  • 1. Data: 2003-09-15 13:50:44
    Temat: Słupy i linie energetyczne na ziemi rolniczej.
    Od: "nicky" <a...@t...pl>

    Nabyłem ziemię rolniczą, przez którą przebiega napowietrzna linia
    energetyczna z podtrzymującymi ją słupami.
    W księdze wieczystej nie ma żadnych wpisów w dziale III obciążających prawo
    własności.
    Czy istnieje jakieś nadrzędne prawo pozwalające właścicielowi tej linii w
    ten sposób korzystać z mojej nieruchomości?
    Czy należy mi się z tego tytułu wynagrodzenie?
    Jeśli tak, to czy mogę domagać się wynagrodzenia wstecz, także za okres gdy
    nie byłem właścicielem nieruchomości?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i
    Pozdrawiam
    Wiktor

  • 2. Data: 2003-09-15 15:18:05
    Temat: Re: Słupy i linie energetyczne na ziemi rolniczej.
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-15 15:50, nicky napisał(a):

> [...]
    >
    >(...)
    >Jeśli tak, to czy mogę domagać się wynagrodzenia wstecz, także za okres gdy

    O? a to czemu?
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"

  • 3. Data: 2003-09-16 05:46:30
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    > O? a to czemu?
    > - Szwejk

    no jak, przecież każdemu forsa sie przyda,

    a tak generalne temat oklepany,
    wiele razy na grupie, chociaż jak pamietam bez
    specjalnych wniosków - zdania podzielone,
    poszukaj w archiwum grupy,

    pzdr,
    JarekM

  • 4. Data: 2003-09-16 16:01:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Jarosław Matejczuk wrote:

> [...]
    >+ > - Szwejk
    >+
    >+ no jak, przecież każdemu forsa sie przyda,

    *TEN* temat, czyli "branie pożytków z czegoś czego się
    nie było posiadaczem" ?? To coś mnie ominęło ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-16 18:16:34
    Od: "nicky" <a...@t...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > *TEN* temat, czyli "branie pożytków z czegoś czego się
    > nie było posiadaczem" ?? To coś mnie ominęło ;)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Tak jak zebranie plonów czegokolwiek zasianego, zasadzonego przez
    poprzedniego właściciela? :)

    Proszę jednak szanownych grupowiczów o odpowiedź na moje pytania z
    pominięciem wariantu *wstecz*.
    Przejrzawszy archiwum grupy, nie odnalazłem odpowiedzi zaspokajającej moje
    poczucie sprawiedliwości, że o żądzy zysku nie wspomnę;)
    Wydaje mi się niedorzeczne uprawnienie komercyjnej firmy telekomunikacyjnej
    lub energetycznej do bezpłatnego
    "brania pożytków z czegoś czego nie było się posiadaczem".
    Mogę się mylić, ale jeśli tak jest to proszę o informację nt. podstawy ww.
    uprawnień.

    Pozdrawiam, Wiktor