  • 1. Data: 2002-05-09 19:08:26
    Temat: wyrok zaoczny
    Od: "izi" <m...@p...onet.pl>

    czy na podstawie wyroku zaocznego z rygorem natychmiastowej wykonalnosci
    mozna odrazu po doreczeniu zadac przeprowadzenia egzekucji przez komornika
    czy trzeba jeszcze do sadu wystapic o nadanie klauzuli wykonalnosci

    dzieki Izi

  • 2. Data: 2002-05-09 19:43:16
    Temat: Odp: wyrok zaoczny
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik izi <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abehe3$jr1$...@n...tpi.pl...
    > czy na podstawie wyroku zaocznego z rygorem natychmiastowej wykonalnosci
    > mozna odrazu po doreczeniu zadac przeprowadzenia egzekucji przez komornika
    > czy trzeba jeszcze do sadu wystapic o nadanie klauzuli wykonalnosci

    Jeżeli wyrok jest opatrzony tylko pieczęcią za zgodność z oryginałem to
    oczywiście tak .Wyrok ,któremu nadano rygor natychmiastowej wykonalności
    powinien być doręczony stronie powodowej już z klauzulą wykonalności a w
    innym doręczeniu wraz z jego odpisem za zgodność z oryginałem i te dwa egz.
    powinno się doręczyć komornikowi .W sytuacjach takich komornik jest
    zobowiązany do doręczenia stronie pozwanej odpisu i po jego prawidłowym
    doręczeniu wszcząć egzekucję . W przypadku gdy jesteś stroną powodową z
    urzędu powinieneś otrzymać wyrok z klauzulą wykonalności. Coś mi tu nie
    pasuje być może błąd urzędnika lub inny rodzaj sprawy .
    Sandra