  • 1. Data: 2002-05-09 19:25:58
    Temat: Grozby via maile..
    Od: Papik <p...@a...net>

    Witam.

    Jak sie ma prawo do grozb wysylanych droga pocztowa/e-mailowa ?

    Np. Pan A grozi panu B, ze go zabije jakis jego kolega , jesli pan A sie pojawi w
    poblizu pana B :))

    Pan A dysponuje naglowkami maili, dokladna godzina i danymi personalnymi pana B :)

    E-MAIL : p...@a...net Pawel -PAPIK- Pomorski
    WWW: * http://www.ee.pw.edu.pl/~pomorskp *
    GG: 70701

  • 2. Data: 2002-05-09 19:39:24
    Temat: Re: Grozby via maile..
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Kiedys policja zajmowala sie internetem a dzisiaj juz chyba nie.
    W KGP byl zespol d/s internetu, teraz nikt o nim nie pamieta,
    jest podany adres e-mail do zglaszania przestepstw internetowych
    ale nikt nie odpowiada, centrala ani 0800 KGP nie zna nikogo kto sie
    zajmuje przestepstwami internetowymi.
    Podobnie w wojewodzkiej.
    Jedni szukaja departamentu informatyki, inni PG, inni jeszcze wydzialu
    kryminalnego.

    Zasadniczo biznesy i instytucje, urzedy odchodza od internetu, zamykajac
    sie w internetach korporacyjnych.

    Gdy masz problemy pozostaje prokurator, gdy go przekonasz lub w
    ostatecznosci abuse, ktory nic nie zalatwia, gdyz dziala bardziej jak
    doktor etyki stosowanej.
    Porozmawiaj ze znajomym policjantem to najwiecej sie dowiesz co robic.

    Jacek

    --
    Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
    drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.

  • 3. Data: 2002-05-09 20:40:37
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

    [...]
    > Jak sie ma prawo do grozb wysylanych droga pocztowa/e-mailowa ?
    [...[
    Wiem jak ma sie prawo do grozb wypowiadanych slownie
    Prawo (prokuratura) sciga takie grozby po czym
    wydaje decyzje o umorzeniu postepowania
    ze wzglednu na mala szkodliwosc spoleczna !
    Przecwiczylem praktycznie w Rudzie Slaskiej

    TB

  • 4. Data: 2002-05-09 21:46:31
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 9 May 2002 22:40:37 +0200, Tomasz Bednarz napisał/napisała:
> [...]
    > wydaje decyzje o umorzeniu postepowania
    > ze wzglednu na mala szkodliwosc spoleczna !
    > Przecwiczylem praktycznie w Rudzie Slaskiej

    Hmm czyli bryndza :(
    Chyba jednak nawieje z Polski jesli sie zmiany nie poczynia... :(

    Co do napasci czynnej to juz sie doczytalem w archiwum.. podobnie jest :(

  • 5. Data: 2002-05-10 14:41:18
    Od: Romek Bieda <r...@i...pl>

    On Thu, 9 May 2002 19:25:58 +0000 (UTC), Papik

> [...]
    poblizu pana B :))

    >Pan A dysponuje naglowkami maili, dokladna godzina i danymi personalnymi pana B :)

    Mozesz goscia scigac zar?wno cywilnie z naruszenia d?br osobistych jak
    i karnie.
    Z tego co wiem to jest juz orzeczenie sadu cywilnego w bardzo podobnej
    sprawie,.
    Pewna pani by?a zastraszana przy pomocy SMS.
    S?d opar? sie na przepisach o ochronie d?br osobistych
    Pozdrawiam
    Romek

  • 6. Data: 2002-05-10 15:09:08
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Fri, 10 May 2002 16:41:18 +0200, Romek Bieda napisał/napisała:
> [...]
    > sprawie,.
    > Pewna pani by?a zastraszana przy pomocy SMS.
    > S?d opar? sie na przepisach o ochronie d?br osobistych

    No to super ale co mam sadowi przedstawic jako dowod ?
    Czy tresc i naglowki maili wystarcza z dokladna data i godzina ?

    Dane personalny sprawcy sa mi znane (moja ex kobita :>)

  • 7. Data: 2002-05-11 17:32:16
    Od: "Jägermeister" <j...@j...prv.pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    .pl...
    > Witam.
    > Jak sie ma prawo do grozb wysylanych droga pocztowa/e-mailowa ?
    (...)

    Komenda Glowna Policji Wydzial ds.Przestepczosci Komputerowej.
    Albo osobiscie albo via i-net.

    Oprocz tego oczywiscie kazda jenostka Polocji na terenie kraju przyjmuje
    zgloszenie.

    --
    Michal

  • 8. Data: 2002-05-11 17:54:34
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    "Jägermeister" wrote:

> [...]
    > Albo osobiscie albo via i-net.
    >
    > Oprocz tego oczywiscie kazda jenostka Policji na terenie kraju przyjmuje

    Tak, tylko te co znam nie maja przeszkolonych pracownikow od spraw
    przestepstw komputerowych.

    Podaj mi jeszcze skad wiesz, ze w KGP jest wydzial ds przestepczosci
    komputerowej ?
    Na stronie glownej KGP jest podany link e-mail do jakiejs osoby.
    Wyslalem zapytanie, ale nie otrzymalem dotychczas zadnej odpowiedzi.
    Gdy dzwonilem pod numer 0800 i na centrale to Panie szczerze mnie
    zapewnialy, ze nic na temat takiego zespolu, grupy nie wiedza, nie
    zostalem polaczony, ani nie podano mi nazwy, telefonu czy jakiejkolwiek
    formy kontaktu.

    Skad masz zatem te informacje i ile sie czeka na odpowiedz na e-mail ?

    Jacek

  • 9. Data: 2002-05-13 10:07:15
    Od: "Tmk" <t...@k...net.pl>

    moim zdaniem email jest marnym dowodem - bez problemu każdy może się
    podszyć, ponadto również po otrzymaniu emaila możesz dopisać do niego co
    chcesz.
    Użytkownik Papik <p...@a...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@c...acn.
    waw.pl...

  • 10. Data: 2002-05-13 10:34:44
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    W orzecznictwie karnym i cywilnym e-mail jest bardzo dobrym dowodem.
    Wazne tylko jest kto za nim stoi i komu sie chce szukac autora e-maila.

    Policjanci mi czesto mowia, ze jak maja znalezc nadawce, gdy mieszka np.
    w Francji, zaloguje sie w Niemczech, a wysle e-mail forward np. przez
    Wlochy.
    I rzeczywiscie, dla lokalnej policji droga sluzbowa dla miedzynarodowych
    spraw jest uciazliwa.
    Ale to nie znaczy ze nie mozesz dokonac zgloszenia zdarzenia w kazdym z
    wlasciwych krajow + abuse zagraniczny + ew. ambasada wlasciwego kraju.
    Niemiecka policja kryminalna jest bardzo skuteczna, poza tym mozesz
    skierowac wniosek do interpolu, lokalnego biura fbi.

    Zasada jest taka, w ciagu 2-3 godzin mozna odnalazc dowolna osobe na
    swiecie, ktora wysyla grozby via e-mail.
    Musisz tylko znalezc bieglego sadowego ktora doskonale zna temat,
    potrafi zalatwiac sprawy zagraniczne i ma doswiadczenie w kontaktach i
    wspolpracy z europejskimi policjami, agencjami ochrony, ambasadami itd.
    Sad, prokuratura, policja i tak sie zwroci o powolanie bieglego i bedzie
    to trwalo kilka miesiecy,
    a gdy sam przedlozysz opinie, ekspertyzy, krajowa/zagraniczna
    korespondencje e-mailowa, uzasadnisz strone dowodowa,
    to zalatwiasz 90% pracy policji/prokuratury/sadu
    i robisz to najszybciej, gdyz we wlasnym interesie i kierujac
    poszukiwaniamim najszybciej do celu.

    Oczywiscie abuse tez moze byc pomocny, ale z przekazywanych mi
    informacji wynika, ze abuse zaprzestal potwierdzania zgloszen wykroczen
    internetowych, zatem nie bedziesz mial co okazac na policji/w
    prokuraturze/w sadzie.
    Przeslano mi taki adres, sprawdz, moze tez sie okaze pomocny:
    www.crime-stoppers.plocman.pl

    Poza tym KGP udostepnia adres e-mail do zglaszania przestepstw
    internetowych, wejdz na ich strone i zapytaj/zadzwon/napisz.

    Jezeli oczekujesz konkretnej pomocy to napisz na privat.

    Jacek