    From: Stanisław Pikul <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dom nad jeziorem - pas ochronny - pomocy
    Date: Wed, 8 May 2002 17:13:09 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@lut-53.dialup.poznan.supermedia.pl

    Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:2f8e.000003be.3cc98fab@newsgate.onet.pl...

    > Tak kazdy ma prawo dostepu do jeziora, ale ja przeciez nie chce
    zakupic kawalka
    > ziemi od U. Gminy a miec mozliwosc wybudowania domu na dzialce,
    ktora od
    > dziesiatek lat nalezala do moich przodkow. Do jeziora mozna dojsc
    droga
    > przebiegajaca obok, a poza tym miedzy dzialka a jeziorem jest teren
    nalezacy do
    > Zarzadu Wodnego i tam mozna sobie spacerowac bez problemu. Chyba nie
    chcesz bym
    > moja dzialke (za ktora place podatki) przerobil w altanke dla
> [...]
    Cały problem polega na tym, że dostęp do jeziora definiuje się jako
    możliwość przejścia wzdłuż linii brzegowej, nie możesz ogrodzić
    działki tak, że płot będzie uniemożliwiał przejście. Dokładny opis -
    p. Prawo Wodne.
    Dodatkowo UG mogą wprowadzić obostrzenia dotyczące minimalnej
    odległości zabudowy od linii brzegowej ( w Miejscowych Planach
    Zagospodarowania Przestrzennego).
    Liczne wyjątki nie są wykładnią prawa.

    Bardziej kajakarz jak MK

    Kotewka