  • 1. Data: 2006-02-06 11:33:20
    Temat: Dodatkowe drzwi na klatce schodowej
    Od: dwr <""dwr-usun-to\"@TEGO NIE MAgazeta.pl">

    Witam

    Mam pytanie dotyczace dodatkowych drzwi na klatce schodowej w bloku.
    Sa to drzwi odzielajace 3 mieszkania od wlasciwego korytarza.
    Czy takie drzwi sa legalna sprawa, czy np. stoja tylko za cichym
    przyzwoleniem spoldzielni mieszkaniowej?
    Czy np. jako nabywaca mieszkania w takiej "trojce" moge sie np. na nie
    nie godzic? Sa jakies ew. argumenty prawne, dot. np. bezpieczenstwa
    pozarowego, ewakucji etc..

    Potrzebuje takich argumentow nie tyle do likwidacji drzwi ile do
    potencjalnego postraszenia uciazliwego sasiada (wylaczyl swoj dzwonek a
    ich goscie korzystaja po prostu z naszego) ale byc moze w kosekwencji do
    ich likwidacji jesli racja w sprawie ich istnienia bylaby po mojej stronie.

    pozdrawiam serdecznie

    Darek

  • 2. Data: 2006-02-06 12:10:50
    Temat: Re: Dodatkowe drzwi na klatce schodowej
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > Czy takie drzwi sa legalna sprawa, czy np. stoja tylko za cichym
    > przyzwoleniem spoldzielni mieszkaniowej?
    sprawdz w spoldzielni czy wydano zgode n zzalozenie tych drzwi

> [...]
    > ich goscie korzystaja po prostu z naszego) ale byc moze w kosekwencji do
    > ich likwidacji jesli racja w sprawie ich istnienia bylaby po mojej
    jeze sasiad nie jest sklonny do wspolpracy to wymontuj
    zamek z dodatkowych drzwi. a jzeli cos tam sasiad jescze trzyma tym lepiej.
    jak cos mu zginie to pujdzie po rozum do glowy

    leon

    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka

  • 3. Data: 2006-02-06 16:54:36
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    Użytkownik "dwr" <""dwr-usun-to\"@TEGO NIE MAgazeta.pl"> napisał w
    wiadomości news:43e733d2$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > ich goscie korzystaja po prostu z naszego) ale byc moze w kosekwencji do
    > ich likwidacji jesli racja w sprawie ich istnienia bylaby po mojej

    Na coś takiego powinno byc pozwolenie na budowę z uzgodnieniem p.poż.
    Zawiadom straż pożarną o tym że jest zablokowana droga ewakuacyjna i masz z
    głowy.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-02-06 16:55:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    dwr" <""dwr-usun-to\"@TEGO NIE MAgazeta.pl [###Użytkownik "dwr"
    <""dwr-usun-to\"@TEGO NIE MAgazeta.pl".###] napisał:

    Po prostu dzwoniących, którzy nie idą do Ciebie nie wpuszczaj
    tłumacząc, by dzwonili do sąsiada.

  • 5. Data: 2006-02-06 17:19:57
    Od: dwr <""dwr-usun-to\"@TEGO NIE MAgazeta.pl">

    Robert Tomasik napisał(a):
    > dwr" <""dwr-usun-to\"@TEGO NIE MAgazeta.pl [###Użytkownik "dwr"
    > <""dwr-usun-to\"@TEGO NIE MAgazeta.pl".###] napisał:
    >

    > Po prostu dzwoniących, którzy nie idą do Ciebie nie wpuszczaj
    > tłumacząc, by dzwonili do sąsiada.

    nie takie to proste bo uklad jest taki, ze mieszkanie sasiada jest
    najpierw - tuz obok tych drzwi.
    DO tego spryciarz jak slyszy dzwonek do nas to tez jest czujny :)
    Teraz kiedy nie slyszy dzwonka to slyszy co sie na korytarzau dzieje -
    wiec jakies rozmowy sugerujace ze to nie do mnie klient dzwonil
    interpretuje ze chyba do niego.
    Dlatego nie chce mi sie wlasnie za odzwiernego dla niego robic.
    Akurat goscie do mnie najpierw dzwonia domofonem. A ktos typu listonosz
    dzwoni dluzej. Na razie nauczylismy sie nie reagowac na krotkie dzwonki
    ale na dluzsza mete jest to problem.
    No i delikatna sugestia typu napis na wlaczniku ze to nie tamten numer
    sprawily iz sasiad napis wytarl :) a to oznacza iz mimo, ze jest
    glupkowatym bucem znajacym pare brzydkich slow, chyba zrozumial aluzje.

    Niestety nie jest to typ do rzeczowej dyskusji ale jeszcze jedna probe
    podejme - w obecnosci 3 sasiadki.
    Niemniej najpierw upewnie sie co do aspektow prawnych obecnosci
    dodatkowych drzwi.
    Po pierwsze to zadzwonie sobie do spoldzielni albo lepiej pofatyguje sie
    osobiscie i jak wyzej Huckleberry pisal wykonam telefon do Strazy
    Pozarnej wlasnie.

    Dziekuje wszystkim za rady.

    pozdrawiam

    dwr

  • 6. Data: 2006-02-06 20:09:11
    Od: <d...@w...pl>

    Najlepiej postraszyć sąsiada że jak nie zamontuje sobie dzwonka to wystąpi
    Pan do spółdzielni o likwidację drzwi. (Zajęta część korytarza jest częścią
    wspólną budynku i spółdzielnia lub wspólnota decyduje o formie jej
    zagospodarowania - więcej w prawie spółdzielczym i własności lokali)

    Użytkownik "dwr" <""dwr-usun-to\"@TEGO NIE MAgazeta.pl"> napisał w
    wiadomości news:43e7850b$1@news.home.net.pl...

  • 7. Data: 2006-02-06 21:29:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    d...@w...pl wrote:
> [...]
    > wspólną budynku i spółdzielnia lub wspólnota decyduje o formie jej
    > zagospodarowania - więcej w prawie spółdzielczym i własności lokali)

    [ciach cytat-gigant]

    Czy mógłbyś przestać cytować jak ostatnia lama?

  • 8. Data: 2006-02-07 09:15:58
    Od: dwr <""dwr-usun-to\"@TEGO NIE MAgazeta.pl">

    d...@w...pl napisał(a):
> [...]
    > wspólną budynku i spółdzielnia lub wspólnota decyduje o formie jej
    > zagospodarowania - więcej w prawie spółdzielczym i własności lokali)

    [...]

    A czy nie jest tez tak, ze spoldzielnia moze taki wniosek odrzucic?
    Dodam iz nie jestem czlonkiem spoldzielni i w takim zdaje sie przypadku
    jestem czlonkiem wspolnoty zarzadzanej przez SM (mieszkania osob nie
    bedacych czlonkami SM). MOze to miec jakies znaczenie?

    Ze wzgledu na typ sasiada (karkowaty buc) staram sie zebrac maksymalnie
    duzo argumentow na ostatnia z nim rozmowe. Jeszcze podraze temat strazy
    pozarnej a moze dzisiaj uda mi sie znalezc w SM jakas kompetentna osobe,
    ktora mnie nie wysmieje albo nie zbyje na "dzien dobry".

    Dzieki za rady.

    pozdrawiam

    dwr

  • 9. Data: 2006-02-09 11:55:05
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <4...@n...home.net.pl>, dwr wrote:

    > Ze wzgledu na typ sasiada (karkowaty buc) staram sie zebrac maksymalnie
    > duzo argumentow na ostatnia z nim rozmowe. Jeszcze podraze temat strazy
    > pozarnej a moze dzisiaj uda mi sie znalezc w SM jakas kompetentna osobe,

    Nie wiem, jak jest w spółdzielni, ale we wspólnocie powinniście płacić
    za ten wygrodzony korytarz w miesięcznych opłatach. Może taka
    dodatkowa opłata zniechęciłaby sąsiada.

    Renata

  • 10. Data: 2006-02-09 15:15:57
    Od: "Kropelka" <k...@b...gmail.com>

> [...]
    >
    > Mam pytanie dotyczace dodatkowych drzwi na klatce schodowej w bloku.
    > Sa to drzwi odzielajace 3 mieszkania od wlasciwego korytarza.
    [ciach]

    A moim zdaniem takie dodatkowe drzwi to swietna sprawa. Daja duzo
    bezpieczenstwa. Na pewno o wiele wiecej niz jakiekolwiek drzwi
    antywlamaniowe. Zlodzien mimo wszystko musi przejsc przez kolejna przeszkode
    na dodatek drzwi takie sa bardziej na widoku (bardziej wysuniete na klatke)
    niz wejsciowe do mieszkania. My takie drzwi mamy dzieki czemu np rowery
    mozemy trzymac na korytarzu bez strachu ze ktos nam je ukradnie. Tak wiec
    takie drzwi to korzysci dla wszystkich mieszkajacych za nimi. Jesli chodzi o
    bezpieczenstwo przeciwpozarowe to wystarczy moim zdaniem zamontowac taki
    mloteczek jak w autobusach sa i po problemie. W razie nieszczescia
    momentalnie wybija sie szybe i jest wyjscie.
    Ja bym sie bardziej zastanowila jak zmusic sasiada do zalozenia dzwonka. A
    tutaj pomyslow raczej mi brakuje. Skoro nieotwieranie drzwi jego gosciom nie
    skutkuje (podsluchuje dzwonek) to moze warto na jakis czas swoj dzwonek
    wylaczyc lub wyciszyc. W druga strone tez mozna- w ramach zlosliwosci przez
    kilka dni co chwile tym dzwonkiem dzwonic i ew otwierac i zamykac swoje
    drzwi. Skoro dla niego to sygnal ze ktos do niego przychodzi to po kilku
    takich spacerkach dziennie powinien miec dosc.

    Pozdrawiam
    Agnieszka