  • 181. Data: 2021-08-27 21:16:24
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-08-27 o 18:44, n...@o...pl pisze:

    > Biorąc pod uwagę stan prawny tam panujący?
    > Każde. Tak samo jak u talibów.

    Poważnie?
    Od jak dawna rozstrzeliwują nielegalnych emigrantów?

    Pozdrawiam

  • 182. Data: 2021-08-28 00:27:28
    Temat: Re: "bezpośrednio z terytorium, na którym ich życiu lub wolności zagrażało niebezpieczeństwo w rozumieniu artykułu 1,"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 11:49, Olin pisze:
    > Prawnik z Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka ma odmienne zdanie

    Jakbyś znalazł "Prawnika" z innej organizacji, to nie wykluczone, ze
    miałby jeszcze inne zdanie.

    --
    Robert Tomasik

  • 183. Data: 2021-08-28 00:31:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 11:47, J.F pisze:

    > Chyba raczej za daleko. Grecja i Wlochy blizej.
    > A teraz jak widac - Polska i Litwa.
    > Ciekawe, ze Slowacja nie ...

    Albo nie wiemy. Słowacja ma krótką zewnętrzną granicę z Ukrainą. Ukraina
    raczej ich nie importuje, więc i na granicy problem niezbyt wielki.

    my będziemy musieli się z nim bujać.
    > Ale czemu? Zaopiniwac pozytywnie, dac obywatelstwo, i moze juz sobie
    > jezdzic po calej EU :-)

    Zdaje sie, ze umowy Schengen trochę to ograniczają.

    --
    Robert Tomasik

  • 184. Data: 2021-08-28 00:32:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 11:58, Olin pisze:
    > Słowacja nie graniczy z Białorusią, w przeciwieństwie do Łotwy.
    > Najpierw ciepły człowiek chciał zdestabilizować Litwę, bo najbardziej mu
    > zalazła za skórę, ale kiedy Litwini się ogarnęli operacja "Śluza" poszła na
    > Łotwę i Polskę. Długo pewnie nie potrwa bo ograniczono loty z Iraku na
    > Białoruś.

    Czyli pomysł z zapchaniem Białorusi zadziałał. Szkoda, że kilkadziesiąt
    osób cierpi jako zakładnicy.

    --
    Robert Tomasik

  • 185. Data: 2021-08-28 00:40:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 13:17, J.F pisze:
    > A slusznie, ale ... nie mozna przez Ukraine ?

    Dwie chronione granice do pokonania. Białorusko-Ukraińska jest dość
    mocno pilnowana, bo tam boją się szpiegów, gdyż wojna.
    Ukraińsko-Słowacka biegnie w Karpatach i ma długość ~100 km. O ile wiem
    to poprzednio tam próbowali dostając się na teren Ukrainy przez objęte
    wojną tereny na wschodzie.

    Ta granica jest stosunkowo prosta do upilnowania, albowiem w pasie
    granicznym nie ma zbyt wielu ludzi. Turystyka górka na Słowacji jest
    mało popularna. W pasie przygranicznym jest znaczna nadreprezentacja
    Romów, którzy z Arabami średnio się asymilują. Na Słowacji wzdłuż
    granicy z Ukrainą masz głownie Parki Narodowe. Z buta kilkadziesiąt
    kilometrów lasami.
    --
    Robert Tomasik

  • 186. Data: 2021-08-28 06:43:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Jakbyś znalazł "Prawnika" z innej organizacji, to nie wykluczone, ze
    > miałby jeszcze inne zdanie.

    A ten cudzysłów jest z pewnością konieczny? Prawnik może reprezentować
    prawny interes strony bez *straszliwego* naginania prawa, nieprawdaż?
    Zaś ktoś kto spodziewa się (zwykle) takiej samej interpretacji prawa
    przez oskarżyciela i obrońce chyba urodził się wczoraj.

    --
    A. Filip

  • 187. Data: 2021-08-28 08:04:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-28, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    > Zaś ktoś kto spodziewa się (zwykle) takiej samej interpretacji prawa
    > przez oskarżyciela i obrońce chyba urodził się wczoraj.

    To nie musi być tu kwestia interpretacji prawa, a kwestia wrażliwości i
    rozumienia co to jest to zagrożenie życia i wolności.

    Mamy więc tego całego Łukaszenkę i co z nim tu zrobić? Jeśli
    argumentować, że jego reżim, jego działania, wypełniają przesłanki
    zagrożenia życia i wolności, czy nie oznacza to, poniekąd automatycznie,
    że powinno się dać azyl wszystkim chcącym tego Białorusinom?

    --
    Marcin

  • 188. Data: 2021-08-28 08:24:27
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > zagrożenia życia i wolności, czy nie oznacza to, poniekąd automatycznie,
    > że powinno się dać azyl wszystkim chcącym tego Białorusinom?

    Ja _po cichu_ się nawet zgodzę ze Łukaszkostan "może wypełniać"
    przesłanki *ALE* lepiej się nie wkopywać w oficjalne "szerokie"
    stanowisko na wypadek gdyby w miesiąc 1/3 chciała zmienić kraj.
    [IMHO Całkiem mało prawdopodobne ale nie do całkowitego wykluczenia]

    IMHO tylko idiota sam na siebie zastawia pułapki.
    "Kto w szachy grywa trzy ruchy naprzód niech myśli"

    --
    A. Filip

  • 189. Data: 2021-08-28 10:30:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 18:50, n...@o...pl pisze:
    > Mówisz, że nie ma żadnego trybu składania wniosków?

    Jest, ale nie chce ze mną gadać. Zajrzyj do Kodeksu postępowania karnego.

    --
    Robert Tomasik

  • 190. Data: 2021-08-28 13:25:00
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > zagrożenia życia i wolności, czy nie oznacza to, poniekąd automatycznie,
    > że powinno się dać azyl wszystkim chcącym tego Białorusinom?

    Ale reżim Łukaszenki nie bardzo różni się od reżimu Putina czy
    Kaczyńskiego. Wszędzie znajdą się osoby mniej lub bardziej zadowolone z
    władzy. A to że ktoś jest z władzy niezadowolony uchodźcy z niego
    jeszcze nie czyni.