  • 1. Data: 2002-04-24 18:10:31
    Temat: dyskryminacja
    Od: "Kazimierz Kalinowski" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    Moim zdaniem, różnicując wiek w którym przyznawana jest emerytura czy
    świadczenia przedemerytalne w zależności od płci ( kobiety 5 lat wcześniej)-
    łamie się art.33 Konstytucji, która gwrantuje równe prawa w tym względzie.
    Jako ciekawostkę zacytuję fragmenty dwóch pism, jeden od Rzecznika Praw
    Obywatelskich w którym podkreśla się że ZRÓWNANIE wieku do przyznawania
    emerytury byłoby dyskryminacją kobiet? i drugie prawie z tą samą datą od
    Pełnomocnika Rządu d/s równego traktowania kobiet i mężczyzn, w którym
    przyznaje że walczy o zrównanie wieku emerytalnego gdyż RÓŻNICUJĄc go w
    zależności od płci - dyskryminuje się kobiety. I bądź tu mądry, tak żle, tak
    niedobrze i tylko Konstytucja jest tu mało ważna. A kobiety nigdy dobrze nie
    wiedziały czego chcą i w rezultacie liczą się i tak tylko pieniądze.

  • 2. Data: 2002-04-24 19:57:22
    Temat: Re: dyskryminacja
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 24 Apr 2002, Kazimierz Kalinowski wrote:

> [...]
    > łamie się art.33 Konstytucji, która gwrantuje równe prawa w tym względzie.

    A może jeszcze inaczej: kobiety żyją średnio 3 lata dłużej niż mężczyźni,
    więc powinny przechodzić na emeryturę odpowiednio później.

    Wniosek z tego taki że każdą interpretację da się jakoś uzasadnić, a czy
    rozsądnie to już inna sprawa. Po co sobie zawracać głowę głupotami? Jestem
    zwolennikiem nienaprawiania niezepsutego.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)