eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGWARANCJA - sprzęt komputerowy › GWARANCJA - sprzęt komputerowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinte
    rnet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "pietia" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: GWARANCJA - sprzęt komputerowy
    Date: Mon, 15 Sep 2003 16:55:58 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 35
    Message-ID: <bk4jr4$fot$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pq105.wroclaw.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1063637670 16157 217.98.138.105 (15 Sep 2003 14:54:30
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Sep 2003 14:54:30 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:164624
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam!
    Ostatnio oddałem na reklamację kartę graficzną. Serwis sprzedawcy-gwaranta
    uznał wadę i odesłał sprzęt do dystrybutora. Termin określony w gwarancji to
    "nie dłużej niż 21 dni". Po 2 tygodniach dowiedziałem się że może być to
    dłużej. W gwarancji nie ma zastrzeżeń, że termin może być przedłużony ponad
    3 tygodnie.

    Karta była zakupiona w styczniu 2003. Ponieważ tego typu sprzętu raczej się
    nie naprawia, tylko wymienia, mam obawy, ponieważ ten model jest od kilku
    miesięcy nie produkowany i niedostępny na rynku.

    _Jeśli_ zajdzie konieczność wymiany na sprzęt o zbliżonych (nie gorszych)
    danych technicznych, mogą być kłopoty.

    Sprzedawca-gwarant (duża firma wrocławska, bardzo szeroki asortyment) nie
    posiada w ofercie ŻADNEGO porownywalnego towaru - jeśli parametry techniczne
    są _niegorsze_, to znacznie gorsza jest renoma producenta sprzętu (mój
    sprzęt był renomowanej firmy). Jeśli brać pod uwagę tego samego producenta
    (lub porownywalnych), to oferują jedynie sprzęt o lepszych parametrach ale
    droższy (niż rekalmowany w momencie zakupu). Zresztą, z mojego zorientowania
    w rynku wynika, że bardzo trudno o sprzęt tego typu nawet gdzie indziej.

    W związku z tym pytania:
    1) jeśli dostanę propozycję wymiany na sprzęt gorszego producenta, jak mogę
    odrzucić takie rozwiązanie, nie przechodząc przy tym na rękojmię i nie
    tracąc 3 letniej gwarancji?
    2) czy jeśli jednak gwarant dokona wymiany na identyczny, nowy sprzęt, mogę
    (skutecznie) domagać się różnicy w cenie tego sprzętu (obecnie znacząco
    niższej)?
    3) jakie mam możliwości, gdy zostanie przekroczony termin 21 dni? (uznany w
    gwarancji jako ostateczny)

    Pozdrawiam i dziękuję z odpowiedź
    Piotr J

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1