  • 501. Data: 2021-01-29 16:40:37
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-01-29 o 15:37, Olin pisze:

    > O to nie staję.
    > Podaj linka do danych o liczbie przejść dla pieszych na kilometr w różnych
    > krajach.

    Nie mam cię wpisanego w dowód jako nieletniego specjalnej troski.
    Więc nie stawiaj żądań.
    I nie pisałem o różnych krajach, pisałem jak jest w Niemczech.

    Pozdrawiam

  • 502. Data: 2021-01-29 16:43:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 29-01-2021 o 15:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup
    e.net...

    > Male niemieckie miasteczko - Westerstede, 20 tys mieszkancow
    > https://www.google.com/maps/@53.2530899,7.9175011,76
    m/data=!3m1!1e3

    > Rozejrzyj sie po okolicy i policz zebry.
    > Wklej linka do pierwszych 10.

    szkoda, że wybrałeś coś, po czym nie można przejść się ludzikiem google.
    Tak ciężko potwierdzić, bądź zaprzeczyć, bo eni wiemy choćby jakie est
    oznakowanie.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 503. Data: 2021-01-29 16:44:27
    Od: Kviat

    > Bo teraz nie mają pierwszeństwa, więc część z nich nie wchodzi przed
    > jadący samochód.

    Teraz nagle zgłupieją i będą wchodzić? Skąd ta pewność, że zgłupieją?
    Jakieś badania robili? Może w tych krajach, w których takie przepisy
    obowiązują? No bo na czymś chyba opierasz swoje twierdzenia?
    Bo widzisz, pewne jest to, że 90% kierowców zgłupiało bez tego przepisu.

    Jak to jest, że pomimo, że już się dowiedziałeś, że 90% kierowców nie
    zwalnia przed przejściami, a ponad 95% pieszych nie wchodzi pod jadące
    samochody, to nadal w kółko używasz tego nieprawdziwego "argumentu"?

    Jestem bardzo ciekawy jak działa taki mechanizm udawania przed samym
    sobą nieistnienia faktów.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 504. Data: 2021-01-29 16:52:17
    Od: Kviat

    > I będą zwiększać prawdopodobieństwo ofiar?

    Że co?
    Obecność milicji na drogach zwiększa prawdopodobieństwo ofiar?
    To bardzo interesująca teza. Rozwiniesz?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 505. Data: 2021-01-29 16:54:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 29-01-2021 o 16:12, Robert Tomasik napisał:

    > Nie przyszło Ci do głowy, że konwencje podlegają ratyfikacji (albo nie)?
    > Dopiero potem się je ogłasza w dzienniku urzędowym i obowiązują?

    Przyszło: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=W
    DU19880050040

    --
    http://zrzeda.pl

  • 506. Data: 2021-01-29 16:57:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 29-01-2021 o 16:52, Kviat pisze:

    > Że co?
    > Obecność milicji na drogach zwiększa prawdopodobieństwo ofiar?

    No tu się ręka komuś złamie, tu pałka wyskoczy...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 507. Data: 2021-01-29 17:06:58
    Od: Kviat

    > Weź że sobie na Google popatrz. Różnica jest na tyle widoczna, ze nie ma
    > sensu szukać dowodów na to, ze nie masz racji.

    Dla ciebie widoczne jest to, że piesi zaczną masowo rzucać się pod
    samochody, mimo że dowody pokazują coś innego. Co sporo wyjaśnia.

    Można bez problemu znaleźć fragment mapy w Niemczech, gdzie będzie
    więcej przejść niż gdzieś w Polsce i taki, gdzie będzie mniej niż gdzieś
    w Polsce.

    Przyznaj po prostu, że zwyczajnie nie zrozumiałeś o jakie dane chodziło
    Olinowi. To nie jest przestępstwo.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 508. Data: 2021-01-29 17:19:42
    Od: Kviat

    > No tu się ręka komuś złamie, tu pałka wyskoczy...

    No tak. Mój błąd.
    Nie spodziewałem się u niego takiej przenikliwości i mnie zaskoczył.
    Nie jest mi łatwo, ale faktycznie muszę przyznać, że tym razem miał rację.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 509. Data: 2021-01-29 17:22:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 28.01.2021 o 14:18, J.F. pisze:

    >Co więcej, to w większości państwa masz miejscowość i kilkanaście
    >kilometrów pustej przestrzeni. Weźcie wejdźcie na Google i popatrzcie
    >przykładowo trasę Nowy Sącz - Brzesko. 50% oznakowane jako teren
    >zabudowany (na oko mierzyłem) i prawie na całym odcinku linia ciągła.

    A to akurat nie jest reguła. Zobacz np Jelenią Gore
    https://goo.gl/maps/LyJ9dkiysgAjwtyt9

    Miasto, a potem lasy, pola kilometrami ... ale to nie jest teren
    zabudowany.
    Zgaduje, ze po jakis zmianach administracyjnych gdzies tam przebiega
    granica miasta.

    Na jakiejs arterii w miescie mozna tez podniesc predkosc znakiem - a
    co ciekawe - nie mozna poza terenem zabudowanym.
    Albo mozna odwolac teren zabudowany w srodku miasta.

    Czy nawet jak we Wroclawiu - zrobic eksterytorialną autostrade :)

    >Droga ma po jednym pasie w każdym kierunku, a to główna droga łącząca
    >bądź co bądź byłe wojewódzkie miasto z Autostradą. Wypadki tam są co
    >chwilę, bo ludzie wyprzedzają, gdzie się da. Posłowie kolejnych
    >kadencji
    >już od 20 lat mówią, ze trzeba przebudować. Już różne plotki krążą o
    >układzie korupcyjnym z kilkoma lokalnymi przedsiębiorcami, ze ludziom
    >by
    >musieli większe pensje płacić.

    Bo by im jezdzili pracowac do Krakowa ?
    Troche watpie, to jednak 100 km ...

    I to ci poslowie biorą lapowki? Za to, zeby duzo gadac i nic nie robic
    ?

    >Moim zdaniem winą są standardy. TAka droga powinna być budowana na
    >konkretną predkość przelotową. Powiedzmy 70 km/h. A u nas jest tak,
    >że
    >jest 70 km/h, ale co kawałek albo w środku niczego przejście dla
    >pieszych i 50 km/h, albo 90 km/h. Skutek jest taki, że:

    Tylko ... czy to nie powinna byc nowa droga ?
    Bo stara biegnie jak biegnie, przez wsie i miasteczka ... przejscia
    sie tam pewnie przydadza.

    A calkiem nowa droga, to jednak duzy klopot organizacyjny.

    Tylko tak sobie patrze od Jurkowa w strone Brzeska ... tych przejsc
    nie ma tam duzo, wrecz za malo.

    >3) Jak jest mniejszy ruch, to jak były linie przerywane, to ludzie
    >tam
    >wyprzedzali. ale jak jest cała ciągła, to nie wiadomo, gdzie
    >faktycznie
    >nie należy wyprzedzać, a gdzie, to tak trochę sobie ktoś to "na pałę"
    >narysował. Miejscowi wiedzą, ale jak przyjeżdża turysta, to
    >najczęściej
    >kończy mu się cierpliwość jechania za przysłowiowym rowerzyście, jak
    >faktycznie by pasowało na pas nie najeżdżać.
    >Takich dróg jest masa.

    Ja na Dolnym Slasku nie narzekam az tak na ciagle linie ...

    J.

  • 510. Data: 2021-01-29 17:24:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 28.01.2021 o 10:13, J.F. pisze:

    >Ale mi się nie chce, bo co top do sprawy wniesie?

    Tyle, ze bedziemy wiedziec czy "zawsze tak bylo".

    Choc masz racje - co to do sprawy wniesie, teraz pierwszenstwo
    pieszego idacego przejsciu wydaje sie niezbedne.

    J.