  • 491. Data: 2021-01-29 16:07:35
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Kviat

    W dniu 29.01.2021 o 15:26, J.F. pisze:

    > Tak.

    Aha.
    Ale doceniam szczerość.

    > dwa pasy pod gorke, jeden z gorki.
    > Dawniej ten jeden byl oddzielony linia przerywana+ciagla, czyli mozna
    > bylo cos wyprzedzic zjezdzajac z gorki.
    > Oczywiscie trzeba bylo uwazac, zeby nie trafic kogos na srodkowym pasie
    > z przeciwka.
    > Ktory mogl np jechac prawym pasem, ale dojechal do wolniejszego i
    > zjechal na srodkowy.
    >
    > Wiec niby poprawili ... no ale teraz jak trafisz na traktor, to bedziesz
    > zjezdzal 30km/h.

    To straszne. Tak zjeżdżać z górki 30km/h za traktorem przez całe 100
    kilometrów... też bym się zniecierpliwił.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 492. Data: 2021-01-29 16:10:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2021 o 10:50, Olin pisze:
    > Jest jakiś nakaz w nowym prawie, żeby przyspieszać przed pasami i zabijać
    > pieszych?
    > Dlaczego do teraz było ich widać, a nagle staną się niezauważalni?

    Bo teraz nie mają pierwszeństwa, więc część z nich nie wchodzi przed
    jadący samochód. Zwracam uwagę, ze obecnie wchodzenie przed jadący
    pojazd jest zabronione - nawet, jeśli samochód jedzie zbyt szybko.

    --
    Robert Tomasik

  • 493. Data: 2021-01-29 16:12:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Niedawno nie przeszkadzało Tobie, że jest tylko w rozporządzeniu, a tu
    > zmiana? Nie w ustawie nie było, ale nad ustawą jest konwencja i tam też
    > było...

    Nie przyszło Ci do głowy, że konwencje podlegają ratyfikacji (albo nie)?
    Dopiero potem się je ogłasza w dzienniku urzędowym i obowiązują?

    --
    Robert Tomasik

  • 494. Data: 2021-01-29 16:17:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2021 o 11:06, Olin pisze:
    > Brzesko i Nowy Sącz ma połączyć droga dwujezdniowa. Od ponad 5 lat rządzi
    > partia której powierzyłeś swój głos i nic specjalnego się nie wydarzyło.

    Jak ustaliłeś, komu powierzyłem mój głos? Szklana kula? Fusy od kawy? Z
    dymu to wywróżyłeś?

    > Przetarg powinien zostać rozstrzygnięty na przełomie 2022 i 2023 roku, ale
    > losy miliona samochodów elektrycznych sugerują, żeby się do tej daty nie
    > przywiązywać.

    O tej dwupasmówce, to się mówi od kilkudziesięciu lat.

    > Kilka razy w roku pokonuję tę trasę i nie zauważyłem, żeby ciągle tam były
    > wypadki. Problemem nie są ograniczenia prędkości, przejścia dla pieszych i
    > ciągłe linie, tylko wjazd do Brzeska i rondo w Jurkowie; tam czasem -
    > zwłaszcza w niedzielne popołudnie - robią się korki.

    To, ze Ty czegoś eni zauważasz, nie powoduje, ze tego nie ma. Tu
    https://nowysacz.naszemiasto.pl/trzeci-w-piatek-pech
    -sadeczan-na-drodze-do-krakowa-wypadek/ar/c16-810156
    5
    znajdziesz artykuł o trzech wypadkach z 23 stycznia. To pierwszy wynik z
    Google po wpisaniu "wypadek Nowy Sacz Brzesko". Resztę sobie sam znajdź :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 495. Data: 2021-01-29 16:19:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2021 o 11:31, Kviat pisze:
    > Milicja nudzi się pod domem prezesa i pod pomnikami.
    > Może skierować ich tam, gdzie są wypadki?

    I będą zwiększać prawdopodobieństwo ofiar? Ta droga jest kręta i wąska,
    jak na ruych, który na niej panuje. Tu policjant niewiele pomoże.

    --
    Robert Tomasik

  • 496. Data: 2021-01-29 16:20:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2021 o 11:56, Olin pisze:

    > Ciekawostką jest usprawiedliwianie - przez policjanta! - przygłupów, którzy
    > w takich warunkach wyprzedzają; zza zakrętu słabo widać, czy coś jedzie z
    > naprzeciwka.

    Jeśli stwierdzenie faktu odbierasz jako usprawiedliwianie, to trochę
    trudno poważnie Twoje wypowiedzi traktować.

    --
    Robert Tomasik

  • 497. Data: 2021-01-29 16:21:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 29 Jan 2021 16:10:45 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bo teraz nie mają pierwszeństwa, więc część z nich nie wchodzi przed
    > jadący samochód. Zwracam uwagę, ze obecnie wchodzenie przed jadący
    > pojazd jest zabronione - nawet, jeśli samochód jedzie zbyt szybko.

    Nie uwierzysz, ale w myśl nowych przepisów pieszy ma zachować szczególną
    ostrożność przy przechodzeniu przez pasy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 498. Data: 2021-01-29 16:24:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2021 o 14:44, Olin pisze:

    > Tak gęsto jak i u nas.
    > Teza o wyjątkowej liczbie przejść akurat w Polsce jest wzięta - pardon - z
    > dupy.

    Piszesz dyrdymały. Weź sobie choćby na Google popatrz. Trudno się
    dyskutuje z osobą, która rzuca argumentami z powietrza. Jak napiszę, ze
    wyprzedzają, bo kręta droga, to twierdzisz, ze ich usprawiedliwiam. Jak
    piszę rzecz oczywistą i łatwą do zobaczenia na Google, ze tam są
    sporadycznie przejścia, to stawiasz się w roli eksperta, ze to nie jest
    prawda. Ja na Słowację, to czasem po prostu na kawę jeżdżę, czy do
    znajomych.

    --
    Robert Tomasik

  • 499. Data: 2021-01-29 16:27:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2021 o 15:37, Olin pisze:

    > O to nie staję.
    > Podaj linka do danych o liczbie przejść dla pieszych na kilometr w różnych
    > krajach.

    Weź że sobie na Google popatrz. Różnica jest na tyle widoczna, ze nie ma
    sensu szukać dowodów na to, ze nie masz racji.

    --
    Robert Tomasik

  • 500. Data: 2021-01-29 16:30:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Porównaj sobie takie samo miasteczko w Polsce (gdzie ktoś krajówkę
    > pyknął przez środek) z niemieckim, gdzie masz obwodnice, a w środku
    > miasteczka masz w większości ulice o ruchu uspokojonym. Wtedy na prawdę
    > nie trzeba przejść, aby przedostać się na drugą stronę.

    W Niemieckim, przez które leci droga będą na przejściu światła, jakaś
    kładka, tunel albo naprawdę będzie jedno / dwa przejścia gdzieś w
    centrum. Te przejścia będą miały pierdylion znaków. U nas tak się nie
    da, bo co kawałek są przejścia. czasem naprawdę w kosmicznych miejscach,
    gdzie nie ma w ogóle pieszych.

    --
    Robert Tomasik