  • 1. Data: 2006-02-06 10:00:21
    Temat: sfalszowanie umowy
    Od: "Paweł" <k...@...apa.com.pl>

    Witam,
    mam pytanie dostyczace potwierdzenia z orginalem umowy.
    Czy mozna potwierdzic za zgodnosc z oryginalem umowe napisana na komputerze
    ale ktora ma poprzerabiane daty dlugopisem (data rozpoczecia i zakonczenia
    trwania umowy) bez parafek przy tych poprawkach?
    Na umowie na kazdej stronie sa parafki natomiast nie ma przy tych odrecznych
    poprawkach?
    O co chodzi?
    Jestem w posiadaniu oryginalnej umowy bez przerobek, wszystklie przerobki
    swiadcza na moja niekozysc, zreszta w piatek ze wzgledu na nie przegralem
    sprawe w sadzie.
    Zglosilem to do prokuratury, tzn sfalszowanie umowy. Mam jeszcze jedno
    pytanie w zwiazku z tym
    Czy mozna zglosic do prokuratury powiadomienie o przestepstwie popelninym
    przez adwokata strony przeciwnej za to ze poswiadczyl z oryginalem
    sfalszowana umowe? Dlaczego nie zastanowil sie ze na tej umowie ktora
    poswiadczal przy przerobionych dlugopisem datach nie ma zadnych parafek?

  • 2. Data: 2006-02-06 15:09:26
    Temat: Re: sfalszowanie umowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Paweł [###k...@...apa.com.pl.###] napisał:

> [...]
    > i zakonczenia trwania umowy) bez parafek przy tych poprawkach?
    > Na umowie na kazdej stronie sa parafki natomiast nie ma przy tych

    Można, ale pod warunkiem, ze odpis zawiera informację, że te zmiany są
    na oryginale. W najprostszej postaci, gdy odpisem jest kserokopia nie
    ma problemu, bo przecież przeróbki widać. Ale jeśli to jest odpis
    komputerowy, to powinna być wzmianka o tym, że są przeróbki.

> [...]
    przegralem
    > sprawe w sadzie.
    > Zglosilem to do prokuratury, tzn sfalszowanie umowy.

    Nie wiem czy dobrze rozumiem. Złożyłeś sam na siebie doniesienie? Nie
    wiem, czy nie przesadzasz z tą praworządnością.

> [...]
    ktora
    > poswiadczal przy przerobionych dlugopisem datach nie ma zadnych

    To zależy jakim egzemplarzem dysponował adwokat. Może dostał taki bez
    przeróbek. Ewentualnie wykonał kserokopię, na której przeróbki są
    widoczne i to poświadczył. Wówczas żadnego przestępstwa się nie
    dopuścił.

  • 3. Data: 2006-02-06 17:03:02
    Od: <d...@w...pl>

    A czemu nie złożono posiadanego przez Pana orginału ??