1. Data: 2002-04-24 21:14:40
Temat:Dom nad jeziorem - pas ochronny - pomocy
Od:<c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jestem wlascicielem dzialki polozonej nad jeziorem. Dzialka ta byla dotychczas
dzialka rolna. W zwiazku z projektem zagospodarowania przestrzennego gminy
dzialka miala szanse stac sie budowlana (juz mazyl mi sie domek), jednak tak
sie nie stalo gdyz dzialka lezy w pasie ochronnym, ktory zajmuje odleglosc 50 m
od jeziora.
Chcialbym sie od tej decyzji odwolac ale nie wiem czy to ma sens.
W zwiazku z powyzszym mam pytanie: czy odleglosc 50 m od jeziora, ktora nie
moze byc zabudowana jest okreslona ustawowo????
Dodam iz w okolicy znajduja sie budynki osrodkow wypoczynkowych polozone
znacznie blizej linii brzegowej jeziora.

Coby

2. Data: 2002-04-24 22:24:15
Temat:Re: Dom nad jeziorem - pas ochronny - pomocy
Od:"Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Dodam iz w okolicy znajduja sie budynki osrodkow wypoczynkowych polozone
> znacznie blizej linii brzegowej jeziora.

Tak zbuduj se domek w samym jeziorze a pozniej
domagaj sie odszkodowania dla powodzianina !
ROZUMIESZ !

TB

3. Data: 2002-04-25 05:35:08
Od:PaweŁ N <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Apr 2002 23:14:40 +0200 <c...@o...pl> wrote:

> [...]
> Dodam iz w okolicy znajduja sie budynki osrodkow wypoczynkowych polozone
> znacznie blizej linii brzegowej jeziora.

Jak masz wypis z MPZP to mi podeslij, zobaczymy co tam wymyślili, ponadto
napisz w jakiej gmienie chcesz budowac ten domek. Generalnie nie jest to
ustawowo określone, lecz jest jakiś zapis w planie na ten temat to sprawa
pozamiatana, mozesz jedynie wystąpić o zmiane planu :)

Pozdrawiam ... PaweŁ
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Łatwiej zacząć niż skończyć" <Plant>

4. Data: 2002-04-25 08:14:25
Od:"nefas" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi drodzy jestescie wszyscy na złym tropie , proponuję sprawdzić sprawę
dostępności do jeziora przez osoby postronne , otóż zgodnie z ustawą każdy
człowiek ma prawo do swobodnego dostepu do jeziora a taki dostęp zapewnia
własnie pas 50m od lini brzegowej jeziora . Pozdrówka Nefas

Użytkownik "PaweŁ N" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> Jedyny zapis odnoszacy sie do odleglosci podanej w gminie mowi o zakazie
> wykonywania obiektow budowlanych, kopania studni, sadzawek, dolow oraz
rowow
> odleglosci mniejszej niz 50 m od stopy walu dla zapewnienia szczelnosci i
> stabilnosci WALOW PRZECIWPOWODZIOWYCH (Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r.
(Prawo
> [...]
dzialki,
> pomimo iz w czesci mojej miejscowosci znajduja sie takie waly, to moja
dzialka
> lezy na wzniesieniu ponad poziomem zapory wodnej i nie zagraza jej powodz.
> Mysle ze wspanialomyslna Rada Gminy podejmujac uchwale uogolnila ja do
dzialek
> w calej miejscowosci nie baczac na zmienne uksztaltowanie terenu.
> We wtorek bede rozmawial w tej sprawie z geodeta w Urzedzie Gminy.
> Prosze o wszelkie uwagi, byc moze nie do konca mam racje??

Poślij geodetę na drzewo i pisz protest. Jak chcesz mogę Ci go skonsultować
bo
sam jestem urbanistą i też robię MPZP. A jeszcze lepiej jak jestes
właścicielem tej działki to możesz napisać nawet zarzut i wtedy przysługuje
Ci
prawo do zaskarzenia projektu MPZP do NSA.

Pozdrawiam ... Paweł

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Łatwiej zacząć niż skończyć" <Plant>

5. Data: 2002-04-25 18:37:01
Od:<c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak zbuduj se domek w samym jeziorze a pozniej
> domagaj sie odszkodowania dla powodzianina !
> ROZUMIESZ !
>
> TB

dzialka lezy na wzniesieniu nie ma szans na zatopienie, wczesniej by pekla
zapora i w Krakowie (jak to ktos madry obliczyl) byloby 0.5 m wody a jest to
dooooosyc daleko od Krakowa.

Pozdrawiam
Coby

6. Data: 2002-04-25 20:27:02
Od:<c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak masz wypis z MPZP to mi podeslij, zobaczymy co tam wymyœlili, ponadto
> napisz w jakiej gmienie chcesz budowac ten domek. Generalnie nie jest to
> ustawowo okreœlone, lecz jest jakiœ zapis w planie na ten temat to sprawa
> pozamiatana, mozesz jedynie wystšpić o zmiane planu :)

Witam ponownie
Dziekuje za odzew

Troche wiecej faktow.
W pierwszym poscie wyrazilem sie troche nieprecyzyjnie. Cala sprawa dotyczy nie
Projektu a planu projektu wylozonego do publicznego wgladu.
Mam jeszcze 3 tygodnie czasu na zgloszenie protestu.

Projekt oparto o art. 18. ust2 pkt 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o
zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 1999 r. Nr 15, poz 139 itd. (nie
wymieniam dalej poniwaz ... czyt. dalsza czesc) z wszystkimi poprawkami do
grudnia 2001).
Po wyslaniu posta na grupe zaczalem sciagac i czytac wszystkie Dz. U. zawarte w
zawiadomieniu z urzedu Gminy (Lodygowice pow. Zywiec) i chyba znalazlem
odpowiedz.
Jedyny zapis odnoszacy sie do odleglosci podanej w gminie mowi o zakazie
wykonywania obiektow budowlanych, kopania studni, sadzawek, dolow oraz rowow w

7. Data: 2002-04-26 05:33:44
Od:PaweŁ N <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2002-04-26 09:04:43
Od:Stanisław Pikul <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nefas" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zapewnia
> własnie pas 50m od lini brzegowej jeziora . Pozdrówka Nefas

Podstawa prawna na te 50 m, pierwszy raz słyszę?

Kotewka
k...@w...pl

9. Data: 2002-04-26 17:25:19
Od:<c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poœlij geodetę na drzewo i pisz protest. Jak chcesz mogę Ci go skonsultować bo
> sam jestem urbanistš i też robię MPZP. A jeszcze lepiej jak jestes
> właœcicielem tej działki to możesz napisać nawet zarzut i wtedy przysługuje Ci
> prawo do zaskarzenia projektu MPZP do NSA.

Juz zaczynam myslec nad protestem, dzieki za wsparcie

Pozdrawiam
Coby

10. Data: 2002-05-08 15:13:09
Od:Stanisław Pikul <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dziesiatek lat nalezala do moich przodkow. Do jeziora mozna dojsc
droga
> przebiegajaca obok, a poza tym miedzy dzialka a jeziorem jest teren
nalezacy do
> Zarzadu Wodnego i tam mozna sobie spacerowac bez problemu. Chyba nie
chcesz bym
> moja dzialke (za ktora place podatki) przerobil w altanke dla
turystow. Ona
> caly czas nalezy do mnie a to ze na razie jest dzialka rolna to
nikogo nie
> upowaznia do spacerow po niej przeciez moglbym i tak ja ogrodzic.

Cały problem polega na tym, że dostęp do jeziora definiuje się jako
możliwość przejścia wzdłuż linii brzegowej, nie możesz ogrodzić
działki tak, że płot będzie uniemożliwiał przejście. Dokładny opis -
p. Prawo Wodne.
Dodatkowo UG mogą wprowadzić obostrzenia dotyczące minimalnej
odległości zabudowy od linii brzegowej ( w Miejscowych Planach
Zagospodarowania Przestrzennego).
Liczne wyjątki nie są wykładnią prawa.

Bardziej kajakarz jak MK

Kotewka