to awykonalne?

    Patrz: to, co napisał Liwiusz. Mniejsza grupa o specjalnym znaczeniu.

  • 138. Data: 2012-01-16 12:21:59
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    > On 2012-01-16, Nixe <n...@n...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale z tego co wiem, to te zmiany (a więc taki, a nie inny kształt ustawy)
    > to oni sobie wynegocjowali. Czyż nie?

    A jakie to ma znaczenie, że sobie wynegocjowali? Chodzi o sam fakt, że są
    równi i równiejsi.
    Może gdyby Zbyszek i pozostałe osoby w jego sytuacji, miały kiedyś
    świadomość, że ich państwo zrobi w przyszłości w ch...a, to też by zawczasu
    negocjowali. Albo nawet "negocjowali".

    N.

  • 139. Data: 2012-01-16 13:29:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-01-16, Nixe <n...@n...pl> wrote:

    [...]

    > A jakie to ma znaczenie, że sobie wynegocjowali?

    Takie, że pewnie w ich ustawie będą odpowiednie zapisy do tegoż właśnie.

    > Chodzi o sam fakt, że są równi i równiejsi.

    Zawsze byli i zawsze będą. Demagogiczny argument.

    > Może gdyby Zbyszek i pozostałe osoby w jego sytuacji, miały kiedyś
    > świadomość, że ich państwo zrobi w przyszłości w ch...a, to też by zawczasu
    > negocjowali.

    A przepraszam czyj to problem, że on nie miał takiej świadomości?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 140. Data: 2012-01-16 13:34:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2012 14:29, Wojciech Bancer pisze:

    > A przepraszam czyj to problem, że on nie miał takiej świadomości?

    Był młody i naiwny... Dziwne, że nadal jest ;)