  • 1. Data: 2002-05-09 19:12:36
    Temat: Dla kogo pracuje GUS ???
    Od: "Robert" <r...@k...prv.pl>

    Znalazłem dziś w swoim mieszkaniu ulotkę o Narodowym Spisie Powszechnym
    Ludności i Mieszkań.
    GUS, który wielokrotnie sprzedał mój adres firmą o wątpliwej reputacji chce
    teraz wejść do
    mojego domu i "prześwietlić" moją rodzinę.
    Pan Tadeusz T. Generalny Komisarz Spisu.
    Podpisał się pod tekstem mówiącym o tym, że moje dane "Nigdy i nikomu spoza
    statystyki nie
    zostaną udostępnione".
    Tylko, co u licha znaczy sformułowanie "spoza statystyki"?
    -W mojej firmie też jest dział statystyki :-)!!!
    Dlatego mogę sądzić, że za odpowiednią opłatą GUS udostępni te dane.
    Uważam, że takie oświadczenie jest nic nie wartym zlepkiem prawniczej mowy.
    Ja też mogę obiecać, że nie powiem o tym nikogo spoza moich bliskich, a że
    bliskim mi jest
    każdy człowiek, to nie łamiąc słowa powiem o tym wszystkim.

    Pozdrawiam Rząd, który dzięki tym informację będzie mógł sprawniej
    decydować, o ile podnieść
    podatki by zostali przy życiu Ci, którzy je płacą. Robert

  • 2. Data: 2002-05-09 20:58:25
    Temat: Re: Dla kogo pracuje GUS ???
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "Robert" <r...@k...prv.pl> wrote <abehfm$k7v$1@news.tpi.pl>:

> [...]
    >-W mojej firmie też jest dział statystyki :-)!!!
    >Dlatego mogę sądzić, że za odpowiednią opłatą GUS udostępni te dane.

    Nieprawda. Dane nie będą udostępnione osobno, a tylko w postaci zbiorczych
    zestawień (w jego skład musi wchodzić min. ileś tam rekordów, a udział
    każdego z nich w ogóle zestawienia nie może być większy niż 30 %).
    Tak wynika z Ustawy o statystyce publicznej. I tak jest w praktyce.
    A co innego udostepnianie bazy REGON - ten rejestr jest jwan, podobnie jak
    rejestr przedsiębiorców.

    Nie wiem, czy wiesz, że nawet jesli ktos poda w spisie że utrzymuje się z
    dochodów z dział. przestępczej, to nawet to nie może być nikomu
    udostępnione.

> [...]
    >bliskich, a że bliskim mi jest
    >każdy człowiek, to nie łamiąc słowa powiem o tym wszystkim.

    Poczytaj u góry. Jak nie pomoże, to trudno - mamy wolność słowa, więc Twoje
    konstytucyjne prawo tak uważać.

    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 3. Data: 2002-05-09 22:23:16
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Pawel Baranowski wrote:

> [...]
    > Tak wynika z Ustawy o statystyce publicznej. I tak jest w praktyce.
    > A co innego udostepnianie bazy REGON - ten rejestr jest jwan, podobnie jak

    To powiedz mi zatem skad rachmistrz wiedzial czy ktos ma grunt rolny i
    po odpowiedzi znajomego
    na to pytanie odpowiedzial "aha, to znaczy ze sie nic nie zmienilo."

    > Nie wiem, czy wiesz, że nawet jesli ktos poda w spisie że utrzymuje się z
    > dochodów z dział. przestępczej, to nawet to nie może być nikomu
    > udostępnione.
    teoretyzujesz
    spis rolny wymaga podania rowniez dochodow.

    --
    Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
    drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.

  • 4. Data: 2002-05-10 05:59:53
    Od: "Secret" <U...@w...pl>

    Panie Jacku, nie znam się na prawie, ale znam się na optymalizacji dyskretnej.
    W sygnaturce napisał Pan:
    > Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
    > drewna.

    Proponuję zgłosić się po odbiór Nagrody Nobla za opymalne rozwiązanie problemu
    silnie NP-trudnego.

    Pozdrawiam i gratuluję.

  • 5. Data: 2002-05-10 09:53:13
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Skoro juz Pan zaczal off-topic to czuje sie w obowiazku odpowiedziec.

    Milo mi i mam pytanie :
    Dlaczego Pan twierdzi ze nie istnieja rozwiazania optymalne w konkretnym
    projekcie rozkroju, czy w przypadku ogolnym ?

    Aby twierdzic ze dla rozkroju elementow N1,...NJ
    nie istnieje rozkroj optymalizujacy wykorzystanie materialu
    to trzeba to jeszcze udowodnic.
    I jest Pan dokladnie ta osoba ktorej szukam.
    Przedstawiony zostanie projekt rozkroju, a Pan podejmie sie dowodu, ze
    nie jest optymalny.
    Przeciez teoria nie mowi ze optymalny rozkroj nie istnieje.
    Jedynie zaklada ze nie istnieje obliczeniowo efektywny algorytm jej
    znajdowania bez sprawdzenia wszystkich przypadkow rozkladu.
    A poniewaz w strukturze drzewiastej, opisujacej ten problem, liczba
    dopuszczalnych rozkladow rosnie wykladniczo, stad skala zlozonosci
    obliczeniowej.
    Ale przeciez nikt nikomu nie przyznaje Nobla, ani nawet wyroznienia,
    za znalezienie optymalnego wykorzystania materialu dla rozkroju
    konkretnych elementow.

    I tak dla n=1 (n= liczba elementow)
    projekt optymalnego rozkroju istnieje
    dla n=2 - istnieje
    dla n=3, ....
    mozna go wskazac po okreslonym czasie obliczeniowym

    gdy n dostatecznie duze, to szukamy metod, algorytmow redukujacych
    problem do n2, dla ktorego mozemy znalezc optymalny rozkroj w znanym
    czasie itd.

    I konczac. Jezeli zna Pan metode dowodzenia, ze konkretny rozkroj nie
    jest optymalny, to powinien sie Pan zglosic po odbior Nagrody Nobla.
    Zapraszam na privat.

    I prosze zwrocic na roznice miedzy "projektowaniem optymalnego rozkroju"
    a "obliczaniem optymalnego rozkroju". Projektowanie jest procesem
    ciaglym, niezakonczonym.
    Zatem zapraszam do wspolpracy i przesylania elementow do wykonania
    optymalnego projektu rozkrojow.
    pozdrowienia
    Jacek