  • 1. Data: 2003-09-15 14:55:58
    Temat: GWARANCJA - sprzęt komputerowy
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

    Witam!
    Ostatnio oddałem na reklamację kartę graficzną. Serwis sprzedawcy-gwaranta
    uznał wadę i odesłał sprzęt do dystrybutora. Termin określony w gwarancji to
    "nie dłużej niż 21 dni". Po 2 tygodniach dowiedziałem się że może być to
    dłużej. W gwarancji nie ma zastrzeżeń, że termin może być przedłużony ponad
    3 tygodnie.

    Karta była zakupiona w styczniu 2003. Ponieważ tego typu sprzętu raczej się
    nie naprawia, tylko wymienia, mam obawy, ponieważ ten model jest od kilku
    miesięcy nie produkowany i niedostępny na rynku.

    _Jeśli_ zajdzie konieczność wymiany na sprzęt o zbliżonych (nie gorszych)
    danych technicznych, mogą być kłopoty.

    Sprzedawca-gwarant (duża firma wrocławska, bardzo szeroki asortyment) nie
    posiada w ofercie ŻADNEGO porownywalnego towaru - jeśli parametry techniczne
    są _niegorsze_, to znacznie gorsza jest renoma producenta sprzętu (mój
    sprzęt był renomowanej firmy). Jeśli brać pod uwagę tego samego producenta
    (lub porownywalnych), to oferują jedynie sprzęt o lepszych parametrach ale
    droższy (niż rekalmowany w momencie zakupu). Zresztą, z mojego zorientowania
    w rynku wynika, że bardzo trudno o sprzęt tego typu nawet gdzie indziej.

    W związku z tym pytania:
    1) jeśli dostanę propozycję wymiany na sprzęt gorszego producenta, jak mogę
    odrzucić takie rozwiązanie, nie przechodząc przy tym na rękojmię i nie
    tracąc 3 letniej gwarancji?
    2) czy jeśli jednak gwarant dokona wymiany na identyczny, nowy sprzęt, mogę
    (skutecznie) domagać się różnicy w cenie tego sprzętu (obecnie znacząco
    niższej)?
    3) jakie mam możliwości, gdy zostanie przekroczony termin 21 dni? (uznany w
    gwarancji jako ostateczny)

    Pozdrawiam i dziękuję z odpowiedź
    Piotr J