  • 111. Data: 2012-01-16 08:52:21
    Temat: Re: Ja w sprawie emerytury
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Zrozum, trollu, że to nie jest umowa tylko prawo.
    >
    > Umowy zawierasz podmiotami w miarę równorzędnymi. A prawo jest odgórnie
    > narzucane - przez podmiot nadrzędny zwany państwem.
    >
    > Ustaw nie trzeba wypowiadać - one się po prostu zmieniają.

    A co z prawem nie działającym wstecz?
    Dlaczego sprawa spadkowa po osobie zmarłej w latach 80. ubiegłego wieku była
    rozpatrywana według wtedy obowiazujacych przepisów, a nie z lat po 2000roku,
    kiedy już zniesiona podatek od spadków i darowizn?

    J.

    www.kontestacja.com

  • 112. Data: 2012-01-16 08:55:33
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko że jeżeli wątkodawca zarabiał około dwóch średnich krajowych to jego
    > emerytura będzie wynosiła około 2400-2800 zł (netto na rękę),

    Więc powiedz Danusiu, jak te 2400-2800 zł netto ma się do "Pani / blondynka
    / wyliczyła mi wstępnie , że będę " zarabiał " 1550 zł miesięcznie".
    Może po prostu "pani blondynka" się pomyliła. Niemniej jednak nie oznacza
    to, ze Zbyszek jest trollem.

    N.

  • 113. Data: 2012-01-16 09:01:29
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    wiadomości news:4f13e302$1@news.home.net.pl...

    > Ręce opadają...

    To sobie przywiąż.
    A jesli nie zrozumiałeś pytania, to najlepiej nie odpowiadaj, bo innym też
    zaczną opadać.

    N.

  • 114. Data: 2012-01-16 09:02:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2012 09:52, krys pisze:

> [...]
    > rozpatrywana według wtedy obowiazujacych przepisów, a nie z lat po 2000roku,
    > kiedy już zniesiona podatek od spadków i darowizn?

    A kiedy "pan Zbyszek" zmarł... znaczy się przeszedł na emeryturę? W 1968?

  • 115. Data: 2012-01-16 09:04:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-16 10:01, Nixe pisze:

    > w wiadomości news:4f13e302$1@news.home.net.pl...

    > To sobie przywiąż.
    > A jesli nie zrozumiałeś pytania, to najlepiej nie odpowiadaj, bo innym
    > też zaczną opadać.

    Sądzisz, że gdyby państwo samo sobie płaciło składki, to byłoby od tego
    "bogatsze"?

    --
    Liwiusz

  • 116. Data: 2012-01-16 09:05:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2012 10:04, Liwiusz pisze:

    > Sądzisz, że gdyby państwo samo sobie płaciło składki, to byłoby od tego
    > "bogatsze"?

    Och, to jeden z takich popularnych poglądów - tak jak np. genialny w
    swej prostocie sposób na lepsze zarobki obywateli: "dodrukować"
    pieniędzy i im dać ;)

  • 117. Data: 2012-01-16 09:12:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-16 10:05, Andrzej Lawa pisze:

    > Och, to jeden z takich popularnych poglądów - tak jak np. genialny w
    > swej prostocie sposób na lepsze zarobki obywateli: "dodrukować"
    > pieniędzy i im dać ;)

    Na krótką metę to akurat działa, zwłaszcza u tych, którzy są "pierwsi w
    kolejce", o "drukowaczach" nie wspominając :)

    --
    Liwiusz

  • 118. Data: 2012-01-16 09:23:17
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A kiedy "pan Zbyszek" zmarł... znaczy się przeszedł na emeryturę? W 1968?

    Przecież sprawa spadkowa odbyła się w 2010 roku, więc podatku być nie
    powinno,idąc tokiem Twojego rozumowania c'nie? Jakby się odbyła w latach
    80., to owszem.
    Na tej samej zasadzie, jak Pan Zbyszek przyjmując 1. pracę działał w zgodzie
    z ówczesną ustawą, powinien emeryturę mieć na tamtych zasadach. Przyszłe
    roczniki też miały prawo oczekiwać, że dostana emerytury na zadach ustaw,
    które obowiązywały w czasie, kiedy zawierali z państwem umowę: "teraz ja
    płacę haracz, a za 40 lat wy mi jałmużnę" .

    Zresztą lepiej to było na Agencie Tomku wytłumaczone.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 119. Data: 2012-01-16 09:29:12
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Całkiem nieźle.

    -----

  • 120. Data: 2012-01-16 09:40:35
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    > Sądzisz, że gdyby państwo samo sobie płaciło składki, to byłoby od tego
    > "bogatsze"?

    Czy ja naprawdę pytam po chińsku?
    Bo to kolejna odpowiedź od czapy.

    N.